ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την αποδοχή της προσφοράς της κοινοπραξίας Fraport-Delta-Πηλέας για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας ανακοίνωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σήμερα στο 2ο Growth Fund Summit που διοργανώνει το Υπερταμείο.
Ο υπουργός σημείωσε ότι η προσφορά ξεπερνά κατά πολύ την ανεξάρτητη αποτίμηση και ότι τα συνολικά έσοδα για το ελληνικό δημόσιο θα ανέλθουν σε 71,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. αποτελούν την προκαταβολή παραχώρησης.
Επίσης, η κοινοπραξία δεσμεύεται να πραγματοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 28,3 εκατ. ευρώ την πρώτη τριετία με άμεση προτεραιότητα την ανακαίνιση των υφιστάμενων υποδομών. Μελλοντικά, στο πλαίσιο της σύμβασης προβλέπεται και η δημιουργία νέου αεροσταθμού και επέκταση υποδομών που θα επιτρέψει και την αύξηση της επιβατικής κίνησης.
«Επειδή είχα ενεργό συμμετοχή στην παραχώρηση των υπολοίπων 14 περιφερειακών αεροδρομίων, πρέπει να επισημάνω – και το βλέπετε οι περισσότεροι με τα μάτια σας πια – την τεράστια πρόοδο που έχει επιτευχθεί. Με τη σύμβαση παραχώρησης άλλαξε η εικόνα των αεροδρομίων μας. Άλλαξε η εικόνα του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Και η Πελοπόννησος που είναι μία περιοχή που αναπτύσσεται τουριστικά χρειαζόταν αυτή τη σύμβαση για το περιφερειακό αεροδρόμιο της Καλαμάτας που θα δώσει πρόσθετη ώθηση στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας, πρόσθετη ώθηση στην ανάπτυξη της Πελοποννήσου» σημείωσε.
Επιπλέον, ο Κωστής Χατζηδάκης στην ομιλία του αναφέρθηκε στις πέντε βασικές αλλαγές για το Υπερταμείο που έρχονται με τον πρόσφατο νόμο από την αρχή του έτους και αφορούν στα εξής:
- Απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η οποία σηματοδοτεί και την επιτυχημένη ολοκλήρωση της αποστολής τους.
- Εκσυγχρονισμός του μοντέλου διακυβέρνησης του Υπερταμείου: Μετονομασία του Εποπτικού Συμβουλίου σε Συμβούλιο Εταιρικής Διακυβέρνησης (όργανο εποπτείας με βάση τους κανόνες της εταιρικής διακυβέρνησης). Και αλλαγή του τρόπου επιλογής των μελών του από τους δανειστές και το ελληνικό δημόσιο.
- Εξορθολογισμός της λειτουργίας των θυγατρικών του Υπερταμείου – ακολουθώντας το επιτυχημένο πρότυπο της ΔΕΗ: Με δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα, πιο ευέλικτες διαδικασίες πρόσληψης, επιτάχυνση των διαδικασιών προμηθειών, κατάργηση συμμετοχής συνδικαλιστών στα πειθαρχικά συμβούλια.
- Διαφορετική χρήση των εσόδων που εισπράττει το ΤΑΙΠΕΔ από τις συμβάσεις αξιοποίησης των λιμανιών: Πλέον το 50% θα διατίθεται για την αναβάθμιση των υπολοίπων λιμανιών της χώρας.
- Δημιουργία του νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου, αντίστοιχο με εκείνα που λειτουργούν στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το νέο αυτό ταμείο θα συνεπενδύει σε τομείς με στρατηγική σημασία και μεγάλη προστιθέμενη αξία, οι οποίοι δεν καλύπτονται επαρκώς μέχρι τώρα. Ο ιδιωτικός τομέας έχει την πρωτοβουλία, φυσικά, αλλά το νέο επενδυτικό ταμείο, με την μειοψηφική συμμετοχή, θα λειτουργεί ως καταλύτης.
Ειδικά για τις μεταρρυθμίσεις που αφορούν στη λειτουργία των θυγατρικών του Υπερταμείου ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι «θα ήταν πραγματικά κρίμα οι διαρθρωτικές αυτές αλλαγές να μην τύχουν απόλυτης αξιοποίησης. Οι θυγατρικές δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χάσουν τις δυνατότητες που έχουν πια από τον καινούριο νόμο. Χρειάζεται ταχύτητα, θάρρος και αποφάσεις».
«Είναι γνωστό», συνέχισε ο υπουργός, «ότι οι υπηρεσίες που σήμερα παρέχονται από τις θυγατρικές εταιρείες του Υπερταμείου δεν ανταποκρίνονται πάντοτε στις προσδοκίες των Ελλήνων πολιτών. Το μαρτυρούν τα δεκάδες λεωφορεία και τρόλεϊ που παραμένουν ακινητοποιημένα διότι καθυστερούν λόγω γραφειοκρατίας οι αγορές ανταλλακτικών ή οι προσλήψεις οδηγών από το ΑΣΕΠ. Η αδυναμία των ΕΛΤΑ να ανταποκριθούν στους χρόνους παράδοσης των αποστολών τους διότι υπήρχε μία χαοτική κατάσταση και πρέπει να έχει τα όπλα η διοίκηση να καλύψει το χαμένο έδαφος και αυτό είναι που επιχειρούμε να κάνουμε. Δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Η ωραιοποίηση των καταστάσεων δεν οδηγεί πουθενά. Και πολλά άλλα παραδείγματα παθογενειών που έχουν ως τελικό αποδέκτη τον ανυπεράσπιστο πολίτη.
Με τον μετασχηματισμό των θυγατρικών του Υπερταμείου σε “μικρές ΔΕΗ” λέμε όχι στην προσκόλληση στο “άγιο Δημόσιο”. Αφήνουμε πίσω μας τους υπερασπιστές της ταλαιπωρίας των πολλών και προχωρούμε με γρήγορους ρυθμούς σε μια καινούργια αρχή αξιοποιώντας συνταγές που πέτυχαν, όχι στο εξωτερικό μόνο, στην Ελλάδα. Για το λόγο αυτό αναφέρομαι στο μοντέλο της ΔΕΗ, που είναι εδώ, το είδαμε πώς λειτούργησε και είναι κακό να κλείνουμε τα μάτια μας για να μη ξεβολευτούν ορισμένοι “βολεμένοι”».
Διαβάστε επίσης:
Σε Fraport – Κοπελούζο – Κωνσταντακόπουλο το αεροδρόμιο Καλαμάτας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γαλλία: Η Παναγία των Παρισίων ανοίγει τις πόρτες της στο κοινό – Live τα θυρανοίξια του ιστορικού ναού
- F1 Άμπου Ντάμπι: Ο Νόρις στην pole!
- Τραμπ στη Γαλλία: «Φαίνεται ότι ο κόσμος έχει αρχίσει να τρελαίνεται λίγο» – Θερμή χειραψία με Μακρόν
- Metlen: Τι συζήτησε ο Ευάγγελος Μυτιληναίος στο Λονδίνο με τους διαχειριστές- Οι αναλυτές και όλες οι εκτιμήσεις για τη μετοχή