array(0) {
}
        
    
Menu
-0.33%
Τζίρος: 103.43 εκατ.

Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Επέβαλε συνολικά πρόστιμα ύψους €44.000

Business

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Υψηλές πτήσεις και στη βιωσιμότητα, με μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2025

Από τον Μάρτιο του 2001, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών προσφέρει αδιάλειπτα υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη των αεροπορικών εταιρειών, των επιβατών, των συνεργατών και των συμμετόχων του.

Έχοντας υποδεχτεί σε όλη αυτή την περίοδο περισσότερους από 370 εκατομμύρια επιβάτες και πάνω από 4 εκατομμύρια πτήσεις, το αεροδρόμιο συνεχίζει να δημιουργεί σημαντική αξία για την εθνική και την τοπική οικονομία, επιδιώκοντας συνεχώς την ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας της Αθήνας ως βιώσιμου προορισμού καθόλη τη διάρκεια του έτους.

1

Από πλευράς κίνησης, το 2023 διακινήθηκαν συνολικά μέσω του αεροδρομίου της Αθήνας 28,17 εκατ. επιβάτες, επίδοση αυξημένη κατά 24% σε σύγκριση με το 2022, αλλά και κατά 10,2% σε σύγκριση με το 2019. Παράλληλα, το δίκτυο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών προσέφερε αεροπορικές συνδέσεις προς 156 προορισμούς σε 57 χώρες, με περισσότερες από 65 αεροπορικές εταιρείες.

Το 2024, σύμφωνα με τα επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία για την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τους 29,73 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 13,0%. Ειδικότερα, η κίνηση, τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, παρουσίασε αύξηση της τάξης των 7,4% και 15,5% αντίστοιχα.

Παράλληλα, ο αριθμός των πτήσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά τη διάρκεια των ένδεκα πρώτων μηνών του 2024 ανήλθε σε 250.006, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 10,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τόσο οι πτήσεις εσωτερικού όσο και οι διεθνείς πτήσεις σημείωσαν άνοδο κατά 5,1% και 15,4% σε σχέση με το 2023.

Προσφέροντας ένα από τα πιο καινοτόμα και ολοκληρωμένα προγράμματα κινήτρων προς τις αεροπορικές εταιρείες διεθνώς, η Εταιρεία Αεροδρομίου (ΔΑΑ) διασφαλίζει τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της εγχώριας και της διεθνούς κίνησης, ενώ παράλληλα προωθεί στρατηγικά τον «προορισμό Αθήνα» μέσα από ένα ευρύ πλέγμα συνεργασιών και πρωτοβουλιών. Έχοντας βραβευθεί επανειλημμένα ως Καλύτερο Αεροδρόμιο στην Ευρώπη από το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI) για το υψηλό επίπεδο προσφερόμενων υπηρεσιών και την επιβατική εξυπηρέτηση, ο ΔΑΑ συνεχίζει και κατά το 2024 να υλοποιεί το πρόγραμμά του για αισθητική, λειτουργική και επιχειρησιακή αναβάθμιση στους χώρους του αεροδρομίου.

Ο ΔΑΑ έχει τοποθετήσει στο επίκεντρο της μακροπρόθεσμης εταιρικής στρατηγικής του την βιώσιμη ανάπτυξη, επιλογή που αφορά κάθε βασική πτυχή των δραστηριοτήτων και της λειτουργίας του. Ειδικότερα στο πεδίο της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας, εφαρμόζεται διαχρονικά ένα ευρύ πλέγμα πρωτοβουλιών, πρακτικών και δράσεων, που εκτείνονται πέραν της τυπικής υποχρέωσης και συμμόρφωσης. Ενδεικτικά, ο ΔΑΑ είναι, από το 2016, το πρώτο αεροδρόμιο με Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα στην Ελλάδα, ενώ, από το 2019, η εταιρεία Αεροδρομίου έχει αναλάβει με την πρωτοβουλία της  «Route 2025» τη δέσμευση για την επίτευξη, μέσω παραγωγής, αποθήκευσης και κατανάλωσης καθαρής ενέργειας, μηδενικού ισοζύγιου εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, υπό τον άμεσο έλεγχό της, έως το 2025, πολύ πριν από τον στόχο του 2050, που έχει ανακοινωθεί από το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe) και υιοθετείται εν γένει από την αεροπορική βιομηχανία.

Το Route 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα μέσα στους επόμενους 12 μήνες (2025) και είναι μια στρατηγική επένδυση διεθνούς εμβέλειας, η οποία παράλληλα αναδεικνύει και την Αθήνα ως ένα πρωτοπόρο προορισμό σε θέματα βιωσιμότητας, συμβάλλοντας ευρύτερα στο τουριστικό προϊόν της χώρας μας.

Ο ΔΑΑ έχει κατακτήσει έως τώρα περισσότερες από 120 σημαντικές διεθνείς διακρίσεις και βραβεία, χάρις στο υψηλό επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών του. Σήμερα, με περισσότερες από 400 επιχειρήσεις και περισσότερους από 17.000 εργαζόμενους, η αεροδρομιακή κοινότητα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους μοχλούς ανάπτυξης και απασχόλησης στην Ελλάδα.

O ΔΑΑ είναι εταιρεία εισηγμένη από τον Φεβρουάριο 2024. Η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών αποτέλεσε τη μεγαλύτερη αρχική δημόσια προσφορά -από πλευράς συνολικών εσόδων- στην Ελλάδα τα τελευταία 15 και πλέον χρόνια σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο τόσο για τον ΔΑΑ όσο και για την ελληνική κεφαλαιαγορά. Η διαδικασία αυτή δεν αποτέλεσε απλά μια κίνηση οικονομικής στόχευσης, αλλά και παράλληλα μια στρατηγική επιλογή που επιβράβευσε το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας αεροδρομίου κατά τη διάρκεια των 24 χρόνων.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρηματιστήριο: Το come back του ΔΑΑ
Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για OPTIMA, ΔΑΑ, ΕΛΧΑ, ΦΡΛΚ
AEGEAN: Πιστοποίηση του Extra Schengen cip lounge στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών από την TÜV AUSTRIA
BofA: Η Ελλάδα συνεχίζει να υπεραποδίδει – Σε ποιες μετοχές ποντάρει
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Απέσπασε το Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Best IPO Communications
Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για CENER,  ΔΑΑ,  ΕΥΡΩΒ, ΛΑΜΔΑ
Κυκλαδίτικη υποδοχή στο Αεροδρόμιο από γυναίκες της Προϊστορίας
Eurobank Equities για ΔΑΑ: Χαμηλός κίνδυνος αλλά και περιορισμένη βραχυπρόθεσμη άνοδος
Buy, hold or sell: Άμεση ανάλυση για ΑΔΜΗΕ, ΑΛΦΑ, ΔΑΑ, ΕΤΕ
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Βιωσιμότητα στην πράξη – Μηδενικές εκπομπές ως το 2025