ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ειδικότερα, όπως δήλωσε ο κ. Ταχιάος, μιλώντας στην ΕΡΤ, «στη μία περίπτωση ήταν ένα σωληνάκι το οποίο είχε ξεχαστεί κάπου και το οποίο έμπαζε νερό, αλλά όταν βάζεις νερό βάζεις πολύ νερό. Το άλλο ήταν κάποια φρεάτια τα οποία δεν είχαν καθαριστεί καλά περιμετρικά, εκείνα τα φρεάτια από τα οποία φεύγει ο αέρας, από κάτω από τις σήραγγες.
Εκείνα έχουν φρεάτια μέσα γιατί καταλήγει εκεί το νερό της βροχής. Κάποια από αυτά είχαν γεμίσει φύλλα και δεν είχαν καθαριστεί επαρκώς. Καθαρίστηκαν αμέσως, αλλά όλα αυτά έφεραν βέβαια κάποια νερά. Είναι ζητήματα τα οποία πολύ γρήγορα θα λυθούν» εξήγησε ο κ. Ταχιάος.
«Η αλήθεια είναι ότι έβρεξε το προηγούμενο διάστημα μία φορά μόνο. Εκεί διαπιστώθηκε μία αστοχία ,η οποία αμέσως λύθηκε, αλλά κανείς δεν περίμενε τώρα ότι στη συναρμογή ενός τοίχου με ένα αλουμίνιο θα στάξει» προσέθεσε.
«Το μεγάλο άγχος, το τελευταίο διάστημα, ήταν πώς θα λειτουργήσουν τα συστήματα. Δηλαδή, μέχρι τώρα τα τρένα πήγαιναν με σακιά άμμο μέσα, τα οποία προσομοίωναν το βάρος μιας κανονικής μέρας του συρμού. Για πρώτη φορά μπήκαν επιβάτες, άρχισαν να στριμώχνονται στις πόρτες. οι συρμοί γενικώς ήταν πολύ γεμάτοι.
Κατά συνέπεια, το μεγάλο άγχος ήταν πώς θα λειτουργήσουν τα συστήματα και όλα λειτούργησαν υποδειγματικά, με πολύ μικρούς χρόνους αναμονής, με πολύ μικρές χρονοαποστάσεις. Όλα λειτούργησαν υποδειγματικά. Τώρα βέβαια την γκρίνια την ακούω, ότι δεν έχουν οι σταθμοί Wi-Fi και δεν έχουν κινητή τηλεφωνία.
Έχει λυθεί το ίδιο θέμα στην Αθήνα; Όχι. Θα λυθεί, αλλά δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται» συνέχισε ο υφυπουργός.
Απαντώντας και στις επικρίσεις που έχουν ακουστεί στη δημόσια σφαίρα, ότι το μετρό Θεσσαλονίκης εκτός του ότι καθυστέρησε, είναι ακριβό και μικρό, ο κ. Ταχιάος ανέφερε: «Πολλές φορές οι άνθρωποι αποδεικνύονται και οι ίδιοι μικροί, καθυστερημένοι στα ρεφλέξ τους και φυσικά και, αν θέλετε και πολύ ακριβοί, σε ό,τι τιμή έχουν τύχει προηγουμένως. Λυπάμαι γι’ αυτό. Αυτή είναι η δική μου απάντηση. Αλλά επειδή αυτό το ακριβό ακούγεται και ακούγεται αυτή η ιστορία των τριών δισεκατομμυρίων και αυτό πραγματικά με ενδιαφέρει, θέλω να πω το εξής.
Αυτό το οποίο είπε ο πρωθυπουργός και αυτό το οποίο έχει πει ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και εγώ, είναι ότι το μετρό, στο τέλος δηλαδή του απολογισμού, δηλαδή το 2049, θα έχει κοστίσει στον κρατικό προϋπολογισμό περίπου τρία δισεκατομμύρια ευρώ. Περίπου στο 1,6 δις κλείνει η σύμβαση αυτή, η οποία τώρα παραδόθηκε σε λειτουργία.
Περίπου 600 εκατομμύρια είναι το κόστος της επέκτασης Καλαμαριάς, η οποία θα παραδοθεί του χρόνου, το 2025. Περίπου 100 εκατομμύρια είναι οι διάφορες δαπάνες, δηλαδή οι απαλλοτριώσεις, οι Οργανισμοί Κοινής Ωφελείας, οι σύμβουλοι οι οποίοι έχουν προσληφθεί, οι μελέτες που έχουν γίνει, ό,τι έχει πληρωθεί σχετικά και είναι περίπου 720 εκατομμύρια ευρώ οι τόκοι των δανείων τα οποία έχουν ληφθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί το έργο.
Άρα, ουσιαστικά αυτό το οποίο λένε, τα 3 δισεκατομμύρια, είναι ότι μέσα από τα ταμεία της Ελληνικό ΜΕΤΡΟ θα περάσουν μέχρι το 2049 τρία δισεκατομμύρια, χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χρήματα της ελληνικής Πολιτείας, τα οποία θα χρηματοδοτήσουν στο σύνολό της την κατασκευή. (…) Ως προς το μικρό, τι να απαντήσω. Αυτό ήταν το Μετρό πάντοτε».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λίβανος: Όλο και πιο εύθραυστη η εκεχειρία – Προειδοποιήσεις της Δύσης για τις ισραηλινές παραβιάσεις
- Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 3,99 εκατ. δολάρια
- Πούτιν – Πεζεσκιάν: Τηλεφωνική επικοινωνία για την «κλιμάκωση της κατάστασης» στη Συρία
- RIVIAL (SATΟ): Στις 20 Δεκεμβρίου η ΕΓΣ για την εκκαθάριση της εταιρείας