Ο απολογισμός από το σύντομο ταξίδι της υφυπουργού Ναυτιλίας, Μαρίνας Χατζημανώλη, της Κύπρου στην Αθήνα ήταν ιδιαίτερα αποδοτικός.

Τιμήθηκε από το Propeller Club για την συνολική προσφορά της στην ελληνική και παγκόσμια ναυτιλία και της απονεμήθηκε ο τίτλος του επίτιμου μέλους του.

1

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα, η Μαρίνα Χατζημανώλη τιμήθηκε στην Τάμπα της Φλόριδας και από το International Propeller Club με το διεθνές βραβείο Ναυτιλιακή Προσωπικότητα της Χρονιάς (Maritime Person of the Year Award) του International Propeller Club.

Η Μαρίνα Χατζημανώλη, είναι η πρώτη Κύπρια που βραβεύεται με το σημαντικό αυτό βραβείο, το οποίο απονέμεται ετησίως από το 1984, αναγνωρίζοντας τη συνεισφορά της στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η κινητικότητα που επιδεικνύει η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου και οι συνεχείς συναντήσεις της με εφοπλιστές και οικονομικούς παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας αποδίδουν τα μέγιστα.

Αρκεί να αναφέρουμε ότι από την αρχή του έτους ύψωσαν την Κυπριακή σημαία περί τα 170 πλοία, μεταξύ αυτών και τέσσερα δεξαμενόπλοια του ομίλου του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου και του Νίκου Τσάκου.

Τα πλοία αυτά είναι υπό ναυπήγηση και θα παραληφθούν τον προσεχή Απρίλιο τα δύο πρώτα δεξαμενόπλοια και στους επόμενους μήνες τα άλλα δύο.

Στο στιγμιότυπο από την εκδήλωση ο Καπετάν ΠαναγιώτηςΤσάκος ανάμεσ αστις κυρίες Σ. Παληού και Μ. Χατζημανώλη

Η Μαρίνα Χατζημανώλη, αναφερόμενη στον απολογισμό του υπουργείου της, πρόσφατα επισήμανε:

«H κυπριακή ναυτιλία επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα στις προκλήσεις που παρουσιάστηκαν και συνεχίζει να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ η συνεισφορά της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία ανέρχεται στο 7%.

Παρά τις προκλήσεις, είμαστε βέβαιοι ότι με τις τεράστιες προσπάθειες που καταβάλλουμε ως κυβέρνηση και τη στενή συνεργασία που έχουμε με τον ιδιωτικό τομέα, θα μπορέσουμε να κρατήσουμε τη ναυτιλία μας σε ρυθμούς ανάπτυξης και θετικών επιδόσεων.»

Την αποτελεσματικότητα των δράσεων και πρωτοβουλιών που πραγματοποίησε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας για το 2024 και τον σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισε στην ανάπτυξη και ενίσχυση της κυπριακής οικονομίας για το 2024 καταδεικνύουν τα ακόλουθα:

Mέχρι και σήμερα έχει σημειωθεί αύξηση κατά 10% των εσόδων του Υφυπουργείου, σε σχέση με τον προϋπολογισμό για το 2024.

Από την αρχή του 2024 έχουν νηολογηθεί 170 νέα πλοία στο κυπριακό νηολόγιο ολικής χωρητικότητας πέραν των 4 εκατ. τόνων, με την αύξηση του νηολογίου (σε καθαρή χωρητικότητα) από τον Σεπτέμβριο του 2023 να είναι της τάξης του 14%.

Παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στον αριθμό των εταιρειών που είναι ενταγμένες στο σύστημα φόρου χωρητικότητας της τάξης του 12% και αύξηση των εσόδων της τάξης του 15%.

Αξίζει να σημειωθεί η συνολική προσφορά της Ναυτιλίας σε όλους τους κλάδους, αφού μέσω του ναυτιλιακού συμπλέγματος έχουν αναπτυχθεί εταιρείες παρεμφερών υπηρεσιών, όπως παροχής καυσίμων, τεχνολογίας, λογισμικών, δικηγορικών, λογιστικών κ.ά.

Όραμα:

Να καταστεί η Κύπρος ένας σημαντικός και ισχυρός πρωταγωνιστής στη διαμόρφωση ναυτιλιακής πολιτικής και ένα ελκυστικό ναυτιλιακό κέντρο. Σε αυτό το πλαίσιο, το κυπριακό νηολόγιο πλοίων θα πρέπει να εξελίσσεται και να αναπτύσσεται συνεχώς, έτσι ώστε να παραμένει ανταγωνιστικό, αλλά και να μπορεί να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά και αποδοτικά στις αναδυόμενες προκλήσεις και ευκαιρίες της σύγχρονης παγκόσμιας ναυτιλίας.

Στρατηγικοί Στόχοι:

H ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, η βελτίωση της ποιότητας, η εξέλιξη και η ανάπτυξη του κυπριακού νηολογίου.

Η ανάπτυξη του ναυτιλιακού οικοσυστήματος στην Κύπρο.

Η αποδοτική και αποτελεσματική λειτουργία του Υφυπουργείου.

Προτεραιότητες:

H ολοκλήρωση του προγράμματος ψηφιοποίησης όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών του Υφυπουργείου Ναυτιλίας εντός του 2025.

Η Προβολή της κυπριακής ναυτιλίας με στόχο την προσέλκυση νέων πλοίων στο κυπριακό νηολόγιο και η εγκατάσταση ναυτιλιακών εταιρειών στην Κύπρο.

Η συμμετοχή μας σε διεθνή και ευρωπαϊκά ναυτιλιακά φόρα, όσο και η ενίσχυση των διμερών μας σχέσεων με άλλα κράτη.

H επανεκλογή της Κύπρου στο Συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τη διετία 2026-2027.

Ο πράσινος μετασχηματισμός της ναυτιλίας ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής.

Η ενίσχυση των επιπέδων ασφάλειας σε σκάφη που δραστηριοποιούνται εντός των χωρικών υδάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας με νέα νομοθεσία.

Η υλοποίηση του Νόμου περί Ναυτιλιακής Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης.

Η προώθηση των ναυτιλιακών σπουδών και γαλάζιων επαγγελμάτων και η ενίσχυση της συνεργασίας με εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Η μεταστέγαση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας σε νέο κτήριο.

Ο συντονισμός της Επιτροπής για την πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης.

Ο συντονισμός της εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη και προβολή του τουρισμού κρουαζιέρας στην Κύπρου».

Διαβάστε επίσης:

Halkidon Shipping (Οικογένεια Χαγιαλίδη): Πούλησε πλοίο με σημαντικό κέρδος

Προμηθευτές Ενέργειας: Ποιος θα πληρώσει τα ληξιπρόθεσμα 3 δισ. – Πώς εγκλωβίζονται και ρευματοδοτούν χωρίς να εισπράττουν

Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για OPTIMA, ΑΔΜHΕ, ΟΠΑΠ, ΠΡΟΦ