Στην πρώτη της επένδυση εκτός του παραδοσιακού κλάδου της αρτοβιομηχανίας που δραστηριοποιείται για περισσότερες από τρεις δεκαετίας αποτελώντας από τους μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς, προχώρησε η Καραμολέγκος.
Η αρτοβιομηχανία με επικεφαλής τον Μανώλη Καραμολέγκο στη θέση του προέδρου και αντιπρόεδρο τον Ηλία Αποστόλη Καραμολέγκο, ανακοίνωσε χθες την εξαγορά του ποσοστού πλειοψηφίας της εταιρείας Nutree, ένα ελληνικό brand με σημαντική διεθνή παρουσία, που ειδικεύεται στη δημιουργία υγιεινών σνακ από υγιεινές και υψηλής διατροφικής αξίας πρώτες ύλες.
Εξαγορά η οποία σηματοδοτεί το άνοιγμα της Καραμολέγκος στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων και σε κατηγορίες με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης αλλά και καλύτερα περιθώρια κερδοφορίας από τον κλάδο της αρτοποιίας.
Ποια είναι η Nutree
Η Nutree δημιούργημα δύο νέων ανθρώπων των Αναστάση Στοφόρου και Φαίδωνα Μίχου με σπουδές στο ULC στο Λονδίνο και στο Columbia αντίστοιχα, εξειδικεύεται στην τομέα των υγιεινών σνακ, εστιάζοντας στη σύνθεση ωμοφαγικών μπαρών με φυσικά συστατικά και εμπλουτισμένα με πρωτεΐνες, ενεργειακές μπάρες αλλά και βιολογικά σνακ χωρίς ζάχαρη για παιδιά.
Η εταιρεία μέσα σε μια πενταετία από τη σύστασή της έχει καταφέρει να έχει πωλήσεις μια ανάσα από το 1 εκατ. ευρώ, στις 976 χιλιάδες ευρώ από 663 χιλιάδες ευρώ το 2022, όπως προκύπτει από τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό που αφορά στη χρήση του 2023.To αποτέλεσμα προ φόρων διαμορφώθηκε στις 376 χιλιάδες ευρώ από 210 χιλ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και τα καθαρά κέρδη στις 292,5 χιλιάδες ευρώ από 163,5 χιλ. ευρώ το 2022.
Τα προϊόντα διατίθενται σε επιλεγμένα σημεία διανομής από φαρμακεία μέχρι φούρνους αλλά και αλυσίδες όπως η Holland & Barrett του ομίλου Φουρλής που εξειδικεύεται στην αγορά προϊόντων υγείας και ευεξίας, στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ Βιολογικό Χωριό ή στα καταστήματα Lilli Drogerie, καθώς και σε επιλεγμένα καταστήματα στην Κύπρο.
Ισχυροί ρυθμοί ανάπτυξης για την κατηγορία
Η αγορά στην οποία μπαίνει η Καραμολέγκος εμφανίζει δυναμικές προοπτικές ανάπτυξης. Σύμφωνα με έρευνα της Grand View Research το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς για τις μπάρες πρωτεΐνης υπολογίζεται ότι το 2023 έφτασε τα 14,18 δισεκ. δολάρια. Αναμένεται δε να τρέξει από το 2024-2030 με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,7%.
Οι μπάρες πρωτεϊνης φυτικής προέλευσης στην οποία εξειδικεύεται η Nutree αναμένεται να αναπτυχθούν με ρυθμό 6%, με τη ζήτηση να τροφοδοτείται από διατροφικές προτιμήσεις, όπως ο βιγκανισμός, η χορτοφαγία και η δυσανεξία στη λακτόζη. Γενικότερα ως κατηγορία, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η ζήτηση μεγεθύνεται όσο αυξάνεται η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για την υγεία και τη φυσική κατάσταση, τάση που ενισχύεται συνδυαστικά με τις ανάγκες των καταναλωτών για γρήγορο και εύκολο τρόπο κάλυψης με υγιεινό τρόπο των διατροφικών αναγκών.
Στην ανάπτυξη συμβάλλουν επίσης οι διατροφικές τάσεις όπως οι δίαιτες υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες και οι κετογονικές δίαιτες αλλά και η ενασχόληση με τη γυμναστική και τις αθλητικές δραστηριότητες.
Με αυτά τα δεδομένα η επένδυση της Καραμολέγκος, στον έλεγχο της οποίας είναι και το Απολλώνιον, ανοίγει νέους δρόμους τόσο για τη Nutree όσο και για την ίδια την Καραμολέγκος. Όπως αναφέρει η εταιρεία απαντώντας σε ερώτημα του mononews, τα σημεία πώλησης θα αυξηθούν μετά την εξαγορά χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται αν στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό υπάρχει πρόβλεψη για διεύρυνση της διανομής στο κανάλι των σούπερ μάρκετ.
Μετεξέλιξη σε εταιρεία τροφίμων
Με την κίνηση αυτή η Καραμολέγκος, η οποία μέχρι σήμερα παράγει διαφόρων τύπων ψωμί, παξιμάδια και πίτες, εξελίσσεται σε μια ευρύτερη εταιρεία τροφίμων. Σημειώνεται στην περσινή χρήση ο κύκλος εργασιών της Καραμολέγκος έφτασε στα 39,93 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 6,09% έναντι του 2022 και η οποία προέρχεται από αύξηση τιμών κατά 2% ενώ από αύξηση όγκου το 4,09%.
Το περιθώριο μικτού κέρδους μειώθηκε κατά 0,15 ποσοστιαίες μονάδες και ανήλθε σε 38,52% για τη χρήση 2023 έναντι περιθωρίου 38,67% την προηγούμενη χρήση ενώ αντίστοιχα για την εταιρεία το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 38,39% για τη χρήση 2023 έναντι περιθωρίου 39,20% στην προηγούμενη χρήση, παρουσιάζονται μείωση 0,81 ποσοστιαίων μονάδων. Σε απόλυτα μεγέθη, το μικτό κέρδος του ομίλου ανήλθε σε 53,9 εκ. ευρώ έναντι ποσού 51,0 εκ. ευρώ το 2022, ενώ για την εταιρεία, το μικτό κέρδος ανήλθε σε 41,76 εκ. ευρώ το 2023 έναντι ποσού 40,84 εκ. στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Τα δε καθαρά κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν στα 1,63 εκ. ευρώ το 2023 έναντι 2,78 εκ. ευρώ το 2022.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα, το 2023 ήταν μία χρονιά στην οποία οι τιμές των πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας κατά το πρώτο τρίμηνο παρέμεναν αρκετά υψηλές και μετά υπήρχε μία σταδιακή πτώση των τιμών. Αντίστοιχα υπήρχε μείωση στις τιμές πώλησης των προϊόντων της εταιρείας με αποτέλεσμα το μικτό κέρδος να παραμείνει στα ίδια και μειωμένα επίπεδα ποσοστών με το 2022 και ειδικότερα μειωμένο κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2021.
Διαβάστε επίσης
Gucci, Prada, Hermes, LVMH: Επιδόσεις ρεκόρ για τα luxury brands στην Ελλάδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γκουτέρες: Ανάγκη για καινοτόμες δράσεις για να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή
- Γεωργιάδης για πτώση ασανσέρ στον Ερυθρό Σταυρό: Θα στραφούμε νομικά κατά της εταιρείας
- Τζο Μπάιντεν: Το Λος Άντζελες, που βρίσκεται στο έλεος πυρκαγιών, μοιάζει με «εμπόλεμη ζώνη»
- Τέμπη: Τροχαίο με δύο τραυματίες – Μεγάλες ζημιές σε ΙΧ