ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το σύνολο των καταναλωτών καταλήγει να πληρώνει το “μουτζούρη” δηλαδή τα 3 δισ. των απλήρωτων λογαριασμών στις εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς τελικά αποτελούν δαπάνες που οι εταιρείες μετακυλούν στο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας όλων.
Αυτό ανέφερε σε χθεσινή επιστολή του στη ΡΑΑΕΥ και το Υπουργείο Ενέργειας. ο Σύνδεσμος Προμηθευτών Ενέργειας, ΕΣΠΕΝ, τονίζοντας ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, το πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών που διογκώνονται και έχουν φτάσει τα 3 δις.
Ο ΕΣΠΕΝ σημειώνει ότι η αύξηση των ληξιπρόθεσμων δημιουργεί ασφυκτικές πιέσεις στις εταιρείες του κλάδου με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμολογίων και δυσμενείς επιπτώσεις για το σύνολο των καταναλωτών.
Γι αυτό και τονίζει ότι είναι ανάγκη να προχωρήσουν οι αλλαγές που έχουν εξαγγελθεί από το 2021 στον Κώδικα Προμήθειας αυστηροποιώντας το πλαίσιο για τους κακοπληρωτές.
Ο ΔΕΔΔΗΕ καθυστερεί και όσοι δεν πληρώνουν δεν πάνε στην Καθολική Υπηρεσία
Ο ΕΣΠΕΝ αναφέρει ότι ο ΔΕΔΔΗΕ πρέπει να ανταποκρίνεται ταχύτερα στα αιτήματα των εταιρειών για αποκοπές και παύση εκπροσώπησης, στις κατηγορίες πελατών που δεν μπορεί να γίνουν αποκοπές.
Σύμφωνα με το νόμο, προβλέπεται ότι οι προμηθευτές ενέργειας, αν καταναλωτής που ανήκει σε ευάλωτες ομάδες δεν πληρώνει τους λογαριασμούς του, μπορούν να ζητήσουν Άρση Εκπροσώπησης από το ΔΕΔΔΗΕ και αυτοί οι καταναλωτές να περάσουν στην Καθολική Υπηρεσία.
Οι καταναλωτές που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες, ανέρχονται στο 10% του συνόλου και σε αυτούς σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο δεν μπορεί να τους επιβληθεί αποκοπή ηλεκτροδότησης κατά τους 8 χειμερινούς μήνες.
Για την περίπτωση αυτών των καταναλωτών, εφόσον δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς τους, οι προμηθευτές ζητούν την Παύση Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου. Όμως, καθώς ο ΔΕΔΔΗΕ καθυστερεί για μήνες ή χρόνια να το κάνει, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές τους και οι εταιρείες να συνεχίζουν να τους ηλεκτροδοτούν και να χρεώνονται.
Κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τον ΕΣΠΕΝ, ο χρόνος υλοποίησης των εν λόγω Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου που υποβάλλονται από τα Μέλη του Συνδέσμου μας, ξεπερνά κατά πολύ το χρονικό διάστημα των δύο (2) εργάσιμων ημερών το οποίο προβλέπεται στο Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης, ιδίως στην Περιφέρεια Αττικής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι εκκρεμεί η υλοποίηση Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, οι οποίες έχουν υποβληθεί από Μέλη του Συνδέσμου μας για λόγους παραβίασης -από τον καταναλωτή- των όρων της μεταξύ τους σύμβασης, ακόμη και είκοσι τέσσερεις (24) μήνες μετά την υποβολή τους στην ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.
«Σημαντικός αριθμός Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, λόγω οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας από τον καταναλωτή, ουδέποτε υλοποιούνται. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, εκκρεμούν Δηλώσεις Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου λόγω οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας από τον καταναλωτή, για τέσσερα (4) ή περισσότερα χρόνια!», αναφέρει ο ΕΣΠΕΝ.
Αντίστοιχα μεγάλες είναι οι καθυστερήσεις, σύμφωνα με τον ΕΣΠΕΝ, και για μεγάλο μέρος των Εντολών Απενεργοποίησης Μετρητή Φορτίου, οι οποίες υποβάλλονται από τον προμηθευτή για λόγους παραβίασης -από τον καταναλωτή- των όρων της μεταξύ τους σύμβασης. Αυτές επίσης υλοποιούνται με σημαντική καθυστέρηση έναντι της χρονικής προθεσμίας των δέκα (10) εργάσιμων ημερών, η οποία προβλέπεται στο Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
- Τουρκία: Τηλεφωνική συνομιλία Ερντογάν-Μακρόν για τη Συρία
- Μπελέρης για Δυτ. Βαλκάνια: Η αναγκαία διεύρυνση της ΕΕ πρέπει να προχωρήσει με συγκεκριμένους όρους
- Ζαχαράκη: Δεν τίθεται θέμα καθολικής απαγόρευσης του διαδικτύου για τα παιδιά