ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Honda και η Nissan έκαναν τα πρώτα τους ιστορικά βήματα προς την πολυσυζητημένη συγχώνευση και τη δημιουργία μιας νέας δύναμης στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς ο επιθετικός ανταγωνισμός από την Κίνα αναγκάζει τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεξετάσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα.
Οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπέγραψαν τη Δευτέρα μια βασική συμφωνία για συνομιλίες συγχώνευσης, σύμφωνα με κοινή ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης στο Τόκιο.
Η Honda δήλωσε επίσης ότι θα αγοράσει πίσω έως και 1,1 τρισεκατομμύρια γιεν (7 δισεκατομμύρια δολάρια) από τις δικές της μετοχές.
Μια εταιρεία χαρτοφυλακίου θα δημιουργηθεί για να στεγάσει τη νέα οντότητα και θα πρέπει να εισαχθεί στο χρηματιστήριο μέχρι τον Αύγουστο του 2026, όπως είπαν, προσθέτοντας ότι η Honda θα μπορεί να διορίζει την πλειοψηφία των διευθυντών της εταιρείας χαρτοφυλακίου.
Η Mitsubishi Motors Corp. η οποία ανήκει κατά 24,5% στη Nissan, υπέγραψε επίσης το μνημόνιο κατανόησης και θα είναι μέρος του ομίλου.
Οι Βασικοί παίκτες
Μια τέτοια συμμαχία θα δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, φέρνοντας την τριάδα αντιμέτωπη με την Toyota Motor Corp. στο εσωτερικό και τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD Co. και Geely Automobile Holdings Ltd. στο εξωτερικό.
Η Toyota έχει μερίδια στις Subaru Corp., Suzuki Motor Corp. και Mazda Motor Corp., δημιουργώντας μια δύναμη εμπορικών σημάτων που υποστηρίζεται από την κορυφαία πιστοληπτική της ικανότητα.
Πού βρίσκονται στις πωλήσεις
Και οι τρεις ιαπωνικές εταιρείες αντιμετωπίζουν σε κάποιο βαθμό μια “υπαρξιακή” απειλή που προκαλείται από τη ραγδαία στροφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες και τα υβριδικά συστήματα κίνησης και μακριά από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Στην Κίνα, η ραγδαία αύξηση της δημοτικότητας των τοπικά κατασκευασμένων ηλεκτρικών οχημάτων κάνει τις ξένες μάρκες να παλεύουν για την επιβίωση και οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες εκεί έχουν κολλήσει με υπερβολική παραγωγική ικανότητα.
Η Honda και η Nissan αναγκάστηκαν να μειώσουν το προσωπικό και την παραγωγή, ενώ η Mitsubishi Motors Corp. έχει σχεδόν απεγκλωβιστεί από την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Μεταξύ των λόγων που οδήγησαν τη Honda Motor Co. να ξεκινήσει συνομιλίες συγχώνευσης με τη Nissan Motor Co., ένας ξεχωρίζει: Η Κίνα.
Εν τω μεταξύ, η ανάκαμψη των πωλήσεων υβριδικών αεριοηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική έχει αφήσει τη Nissan πίσω, ενώ η Toyota, πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία, έχει λάβει μια ευπρόσδεκτη ώθηση.
Η Nissan έχασε αυτό το παράθυρο ευκαιρίας εξαιτίας της ξεπερασμένης γκάμας προϊόντων της, από την οποία έλειπαν οι ελκυστικές επιλογές για υβριδικά αυτοκίνητα, πόσο μάλλον οποιαδήποτε ανταγωνιστικά EV.
Για τη Nissan, η συγχώνευση με τη Honda θα μπορούσε να φέρει την πολυπόθητη ανακούφιση αφού οι πενιχρές πωλήσεις στις ΗΠΑ και την Κίνα προκάλεσαν τεράστια πτώση των εσόδων, αναγκάζοντας την ταλαιπωρημένη αυτοκινητοβιομηχανία να μειώσει τις θέσεις εργασίας, να περικόψει την παραγωγική της ικανότητα και να μειώσει τις ετήσιες προοπτικές κερδών της κατά 70%.
Διαβάστε επίσης:
Thanos Hotels & Resorts: O μεγαλύτερος κυπριακός όμιλος αναζητά το πρώτο του ξενοδοχείο στην Αθήνα
FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΚΤΕΡ: Από 31 Δεκεμβρίου ξεκινά η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών από την ΑΜΚ
- Υπουργικό Συμβούλιο: Ποια νομοσχέδια συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν
- FIFA: Τι αλλάζει «επειγόντως» για τις μεταγραφές παικτών μετά την «υπόθεση Ντιαρά»
- ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός €78 εκατ. για τη στατική και λειτουργική αποκατάσταση των στεγάστρων Καλατράβα στο ΟΑΚΑ