Πρόεδρος & CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Αδιαφιλονίκητος ηγέτης στον κλάδο υποδομών και παραχωρήσεων έχει καταστεί ο Γιώργος Περιστέρης. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, όπως επίσης και βασικός μέτοχος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η οποία με τη δική του ανεξίτηλη υπογραφή, έχει μετεξελιχθεί σε έναν πλήρως καθετοποιημένο Όμιλο, με ένα από τα μεγαλύτερα και αποδοτικότερα χαρτοφυλάκια, όχι πια μόνο σε ελληνικό, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Οι εμβληματικές συναλλαγές στη διάρκεια της περυσινής χρονιάς ήρθαν να επιβεβαιώσουν τον υψηλό βαθμό επιδραστικότητας του οραματιστή και πιονέρου στο επιχειρείν Γιώργου Περιστέρη.
Με μια ιστορικού χαρακτήρα συμφωνία η (θυγατρική του Ομίλου) Τέρνα Ενεργειακή πουλήθηκε στους Άραβες της Masdar, με την επιχειρηματική αξία του deal να ανέρχεται σε 3,2 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει γίνει ποτέ στο ελληνικό χρηματιστήριο.
Δίνοντας παράλληλα την ισότιμη ευκαιρία εξόδου σε όλους τους περίπου 10.000 μετόχους, για τους οποίους το αντίτιμο σε μετρητά, μαζί με το μέρισμα που εισπράχθηκε, ανέρχεται σε 2,4 δισ. ευρώ.
Για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η εκχώρηση της συμμετοχής (36,6%) στην Τέρνα Ενεργειακή μεταφράστηκε σε επιπλέον ρευστότητα 880 εκατ. ευρώ, ενώ από την άλλη πλευρά απελευθερώθηκε από δανειακά βάρη 1,1 δισ. ευρώ.
Λαμβάνοντας υπόψη τα υπάρχοντα ταμειακά διαθέσιμα, τις μερισματικές ροές από τα έργα, όπως και τα εξασφαλισμένα περιθώρια μόχλευσης, η επενδυτική ισχύς του Ομίλου ξεπερνά τα 3 δισ. ευρώ. Ατενίζοντας το μέλλον από τη θέση του οδηγού.
Εξέχουσα όμως σημασία είχε και η σύμβαση για την Αττική Οδό, που αποτελεί τον εμπορικότερο οδικό άξονα της χώρας. Τον περασμένο Οκτώβριο έγινε η εφάπαξ καταβολή των 3,27 δισ. ευρώ του τιμήματος (46,9 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο), ενώ τέθηκε σε ισχύ η 25χρονη λειτουργία και εκμετάλλευση της παραχώρησης.
Μάλιστα με το «καλημέρα» αναδείχθηκαν οι υπεραξίες, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πούλησε το 10% της Αττικής Οδού στο family office της Μαριάννας Λάτση. Με υπερτίμημα 15% σε σχέση τα δικά του κεφάλαια (671 εκατ. ευρώ) που χρησιμοποίησε ο Όμιλος του Γιώργου Περιστέρη. Στο χαρτοφυλάκιο του οποίου έχουν περάσει η Εγνατία Οδός, ο ΒΟΑΚ, αλλά και το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης. Παράλληλα, σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται και η επένδυση 1,5 δισ. ευρώ, στο ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα στο Ελληνικό, σε συνεργασία με τη Hard Rock.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ηγετική θέση και στον τομέα των κατασκευών, στον οποίο διαθέτει ανεκτέλεστο υπόλοιπο 5 δισ. ευρώ. Ισχυρή είναι η παρουσία του και στην ενέργεια, όπου πέρυσι τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία η μονάδα με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή. Έργο που αναπτύσσεται από κοινού με τη Motor Oil.