ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο εφοπλιστής Γιώργος Δ. Γιουρούκος, αιφνιδίασε ακόμη μια φορά την ναυτιλιακή κοινότητα την περασμένη εβδομάδα.
Με την εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία που διευθύνει, απέκτησε τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που η συνολική τους αξία προσέγγισε τα 274 εκατομμύρια δολάρια.
Η Global Ship Lease, Inc., αποκάλυψε ότι υπέγραψε σύμβαση για την αγορά τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ECO- 9,115 TEU, με μέση ηλικία 8,5 ετών.
Επισημαίνεται ότι τα τέσσερα πλοία βρίσκονται επί του παρόντος σε χρονοναύλωση σε κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών, ενώ η διάρκεια της χρονοναύλωσης εκτείνεται κατά μέσο όρο για 1,7 έτη ή έως και κατά μέσο όρο 5 έτη σύμφωνα με τα δικαιώματα του ναυλωτή.
Με την προυπόθεση ότι όλα τα δικαιώματα των ναυλωτών θα ασκηθούν, θα δημιουργηθούν συνολικά έσοδα έως και 184 εκατ. δολάρια.
Με αυτές τις προσθήκες, ο στόλος της εταιρείας αριθμεί πλέον 72 πλοία συνολικής χωρητικότητας 413.183 TEU.
Επίσης, η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Global Ship Lease, είχε κέρδη 253,9 εκατ. δολαρίων στο 9μηνο και συνολικά έσοδα 528,6 εκατ. δολάρια
Αναλυτικότερα, η Global Ship Lease του Γιώργου Γιουρούκου, γνωστοποίησε για το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, έσοδα 174,1 εκατομμυρίων δολαρίων, μειωμένα κατά 0,2%, έναντι λειτουργικών εσόδων ύψους 174,5 εκατομμυρίων δολαρίων την περίοδο του προηγούμενου έτους.
Για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, τα λειτουργικά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 528,6 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 6,6%, από 495,9 εκατομμύρια δολάρια την προηγούμενη περίοδο.
Τα καθαρά έσοδα για τους μετόχους είναι 78,8 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2024, μειωμένο κατά 4,7%, έναντι 82,7 εκατομμυρίων δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, το καθαρό εισόδημα που ήταν διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους ήταν 253,9 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 10,2% επί των καθαρών εσόδων ύψους 230,3 εκατομμυρίων δολαρίων που ήταν την περίοδο του προηγούμενου έτους. Τα καθαρά έσοδα για την ίδια περίοδο ήταν 262,3 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 13,1% σε σχέση με τα καθαρά έσοδα για την περίοδο του προηγούμενου έτους, ύψους 231,9 εκατ. δολάρια.
Ο Γιώργος Γιουρούκος, Εκτελεστικός πρόεδρός, δήλωσε: «Παρά το αβέβαιο μακροοικονομικό περιβάλλον, οι παράγοντες που οδήγησαν τη σημαντική ισχύ στην αγορά ναύλωσης εμπορευματοκιβωτίων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 παραμένουν σταθεροί. Η αύξηση των όγκων των εμπορευματοκιβωτίων και οι επαναδρομολογήσεις των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας συνεχίζουν να πιέζουν τον παγκόσμιο στόλο στα όριά του, με χωρητικότητα αδράνειας κοντά στο μηδέν, αναγκάζοντας τους φορείς εκμετάλλευσης να επιταχύνουν στόλους για την αντιστάθμιση των περιορισμών στη χωρητικότητα. Με περιορισμένη προσφορά και υψηλής ποιότητας χωρητικότητα σε υψηλό επίπεδο, συνεχίζουμε με ελκυστικές πολυετείς ναυλώσεις ακόμη και για μερικά από τα παλαιότερα πλοία του στόλου μας, προσθέτοντας σχεδόν 600 εκατομμύρια δολάρια σε συμβατικά έσοδα από έτος σε έτος, συμπεριλαμβανομένων λίγο κάτω από 200 εκατομμύρια δολάρια κατά το τρίτο τρίμηνο. Προσβλέποντας στο μέλλον, το περιορισμένο βιβλίο παραγγελιών για μεσαίου μεγέθους και μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπως αυτά του στόλου GSL αντισταθμίζεται περαιτέρω από σχετικά χαμηλότερης ποιότητας, λιγότερο αποδοτικά πλοία που θα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να ανταγωνιστούν και πιθανότατα θα καταργηθούν με την πάροδο του χρόνου. Ο στόλος μας, αποτελείται από εξαιρετικά αποδοτικά μεσαίου μεγέθους και μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κατασκευασμένα για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών μας τακτικών γραμμών, μας δίνει τη δυνατότητα να παράγουμε ελκυστικές αποδόσεις στα υπάρχοντα περιουσιακά μας στοιχεία, ενώ τοποθετούμαστε επίσης για επιλεκτική ανάπτυξη και ανανέωση στόλου, με στόχο να συνεχίσουμε να τροφοδοτούμε ισχυρές ταμειακές ροές για τους μετόχους μας στο μέλλον».
Ο Γιώργος Δ. Γιουρούκος, στην πρόσφατη κατάταξη του Forbes με τους πενήντα πλουσιότερους Έλληνες εφοπλιστές, κατατάσσεται στην 49η θέση, με 24 πλοία που η αξία τους ανέρχεται στα 411,7 εκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, στην λίστα αυτή, υπολογίζονται μόνο τα πλοία που διαθέτει με την εταιρεία του Technomar Shipping και όχι με την εισηγμένη.
Ο Γιώργος Γιουρούκος σπούδασε µηχανολόγος µηχανικός στο University College του Λονδίνου και απέκτησε µεταπτυχιακό στη µηχανολογία από το Πανεπιστήµιο Brunel, όµως τον κέρδισε η ναυτιλία.
Το έτος 1993 έκανε τα πρώτα του επαγγελµατικά βήµατα σε µεγάλη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία και εργάστηκε σε διάφορα τµήµατα.
Σταδιακά αναρριχήθηκε και σε όλες τις βαθμίδες των ναυτιλιακών εταιρειών όπου εργάστηκε Στη συνέχεια έγινε µέτοχος σε ένα πλοίο, και σήµερα, µέσω των εταιρειών του, διαχειρίζεται έναν στόλο από περίπου 150 πλοία.
Το 1994 ίδρυσε την εταιρεία Technomar και δραστηριοποιήθηκε με μεθοδικότητα και ανέπτυξε δεξιότητες και ικανότητες στις αγοραπωλησίες πλοίων και στις συνεργασίες µε fund.
Επισημαίνεται ότι ο Γιώργος Γιουρούκος, ανέλαβε µε προσωπικά του έξοδα, να χρηµατοδοτήσει την ελληνική έρευνα η οποία αφορούσε τη χρήση φαρµάκου για την αρθρίτιδα σε ασθενείς που βρίσκονταν σε κίνδυνο λόγω COVID, µε πολύ σηµαντικά αποτελέσµατα.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τον καθηγητή Παθολογίας και Λοιμώξεων του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Ευάγγελο Γιαμαρέλλο – Μπουρμπούλη, συμπεριλαμβάνοντας 135 ασθενείς, σε 28 από τα 40 νοσοκομεία που νοσήλευσαν περιστατικά του κορονοϊού στην Ελλάδα.
Τα αποτελέσματα της δομικής ήταν τόσο ελπιδοφόρα που η έρευνα επεκτάθηκε σε μεγαλύτερο αριθμό ασθενών, με τον Γιώργο Γιουρούκο να χρηματοδοτεί το κόστος των φαρμάκων που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτήν.
Στην Ακτή Μιαούλη και στην παγκόσμια ναυτιλία, έκανε αισθητή την παρουσία του με την ταυτόχρονη αγορά 23 πλοίων, που το συνολικό τίμημα έφτανε το μισό δισεκατομμύριο δολάρια.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Global Ship Lease, προέρχεται από τη συνένωση των δυνάμεων του Γιώργου Γιουρούκου με τον Michael Gross, σε τρεις διαδοχικές φάσεις. Η πρώτη αφορούσε την εξαγορά 7 πλοίων post panamax, κόστους 116 εκατ. δολαρίων, η δεύτερη, με την αγορά 12 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τίμημα που ανήλθε σε 233,9 εκατομμύρια δολάρια και με την τρίτη κίνηση, αποκτήθηκαν 4 πλοία τύπου Panamax, έναντι 148 εκατ. δολαρίων.
Ο Γιώργος Γιουρούκος, ανέπτυξε μεγάλη ανθρωπιστική συμπεριφορά αμέσως μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, όπου η εταιρεία του ανέλαβε όλα τα έξοδα φιλοξενίας στην Ελλάδα των οικογενειών των Ουκρανών ναυτικών που εργάζονταν στα πλοία της εταιρείας του.
Διαβάστε επίσης:
Γαλλία: Η Παναγία των Παρισίων ανοίγει τις πόρτες της στο κοινό – Live τα θυρανοίξια του ιστορικού ναού
Το Ηρώο της αρχαίας πόλης των Ρύπων και πολύτιμα ευρήματα ήρθαν στο φως
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ενδιαφέροντες -και δύσκολοι- καιροί: Η Αθήνα στον Μεσοπόλεμο σε ντοκιμαντέρ
- Φωτιές στο Λος Άντζελες: Πάνω από 50 δις δολάρια κοστολογεί η JP Morgan την καταστροφή
- Βρετανία: Η κυβέρνηση Στάρμερ απέλασε 16.400 μετανάστες μέσα σε 6 μήνες
- Apple: Πλήρωσε $95 εκατ. δολάρια για αγωγή κατά της Siri αλλά δηλώνει αθώα