Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η έκτακτη σύσκεψη του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, του περιφερειάρχη Αττικής, Νίκου Χαρδαλιά και της ΕΥΔΑΠ που είχε προγραμματιστεί για σήμερα με πρωτοβουλία του Υπουργού αναφορικά με τα νέα ευρήματα στον Κηφισό.

Σύμφωνα με πληροφορίες από κοινού όλα τα μέρη, δηλαδή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Περιφέρεια και η ΕΥΔΑΠ, διαπίστωσαν ως αποτέλεσμα της έκτακτης σύσκεψης πως όσον αφορά τα νέα ευρήματα δεν συντρέχει άμεσος κίνδυνος για το Κηφισό, με τα επόμενα βήματα να συνιστούν την από κοινού αντιμετώπιση – Υπουργείου και Περιφέρειας- των σημειακών βλαβών σε περίπτωση που εντοπιστούν σε μέρος του δρόμου.

1

Περισσότερες πληροφορίες πρόκειται να ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα από την Περιφέρεια Αττικής στην οποία εμπίπτει και η σχετική αρμοδιότητα για τη συντήρηση των έργων.

Υπενθυμίζεται, πως ο ρόλος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τηρείται στα πλαίσια της επικουρικότητας, καθώς όπως επισήμανε προ ολίγων ημερών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, η συντήρηση των έργων του οδικού άξονα διενεργείται από την Περιφέρεια Αττικής, εφόσον από το 2010 μεταφέρθηκαν οι αρμοδιότητες από το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ στην Περιφέρεια.

Η ανακάλυψη και τρίτης υπόγειας λίμνης κάτω από τον Κηφισό, στις αρχές του έτους δημιούργησε έντονη ανησυχία και δημόσια συζήτηση αναφορικά με τη στατικότητα του σημείου, ακριβώς επειδή στα σημεία που το ποτάμι έχει καλυφθεί κυκλοφορούν χιλιάδες αυτοκίνητα. Οι αρμόδιοι φορείς άμεσα προχώρησαν σε δύο έκτακτες συσκέψεις με σκοπό την διερεύνηση του προβλήματος και τον εφησυχασμό της κοινής γνώμης καθώς η ανησυχία έχει εισχωρήσει στη δημόσια συζήτηση.

Η κατάληξη της σημερινής συζήτησης επιβεβαιώνει τον γενικότερο εφησυχασμό που προωθούν όλο αυτό το διάστημα κυβερνητικοί εκπρόσωποι απορρίπτοντας την έντονη κινδυνολογία και τα σενάρια περί «κόκκινου συναγερμού» και προβλημάτων στατικότητας.

Υπενθυμίζεται πως συνολικά μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί τρεις λίμνες σε Νέα Χαλκηδόνα, ΚΤΕΟ Περιστερίου και ΚΤΕΛ Κηφισού οι οποίες σχηματίστηκαν, όταν έσπασαν τα τσιμέντα στον πυθμένα.

Μέλη της ομάδας Γεωμυθική εκτίμησαν με την ανακάλυψη κα της τρίτης ότι η κατάσταση είναι ανησυχητική καθώς μιλάμε για το μεγαλύτερο ποτάμι του λεκανοπεδίου. Ωστόσο μέλη της επιστημονικής κοινότητας που παρατηρούν το πρόβλημα έσπευσαν να διασαφηνίσουν τη συχνότητα του φαινομένου καθώς είναι συνηθισμένο σε πλακοσκεπείς αγωγούς ή εγκιβωτισμένα ποτάμια με βάση τη διαβρωτική ενέργεια του νερού που ρέει πρώτα διαβρώνει τον πυθμένα.

Συγκεκριμένα όπως επισήμανε πριν από λίγες μέρες και ο καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμης Λέκκας το πρόβλημα δεν φαίνεται να είναι μεγάλο καθώς δεν έχουν παρατηρηθεί διαβρώσεις οπλισμών και επομένως δεν συντρέχει λόγος στατικής επάρκειας στον Κηφισό και την Εθνική οδό, παρόλα αυτά απαιτείται έλεγχος από ειδικούς για την εξακρίβωση της φθοράς.

Διαβάστε επίσης:

ΕΟΔΥ: Αύξηση παρουσιάζει η θετικότητα των αναπνευστικών ιώσεων

Γερμανία: Συζήτηση Έλον Μασκ – Αλίς Βάιντελ (AfD) απόψε στην πλατφόρμα Χ

ΑΑΔΕ: Διαθέσιμο από 13 Ιανουαρίου το νέο μητρώο δεξαμενών