Το Captur έχει πουλήσει 2 εκ. μοντέλα σε 11 χρόνια με σκληρό ανταγωνισμό στην Ευρωπαϊκή αγορά στην κατηγορία των B SUV. Στην ανανεωμένη του μορφή, ακολουθεί και αυτό την εταιρική ταυτότητα που την πρωτοείδαμε στο ανανεωμένο Clio. Εμπρός διαθέτει νέο προφυλακτήρα, που εκτός από τα κλασσικά ανοίγματα για την ψύξη του κινητήρα, υπάρχουν και πλαϊνά για την ψύξη των φρένων κάτω από το σημείο που φιλοξενούνται τα χαρακτηριστικά και ευμεγέθη φώτα ημέρας. Η κλειστή δίχρωμη μάσκα, δίνει την αίσθηση ύπαρξης αεραγωγού χάρη στο μαύρο χρώμα. Στο κέντρο της δεσπόζει το νέο σήμα Nouvel’ R της Renault.
Τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led ενσωματώνουν ένα εφέ καλωσορίσματος όταν ο οδηγός πλησιάζει το όχημα ή απομακρύνεται, εφόσον έχει το κλειδί στην τσέπη του. Το καπό κινητήρα, είναι αρκετά πιο οριζόντια τοποθετημένο απ’ ότι στην προηγουμένη γενιά, ενισχύοντας το επιβλητικό του μπροστινού μέρους. Στο πλάι διατηρούνται τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά των τροχών αλλά και χαμηλά στις πόρτες ως φυσική συνέχεια . Πίσω έχουμε νέο προφυλακτήρα αλλά και διάφανα led φωτιστικά σώματα. Το μεγάλο σήμα της Renault εμπεριέχει την κάμερα οπισθοπορείας ενώ στην έκδοση της δοκιμής μας (Techno), εντυπωσιάζουν οι δίχρωμες ζάντες με ελαστικά διατάσεων 215/55/18. Πλέον όλες οι εκδόσεις έχουν δισκόφρενα μπρος πίσω.
Στο εσωτερικό, η νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής 10,4 ιντσών, είναι κάθετα τοποθετημένη σαν τάμπλετ ανάμεσα από τους κεντρικούς αεραγωγούς, με εξαιρετικά γραφικά και απόκριση και με όλες τις ευκολίες ασύρματης σύνδεσης για όλους τους τύπους κινητών τηλεφώνων. Το νέο σύστημα πολυμέσων είναι προσαρμοσμένο στο περιβάλλον της Google, καθώς πέρα από τις γνωστές της ευκολίες, μπορείς να κατεβάσεις και εφαρμογές αποκλειστικά για το νέο Captur. Επικροτούμε την φυσική ύπαρξη κουμπιών για τον κλιματισμό, μια σειρά από πλήκτρα, βρίσκονται στο κάτω μέρος της οθόνης και οι ρυθμίσεις γίνονται χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Στην κονσόλα υπάρχει δυνατότητα ασύρματης φόρτισης για κινητό αλλά και δυο usb θύρες type-C.
Η θέση του 6τάχυτου επιλογέα βρίσκεται ψηλότερα από το σύνηθες και πίσω του υπάρχουν δυο ποτηροθήκες. Ένα συρόμενο υποβραχιόνιο καλύπτει ένα μικρό αποθηκευτικό χώρο, ενώ στην βάση του οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεση τους δυο αεραγωγούς και άλλες δυο θύρες usb type-C . Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (7 ιντσών) έχει καλή ανάλυση αλλά τα λιτά γραφικά του στοιχεία δεν εντυπωσιάζουν. Με κάθε αλλαγή χαρτογράφησης αλλάζει η απεικόνιση. Η στεφάνη του τιμονιού είναι αρκούντως παχιά, δίνοντας την αίσθηση αυτοκίνητου premium κατηγορίας, ενώ πλέον φιλοξενεί και το νέο λογότυπο της Renault.
Οι χώροι των πίσω επιβατών είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας, με τέσσερις επιβάτες να κάθονται άνετα ενώ ο πέμπτος θα πρέπει να κάνει κάποιες παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών με το διπλό δάπεδο, είναι στα 422lt, ο οποίος με την μετατόπιση του στάνταρ συρόμενου πίσω καθίσματος, κερδίζει άλλα 114lt φθάνοντας τα συνολικά 536lt. Τον χώρο της ρεζέρβας τον έχει καταλάβει η στρογγυλή δεξαμενή καυσίμου του LPG, με το στόμιo να βρίσκεται πίσω από το στόμιο της βενζίνης. H χωρητικότητα του είναι 40lt, που αν το ανάγουμε σε € με μια μέση τιμή τα 0,8€/λίτρο LPG, χρειάζονται 32€ για περίπου 350km αυτονομίας που δίνει το υγραέριο. Θεωρητικά το τεπόζιτο βενζίνης δίνει άλλα 800km. Στην πράξη ταξιδεύοντας με 4 άτομα ως τη Λάρισα και πίσω χρειαστήκαμε ανεφοδιασμό στα 600km.
Το Captur έχει καλή αεροδυναμική, καλή ηχομόνωση και ταξιδεύει άνετα χάρη στα αναπαυτικά του καθίσματα. Τέσσερις ενήλικες μπορούν να διανύσουν μεγάλη απόσταση χωρίς συμβιβασμό. Ο τρικύλινδρος κινητήρας έχει τα αποθέματα ροπής που απαιτούνται για ένα ασφαλές προσπέρασμα και είναι απροβλημάτιστος στα μεγάλα ταξίδια. Εντός πόλης το χειροκίνητο κιβώτιο προβληματίζει λόγω κλιμάκωσης καθώς χρειάζεται προσοχή για να μην πέσουν οι στροφές χαμηλά εκτός ροπής. Στο σταμάτα – ξεκίνα επιτείνει την κατάσταση το start – stop. H ανάρτηση και η απορροφητικότητα των καθισμάτων συμβάλλουν στα υψηλά επίπεδα άνεσης. Σε δρόμο με στροφές το Captur συμπεριφέρεται ασφαλώς και έχει υψηλά περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας χάρη στο σωστό σετάρισμα της ανάρτησης. Το νέο Captur διπλού καυσίμου είναι μια πρόταση για οικονομικές οικογενειακές μετακινήσεις. Ενέχει συμβιβασμούς που αφορούν στην μετάδοση αλλά και συγκριτικά πλεονεκτήματα όπως οι χώροι, η ποιότητα κατασκευής, η φινέτσα, η άνεση. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι πολύ υψηλός ενδεικτικά αναφέρουμε τα Toyota Yaris Cross, Fiat 600, Peugeot 2008, Ford Puma, Kia Stonic.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Renault Captur ECO-G 100
Κινητήρας: Τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος, 999 cc
Μέγιστη ισχύς: 101 PS/4.600-5.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 170 Nm/2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13 sec
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 10,4 lt/100 km (LPG), 8,1 lt/100 km (βενζίνη)
Εκπομπές CO2: 107 gr/km (LPG), 121 gr/km (βενζίνη)
Τέλη κυκλοφορίας:
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.239/1.797/1.575 mm
Μεταξόνιο: 2.639 mm
Βάρος: 1.275 kg
Χώρος αποσκευών: 422 – 1.275lt
Τιμή: Από 22.950 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
F1: Αυθεντικό μάνατζμεντ Μπριατόρε!