Η καινοτομία του οχήματος ήταν η κατάργηση του ενδιάμεσου κιβωτίου ταχυτήτων μέσω της έδρασης των ηλεκτροκινητήρων στην πλήμνη των τροχών. Αυτή είναι η πρώτη εμφάνιση του 24χρονου Φερδινάντ Πόρσε στο προσκήνιο ως μηχανικού αυτοκινήτων.

Ο ευφυής μηχανικός ενεργώντας για την εταιρεία «Jacob Lohner & Co» με έδρα τη Βιέννη, αναπτύσσει ένα ηλεκτρικό όχημα με ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους στους μπροστινούς τροχούς σε μόλις δέκα εβδομάδες. Κάθε ένας από τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες αποδίδει 2kw και η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος Lohner-Porsche είναι 32km/h.

1

Επιπλέον τα φρένα μπορούν να εφαρμοστούν και στους τέσσερις τροχούς ταυτόχρονα, κάτι που το 1900 αποτελούσε ορόσημο. Αυτό από μόνο του αποκαλύπτει ότι ο Φερδινάντ Πόρσε συνδυάζει τη μηχανική αντίληψη με το ταλέντο, την κατασκευαστική δημιουργικότητα και την τάση για βελτιστοποίηση υπαρχουσών λύσεων.Ο ηλεκτροκινητήρας τροχού είναι η μεγάλη του ανακάλυψη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τεχνολογία αναφέρονταν εξαρχής ως «σύστημα Lohner-Porsche». Αυτό συμβαίνει επειδή, μαζί με τον Λούντβιχ Λόνχερ, ο Πόρσε αναπτύσσει ένα αρθρωτό σύστημα για την ηλεκτρική κίνηση, καθώς και τρία μεγέθη κινητήρων με διαφορετικά επίπεδα απόδοσης έως 10kw ανά τροχό – για επιβατικά αυτοκίνητα, λεωφορεία και μεγάλα φορτηγά. Η αυτονομία των οχημάτων με μπαταρία μόλυβδου είναι περίπου 50 χιλιόμετρα.

Ο Porsche εξετάζει επίσης την ιδέα της χρήσης της τεχνολογίας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς οι αγώνες έχουν ήδη μεγάλη δημοτικότητα εκείνη την εποχή. Το ίδιο έτος, το 1900, ολοκληρώνει ένα ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο με τέσσερις κινητήρες τροχών, εκ των οποίων ο καθένας αποδίδει 12kw. Το ονομάζει «La Toujours Contente» (αυτός που είναι πάντα χαρούμενος). Είναι το πρώτο όχημα στον κόσμο με τετρακίνηση.

Porsche

Με βάση αυτό το αρθρωτό σύστημα, ο Porsche αναπτύσσει επίσης το πρώτο λειτουργικό υβριδικό αυτοκίνητο στον κόσμο, το Lohner-Porsche Semper Vivus (Λατινικά για «πάντα ζωντανό»).

Η ιδέα της συνδυασμένης κίνησης με βενζίνη και ηλεκτρική ενέργεια αναπτύσσεται επειδή οι μπαταρίες συχνά προκαλούν προβλήματα και η υποδομή φόρτισης είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη. Το υβριδικό Semper Vivus και το Mixte, η βελτιωμένη έκδοση της σειράς από το 1901, επιλύουν αυτά τα ζητήματα με μια κομψή λύση που συνδυάζει τον τετρακύλινδρο θερμικό κινητήρα στο εμπρός μέρος με γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Τελικά, παράγονται περίπου 300 οχήματα με βάση το σύστημα Lohner-Porsche.

Η πυροσβεστική υπηρεσία της Βιέννης λαμβάνει 40 μοντέλα, κάποια χρησιμοποιούνται ως ταξί και άλλα πηγαίνουν σε ιδιώτες. Ο κινητήρας τροχού δεν προχώρησε σε μαζική παραγωγή. Αλλά η τεχνολογία επανεμφανίζεται στα τρία σεληνικά οχήματα της NASA – τα διαστημόπλοια των αποστολών Apollo 15, 16 και 17 – κινούνται από ηλεκτρικούς κινητήρες τροχών – χάρη, εν μέρει, στο πρωτοποριακό έργο του Πόρσε. Αυτό δεν προκάλεσε έκπληξη στον πρώην αφεντικό του, τον Ludwig Lohner.

Όταν ρωτήθηκε για τον μηχανικό στην Παρισινή Έκθεση το 1900, είπε: «Αυτός είναι ένας άνθρωπος που έχει πολύ μεγάλη καριέρα μπροστά του. Θα ακούσεις πολλά για αυτόν στο μέλλον. Το όνομά του είναι Φερδινάντ Πόρσε».

Διαβάστε επίσης:

Πετρέλαιο χωρίς εκπομπές CO2

Porsche Macan: Τεχνολογική υπεροχή!

Porsche: Μια Macan για τη θάλασσα!