ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την ανάγκη επενδύσεων όσον αφορά τις συγκοινωνιακές υποδομές στην Ελλάδα αναδεικνύει ο ΟΟΣΑ στην νέα του έκθεση, τοποθετώντας την χώρα στις τελευταίες του οργανισμού όσον αφορά τις επενδύσεις και την πυκνότητα του σιδηρόδρομου.
Όπως αναφέρεται στην νέα έκθεση του ΟΟΣΑ η Ελλάδα λαμβάνει μέτρα για τη βελτίωση των δημόσιων μεταφορών που υποστηρίζουν τη στροφή πέρα από το αυτοκίνητο.
Συγκεκριμένα, επενδύσεις ύψους 3,6 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,6% του ΑΕΠ του 2023) επεκτείνουν και αναβαθμίζουν το σύστημα του μετρό στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ διάφορα εν εξελίξει έργα, συνολικού ύψους 4,375 δισ. ευρώ (2% του ΑΕΠ του 2023) έως το 2027, επεκτείνουν και αναβαθμίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας.
Τον Ιανουάριο του 2024, η Ελλάδα ανακοίνωσε σχέδια για τη συγχώνευση διαφόρων κρατικών επιχειρήσεων που επιβλέπουν τη συντήρηση και την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών υποδομών, προκειμένου να βελτιωθεί η απόδοσή τους.
Τα μέτρα αυτά είναι ευπρόσδεκτα και μπορούν να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών καθώς και των υψηλών επιπέδων συμφόρησης, ωστόσο χρειάζονται περισσότερες επενδύσεις, ιδίως στο σιδηροδρομικό σύστημα.
Και αυτό επειδή ένα καλά ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό σύστημα, θα αποτελέσει το κλειδί για την παροχή εναλλακτικών λύσεων έναντι του αυτοκινήτου για τις μετακινήσεις εκτός αστικών περιοχών, οι οποίες το 2019 αντιστοιχούσαν σε περισσότερα από τα δύο τρίτα των επιβατικών χιλιομέτρων που διανύθηκαν στην ξηρά.
Ωστόσο, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι από τα λιγότερο πυκνά και οι υπάρχουσες γραμμές χρησιμοποιούνται λιγότερο συχνά σε σύγκριση με άλλες χώρες του ΟΟΣΑ, με τις αντιλήψεις για την ποιότητα του σιδηροδρομικού συστήματος να παρουσιάζονται ως αδύναμες.
Το γεγονός αυτό αντανακλά πιθανότατα την έλλειψη δημόσιων επενδύσεων, όταν μετά την οικονομική κρίση τα χαμηλά επίπεδα επενδύσεων σε υποδομές για τις χερσαίες μεταφορές επικεντρώθηκαν κυρίως στα οδικά δίκτυα, όπως φαίνεται και από τον παρακάτω πίνακα (Σχήμα 1.38) .
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, μόνο η μεγαλύτερη επένδυση στις σιδηροδρομικές υποδομές θα στηρίξει τη στροφή από το αυτοκίνητο στις δημόσιες συγκοινωνίες.
Το να γίνουν οι δημόσιες μεταφορές πιο προσιτές είναι το κλειδί για τη βελτίωση της ελκυστικότητάς τους. Σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ, ο χρόνος που χάνεται κατά την εναλλαγή μέσων μαζικής μεταφοράς ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς που δεν καλύπτουν ολόκληρη τη διαδρομή, συμβάλλουν στο να παραμένει συχνά το αυτοκίνητο η προτιμώμενη επιλογή.
Η προσφορά ενός ευρέος φάσματος υπηρεσιών μεταφορών μέσω μιας ενιαίας, ψηφιακής παροχής στον πολίτη και η χρήση κοινών τρόπων μεταφοράς, όπως τα ταξί, τα λεωφορεία κτλ., μπορούν να καταστήσουν τις δημόσιες μεταφορές πιο βολικές και με τους τερματικούς σταθμούς των δημόσιων μεταφορών να είναι πιο κοντά στα σημεία όπου οι άνθρωποι ζουν, εργάζονται και ψωνίζουν.
Διαβάστε επίσης:
Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων: Ο κυριότερος χρηματοδότης του ΜΕΤΡΟ τα τελευταία 30 χρόνια
Μητσοτάκης: Πολύ σύντομα η παρέμβαση μας για τις Τράπεζες, δεν μας ικανοποιεί η αντίδραση τους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Μικρή άνοδος μετά τα νέα στοιχεία για τα αποθέματα στις ΗΠΑ
- Τζερόμ Πάουελ: Δύσκολη απόφαση η σημερινή μείωση επιτοκίων – Θα είμαστε πιο προσεκτικοί πλέον
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης