Η Oetker Collection, ηγέτιδα στον κλάδο της πολυτελούς φιλοξενίας, επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της με πρωτοποριακά έργα, εστιάζοντας σε εμβληματικούς προορισμούς όπως το Σεν Τροπέ.

Ο Timo Gruenert, διευθύνων σύμβουλος της πολυτελούς ξενοδοχειακής αλυσίδας Oetker Collection, δηλώνει ότι φιλοδοξεί να κάνει την εταιρεία του το «Hermès των ταξιδιών». Ο γαλλικός οίκος μόδας αποτελεί πρότυπο προσεκτικής και αργής ανάπτυξης, εστιάζοντας αποκλειστικά στις πιο εκλεκτές αγορές παγκοσμίως και προσελκύοντας νέους πελάτες μέσω της δημιουργίας μιας αίσθησης αποκλειστικότητας ανάμεσα σε όσους μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα προϊόντα του.

Είναι μια προσέγγιση που έχει διατηρήσει την Hermès κερδοφόρα, ενώ άλλοι ανταγωνιστές στον τομέα του πολυτελούς λιανικού εμπορίου αντιμετωπίζουν πτώση. Ωστόσο, η Oetker—γνωστή για ιδιοκτησίες όπως το εντυπωσιακό παραθαλάσσιο θέρετρο Hotel du Cap Eden Roc στην Αντίμπ της Γαλλίας και το στυλάτο παριζιάνικο παλάτι Le Bristol—προχωρά σε πρωτοφανή ανάπτυξη.

Πέρυσι, άνοιξε το La Palma στο ιταλικό νησί Κάπρι, προκαλώντας μεγάλο ενδιαφέρον. Στις αρχές του 2025, θα ανοίξει το Vineta στο πολυτελές Palm Beach της Φλόριντα, το πρώτο της ξενοδοχείο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εκεί θα μεταφέρει αέρα από το Hotel du Cap Eden Roc της Νότιας Γαλλίας στη Νότια Φλόριντα, μέσα από το χαρακτηριστικό της εστιατόριο, Coco’s.

Η Oetker στοχεύει στον επόμενο προορισμό της: το κοσμοπολίτικο Σεν Τροπέ, όπου θα κάνει το ντεμπούτο του το 13ο ξενοδοχείο της το 2027.

«Θέλουμε να βρισκόμαστε εκεί που θέλουν να πάνε οι επισκέπτες μας», δηλώνει ο Gruenert, μιλώντας αποκλειστικά στο Bloomberg Pursuits για τα νέα εγχειρήματα της εταιρείας. Για την Oetker, ο στόχος δεν είναι να δημιουργήσει νέους προορισμούς, αλλά να ανεβάσει τον πήχη στους ήδη εντυπωσιακούς.

Οι πληροφορίες για το νέο ξενοδοχείο στο Σεν Τροπέ παραμένουν περιορισμένες, καθώς δεν έχει ακόμη δοθεί επίσημο όνομα. Το πολυτελές κατάλυμα, με 53 δωμάτια, θα βρίσκεται σε έναν λόφο με μαγευτική θέα στις παραλίες με λευκή άμμο και τα γαλαζοπράσινα νερά, ενώ η φημισμένη παραλία Pampelonne, αγαπημένος προορισμός των διασημοτήτων, θα απέχει μόλις πέντε λεπτά με το αυτοκίνητο. Το ξενοδοχείο θα περιλαμβάνει μια εντυπωσιακή πισίνα infinity με πανοραμική θέα στη θάλασσα και θα αποπνέει την ατμόσφαιρα ενός παραδοσιακού χωριού, καθώς θα αποτελείται από 11 διώροφα κτίρια που θα συνδέονται μεταξύ τους μέσω καταπράσινων, γραφικών κήπων.

«Θέλουμε να διατηρήσουμε αυτήν την αυθεντική Προβηγκιανή ατμόσφαιρα, χωρίς να είναι υπερβολικό», δηλώνει ο Gruenert. «Αλλά θέλουμε επίσης να αντικατοπτρίζει αυτό που έρχεται στο μυαλό σας όταν σκέφτεστε το Σεν Τροπέ, δηλαδή την κομψότητα και τη γοητεία».

Όσον αφορά τον σχεδιασμό, το ξενοδοχείο θα περιλαμβάνει πέτρινα δάπεδα, ζεστά χρώματα, κεφαλάρια από άχυρο και ξύλινα δοκάρια που θυμίζουν αγροικίες. Ο σχεδιασμός φέρει την υπογραφή των Patrick Gilles και Dorothée Boissier, του γαλλικού ντουέτου που είναι επίσης υπεύθυνο για το πολυτελές Mandarin Oriental Ritz στη Μαδρίτη και το εντυπωσιακό Lana στο Ντουμπάι.

«Θέλουμε να δημιουργήσουμε το δικό μας μικρό χωριό μέσα στο Σεν Τροπέ», δηλώνει ο Gruenert.

Μέχρι πρόσφατα, η Oetker Collection ήταν σχεδόν άγνωστη ακόμη και στους κοσμοπολίτες ταξιδιώτες. Όταν ο Gruenert εντάχθηκε στην εταιρεία το 2005, η αλυσίδα διέθετε μόλις τέσσερα ξενοδοχεία. Σήμερα, με την απόκτηση εμβληματικών ιδιοκτησιών όπως το Eden Rock στο Σεν Μπαρθ, τον «παιχνιδότοπο» των δισεκατομμυριούχων, και το L’Apogée Courchevel στην πολυτελή ορεινή πόλη των Άλπεων, η φήμη της αρχίζει να αλλάζει. Παρά τη σημαντική πρόοδο, όπως επισημαίνει ο Gruenert, υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά για να γίνει η Oetker Collection ένα αναγνωρίσιμο όνομα για τους λάτρεις της πολυτέλειας.

Μια δεκαετία και πλέον συστηματικής προσπάθειας για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας – εν μέρει χάρη στις υψηλές θέσεις στη λίστα με τα 50 κορυφαία ξενοδοχεία παγκοσμίως –έχει αρχίσει να δίνει στους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων την εμπιστοσύνη να δεσμευτούν σε μακροχρόνια, υψηλού κόστους έργα με την Oetker, ενισχύοντας την ανάπτυξη της εταιρείας. Ως αποτέλεσμα, η Oetker κατάφερε να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της κατά 30% από το 2022 με νέες και ανακοινωθείσες προσθήκες.

«Συναντηθήκαμε με τους αδελφούς Reuben για το άνοιγμα του La Palma στο Κάπρι, και για εκείνους ήταν μεγάλη απόφαση να συνεργαστούν μαζί μας και όχι με μία από τις μεγάλες αλυσίδες», λέει ο Gruenert, αναφερόμενος σε ονόματα όπως οι Four Seasons και Rosewood. «Αλλά αφού δημιουργήσαμε αυτό το ξενοδοχείο μαζί, κατάλαβαν ότι υπάρχει κάτι ξεχωριστό εδώ, οπότε κάναμε άλλο ένα, και αυτός είναι ο λόγος που τώρα θα ανοίξουμε σύντομα στο Palm Beach με αυτούς».

Αν και τα ξεχωριστά στοιχεία ενός ξενοδοχείου της Oetker βασίζονται σε δύσκολα προσδιορίσιμες ποιότητες, όπως η εξατομικευμένη εξυπηρέτηση και ο εξαιρετικός σχεδιασμός, ο Gruenert δηλώνει: «Οι άνθρωποι αρχίζουν να εξοικειώνονται με το όνομά μας και να εμπιστεύονται αυτή την προσέγγιση».

Μεγάλη ανάπτυξη

Οι ανταγωνιστές της εταιρείας, που ορίζουν επίσης τον εαυτό τους με παρόμοιο τρόπο, βιώνουν ανάλογες περιόδους ανάπτυξης. Πάρτε για παράδειγμα την Corinthia, μια ομάδα οκτώ υπερπολυτελών ξενοδοχείων, που σχεδιάζει να σχεδόν διπλασιάσει το χαρτοφυλάκιό της τα επόμενα χρόνια. Το φθινόπωρο άνοιξε το Surrey στη Νέα Υόρκη, και του χρόνου θα προσθέσει ακίνητα στη Ρώμη και τις Βρυξέλλες. Άλλοι πέντε προορισμοί βρίσκονται υπό ανάπτυξη.

Σε παρόμοια τροχιά βρίσκεται και η Maybourne Hotels Group, ιδιοκτήτρια των Claridge’s και Connaught στο Λονδίνο. Μετά από χρόνια περιορισμένης ανάπτυξης, άνοιξε το Maybourne Riviera στο Roquebrune-Cap-Martin της Γαλλίας το 2022 και το Emory στο Λονδίνο νωρίτερα φέτος. Ήδη αφήνει υπονοούμενα για ένα σημαντικό πρόγραμμα μελλοντικών εγκαινίων.

Με τις επεκτάσεις της Dorchester Collection, γνωστής για εμβληματικά ακίνητα όπως το Hotel Plaza Athénée και το Beverly Hills Hotel, καθώς και της boutique γαλλικής μάρκας Airelles, που ξεχωρίζει για το εντυπωσιακό ξενοδοχείο Louis XVI εντός του Παλατιού των Βερσαλλιών, γίνεται σαφές ότι η σκηνή των έξι αστέρων βρίσκεται σε φάση έντονης ανάπτυξης.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ αυτών των αλυσίδων είναι σφοδρός, καθώς καθεμία επιδιώκει να εδραιώσει την παρουσία της σε παγκόσμιους κοσμοπολίτικους προορισμούς. Όλες στοχεύουν στον ίδιο τύπο ταξιδιώτη με εξαιρετικά υψηλό εισόδημα, με την Oetker να δηλώνει πως το 50% της πελατειακής της βάσης προέρχεται από τη Βόρεια Αμερική.

«Υπάρχουν πολλοί προορισμοί που, από τη σκοπιά της διαχείρισης ξενοδοχείων, θα ήταν ενδιαφέροντες. Όμως η καθιερωμένη πελατεία μας δεν ενδιαφέρεται για αυτούς τους προορισμούς», δηλώνει ο Gruenert.

Όσο για το μέλλον, ο Gruenert αναφέρει ότι εξετάζει ακίνητα στην Τοσκάνη και τη Νέα Υόρκη – μια λίστα επιθυμιών που μοιράζεται με τους ανταγωνιστές του. Ωστόσο, θεωρεί πιο σημαντικό για την εταιρεία να αναπτύσσεται με έξυπνο τρόπο παρά γρήγορα.

«Οι προσδοκίες είναι στα ύψη», λέει. «Πρέπει να το κάνουμε σωστά από την πρώτη ημέρα και να μετατρέψουμε κάθε νέα έναρξη σε ένα ακόμη αριστούργημα».

Διαβάστε επίσης :

Nissan Motor: Σενάρια για αποχώρηση του οικονομικού διευθυντή της αυτοκινητοβιομηχανίας

Stellantis: O CEO της κατασκευάστριας των Fiat και Jeep παραιτήθηκε αιφνίδια – Το παρασκήνιο