Τα ελαστικά διάνυσαν 334.942,175 χιλιόμετρα, σε πάνω από 65.534 γύρους από την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Μπαχρέιν μέχρι την καρό σημαία στο Άμπου Ντάμπι, που αντιστοιχεί στο 94% της απόστασης που μας χωρίζει από το περίγειο της Σελήνης, το πλησιέστερο σημείο της, στη Γη κατά τη διάρκεια της 27ήμερης περιφοράς της επί του πλανήτη μας.

Η πραγματική απόσταση έχει αυξηθεί σε σύγκριση με το 2023, χάρη στην προσθήκη στο ημερολόγιο των Grand Prix της Εμίλια Ρομάνα και της Κίνας, τα οποία αντιστοιχούσαν σε επιπλέον 27.016,375 χιλιόμετρα. Το ποσοστό των χιλιομέτρων που διανύθηκαν με σλικ ελαστικά παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο στο 93,59%.

1

 

Σημειώθηκε αύξηση στη χρήση των ενδιάμεσων ελαστικών από 5,67% σε 5,84% για συνολικά 19.566.862 χλμ. Τα βρόχινα ελαστικά χρησιμοποιήθηκαν ελαφρώς λιγότερο, από 0,64% σε 0,57%. Από τα σλικ ελαστικά, το μεγαλύτερο μερίδιο χρήσης ήταν αναπόφευκτα στη μεσαία γόμα C3, καθώς επιλέχθηκε για κάθε αγώνα, αν και σε ποσοστό μειώθηκε από 36,57% σε 32,06% σε σύγκριση με πέρυσι. Η μαλακή γόμα C4 ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής (23,47%) ενώ στην τρίτη θέση, βρέθηκε η πολύ μαλακή γόμα C5 (16,84%) που προσπέρασε τη σκληρή C2 (14,97%). Η πολύ σκληρή C1 ήταν και πάλι το λιγότερο χρησιμοποιούμενο ελαστικό για το 2024 με 5,56%. Ορισμένες από τις αλλαγές στα δεδομένα οφείλονται στο γεγονός ότι, για τους αγώνες στη Μελβούρνη και στο Ίντερλαγος, ελήφθη η απόφαση να χρησιμοποιηθούν πιο μαλακές γόμες σε σχέση με το 2023, από C2 – C3 – C4 σε C3 – C4 – C5.

Το βραβείο για τη μεγαλύτερη διαδρομή με ένα μόνο σετ ελαστικών πηγαίνει στο Γκασλί, ο οποίος διήνυσε 300,150 χιλιόμετρα (50 γύρους) με την Alpine του στο Μπακού με ένα σετ C3, που ήταν η σκληρή γόμα σε αυτό το Grand Prix. Ο Λεκλέρκ παίρνει τα εύσημα για τη μεγαλύτερη απόσταση που διανύθηκε με ένα σετ C2, συμπληρώνοντας 43 γύρους στην πίστα της Τζέντα, που ισοδυναμεί με 265,525 χιλιόμετρα. Ο Ράσελ διάνυσε τη μεγαλύτερη απόσταση με ένα σετ C4 (256,949 km, 77 γύροι) στο Μονακό, ενώ ο Χούλκενμπεργκ διάνυσε 242,763km, σε 57 γύρους, στο Zandvoort. Ο Τσουνόντα έκανε 28 γύρους στην πίστα της Σιγκαπούρης, που ισοδυναμεί με 141,820 χιλιόμετρα με τη C5. Ο Ιάπωνας οδηγός της RB παίρνει επίσης το βραβείο για τη μεγαλύτερη διαδρομή με ένα σετ ενδιάμεσων ελαστικών (191,844 km) στο Μόντρεαλ, ενώ ο Λώσον πήγε πιο μακριά από οποιονδήποτε (81,871 km) με ένα σετ βρόχινων ελαστικών.

 

Η Pirelli προμήθευσε τις ομάδες με συνολικά 8.016 σετ ελαστικών. Από αυτά, τα 2.718 δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ. Τα ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά που τοποθετήθηκαν σε ζάντες αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ, μπορούσαν να αφαιρεθούν και να τοποθετηθούν ξανά για χρήση σε άλλους γύρους. Το 2024, αυτό σήμαινε ότι χρειάστηκαν να παραχθούν περίπου 3500 λιγότερα ελαστικά. Όσον αφορά στα σλικ ελαστικά 935 σετ που ισοδυναμούν με το 11,66% των παραχθέντων, τοποθετήθηκαν σε ζάντες αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ. Επιπλέον, άλλα 948 σετ (11,82%) ολοκλήρωσαν μεταξύ ενός και τριών γύρων: κατά κύριο λόγο, πρόκειται για σετ που χρησιμοποιούνται στις κατατακτήριες ή στις προσομοιώσεις γρήγορων γύρων, αλλά το ζήτημα της πιο αποδοτικής χρήσης ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου παραμένει ανοιχτό.

Από όλους τους αγώνες του 2024, το Grand Prix της Ιαπωνίας είδε τις περισσότερες αλλαγές ελαστικών: υπήρξαν 46 πιτ στοπ στη Σουζούκα. Ενώ στο άλλο άκρο της κλίμακας, υπήρξαν μόνο 19 πιτ στοπ στη Τζέντα. Στην πραγματικότητα, η πιο ήσυχη Κυριακή όσον αφορά τη δράση στο πιτ ήταν στο Μονακό, όπου χάρη σε μια κόκκινη σημαία στον πρώτο γύρο, όλοι οι οδηγοί μπόρεσαν να κάνουν την υποχρεωτική αλλαγή γόμας κατά τη διάρκεια της διακοπής, έτσι ώστε μετά από αυτό, υπήρξαν μόνο άλλα 7 πιτ στοπ.

 

Ο πιο ζεστός αγώνα της χρονιάς, τουλάχιστον όσον αφορά τη θερμοκρασία αέρα, ήταν το Ιντερλάγος, με 35,6 °C που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια του αγώνα της Κυριακής. Αντίθετα, οι θερμοκρασίες του Σίλβερστον κυμαίνονταν από 10,9 °C, ως τους 13,9 °C κατά τη διάρκεια του αγώνα. Όσον αφορά στις θερμοκρασίες οδοστρώματος το Ουγγαρόρινγκ με 58,6 °C, ξεχώρισε αν και ο αγώνας στην Ίμολα έφτασε στους 52.5 °C. Το πιο κρύο οδόστρωμα ήταν στο Σίλβερστον (12.8 °C), ενώ κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, το Λας Βέγκας είχε την πιό κρύα ατμόσφαιρα(16.8 °C).

 

 

 

Διαβάστε επίσης:

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς» 2025: Πώς ψήφισε ο εκλέκτορας του mononews.gr

F1: Ο Λώσον στη Red Bull!

F1: Τα GP στον ΑΝΤ1 και το 2025