array(0) {
}
        
    
Menu
0.36%
Τζίρος: 80.83 εκατ.

Χακάν Φιντάν: : «Η Τουρκία έπεισε τη Ρωσία και το Ιράν να μην παρέμβουν στη Συρία»

Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά

Ξημερώματα αλλάζουνε τα χρώματα!

Μου αρέσει να περπατώ ή να τρέχω στη Θεσσαλονίκη.

Επιδιώκω να μένω πάνω στην παραλία όσο πιο κοντά στο Λευκό Πύργο, με γοητεύει το ξημέρωμα το τρέξιμο στην παραλία την ώρα που όλα αλλάζουν: Τα κορίτσια επιστρέφουν, οι γιαγιάδες πάνε το πρόσφορο, οι κουλουράδες απλώνουν τις τάβλες, τα περιστέρια τριγύρω, οι ψαράδες ξεδιπλώνουν τις πετονιές και ο ήλιος παίζει κρυφτό με τα σύννεφα. Πυκνά συχνά τους κάνει παρέα η καταχνιά δίνοντας εικόνες μοναδικές. Οι Θεσσαλονικείς παίρνουν όρκο για την καθαρότητα του Θερμαϊκού. Αν θέλετε τους πιστεύετε, πάντως είναι αλήθεια πως βρίθει από ζωή: Κοπάδια ψάρια, δελφίνια, γλάροι σε αφθονία μπροστά στα μάτια του ουδέτερου παρατηρητή. 

1

Η Θεσσαλονίκη απέχει από την Αθήνα 500km τα οποία διανύσαμε ηλεκτρικά με την ολοκαίνουργια ηλεκτρική Porsche Macan.

Χρειαστήκαμε 2 φορτίσεις στην άνοδο, τις οποίες πραγματοποιήσαμε στο δίκτυο του incharge αξιοποιώντας τη δυνατότητα ταχυφόρτισης (έως 360kw την ώρα) που δίδεται σε Αταλάντη και Κορινό. Με κόστος kwh τα 58 λεπτά, πήραμε 57kwh με χρέωση 35 ευρώ στο ΣΕΑ Αταλάντης και στο ΣΕΑ Κορινού πήραμε 67kwh πληρώνοντας 43 ευρώ.  Η κατανάλωση της Macan ήταν στις 23kwh/100km, κατανάλωσε 115kwh για ν’ ανέβει στη Θεσσαλονίκη. Με θερμοδυναμικό ισοδύναμο για 1lt καυσίμου τις 9kwh το Porsche των 2.4tn με ισχύ 300KW (408PS) έκαψε 13lt καύσιμο για αυτό το ταξίδι!

Οι στάσεις για φόρτιση στο δίκτυο του incharge διήρκησαν 30 λεπτά έκαστην. Συνολικά χρειαστήκαμε 7 ώρες για το ταξίδι, καθώς μας πήρε ώρα να βγούμε από την Αθήνα (ατύχημα στην Αττ. Οδό) και να μπούμε στη Θεσσαλονίκη (τρελό μποτιλιάρισμα στο λιμάνι το απόγευμα). Ο δρόμος από το ύψος της Λαμίας με συνεχή έργα και παρεμβάσεις αποτελεί ταλαιπωρία στην άνοδο. Τα πράγματα είναι καλύτερα στην κάθοδο.

Στη Θεσσαλονίκη τις μέρες που βρεθήκαμε διεξάγονταν το φεστιβάλ Κινηματογράφου αλλά και οι εντυπωσιακές ακροβατικές εκδηλώσεις για την γιορτή της αεροπορίας. Ο καιρός ήταν καλός και ο ρυθμός με τον οποίο περπατούν οι άνθρωποι στην παραλία εντυπωσιακός. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό στοιχείο της πόλης είναι η μικροκινητικότητα. Στη μορφολογία του εδάφους ταιριάζει γάντι η χρήση του ποδηλάτου αλλά και του ηλεκτρικού πατινιού. Παρότι βλέπεις ξεκάθαρα πως άνθρωποι όλων των ηλικιών υιοθετούν με χαρά αυτές τις λύσεις υπάρχει ξεκάθαρα θέμα παιδείας και κουλτούρας.

Αισθάνεσαι ξεκάθαρα πως πολλοί χρήστες ΙΧ ή μηχανών νιώθουν πως έχουν περισσότερα δικαιώματα στη χρήση της δημόσιας οδού από τους ευάλωτους χρήστες. Είναι σίγουρα ότι εδώ υπάρχουν ακόμη τεράστια περιθώρια βελτίωσης στη νοοτροπία και στη συμπεριφορά. Μια τολμηρή κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση θα ήταν να απαγορευτεί η κυκλοφορία οχημάτων με θερμικό κινητήρα στην παραλιακή οδό. Σημαντικά περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν και στο δίκτυο υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Στη Θεσσαλονίκη περπατήσαμε αρκετά στις γειτονιές του Μετρό (δεν είχε ξεκινήσει ακόμη τη λειτουργία του) οι οποίες παίρνουν νέα πνοή. Τα Λαδάδικα αποτελούν σταθερή διαχρονική αξία όπου μπορεί κανείς να βρει διάφορες επιλογές εστίασης με καλές σχέσεις αξίας – τιμής. Είναι γεγονός πως η Θεσσαλονίκη προσφέρει αξιόλογες επιλογές για όλα τα βαλάντια. Μπορείς να περάσεις καλά και με λίγα και με πολλά. Μας ενθουσίασε το παγωτό με βάση τρίγωνο πανοράματος στην πλατεία Αριστοτέλους.

Τα ξημερώματα της Κυριακής που βγήκα για να φωτογραφίσω το Macan οι δρόμοι ήταν άδειοι. Σε πληγώνει η συμπεριφορά κάποιων που αφήνουν τα υπολείμματά τους όπου να ‘ναι.

Προσπαθώ να μην επικεντρώνομαι στα αρνητικά, αντιδρώντας σε όσους τα δημιουργούν. Όντας ηλεκτρικό το Porsche είναι εντελώς αθόρυβο, γίνεται πιο εύκολα αποδεκτό ειδικά πάνω στο πεζόδρομο. Σύντομα μαζεύονται τριγύρω του αρκετοί περίεργοι που θέλουν να δουν από κοντά την εξέλιξη της τεχνολογίας. Όλοι τους ορμώμενοι από την ίδια οπτική: Θέλγονται από την Porsche προβληματίζονται με την ηλεκτροκίνηση. Σύντομα η προσοχή τους στράφηκε στις αεροπορικές επιδείξεις της ημέρας.

Στην επιστροφή ταξιδέψαμε βράδυ. Πάλι με δυο στάσεις σε Κορινό και Αταλάντη στο αντίθετο ρεύμα αλλά στο ίδιο δίκτυο (incharge). Στην πρώτη πήραμε 35kwh πληρώνοντας 22 ευρώ στη δεύτερη πήραμε 77kwh σε 19 λεπτά πληρώνοντας 48 ευρώ. Τι κρατώ από τη Θεσσαλονίκη; Τις βόλτες στην παραλία, το καλό φαγητό, τις όμορφες εικόνες. Τι θέλω να ξεχνώ; Τη συμπεριφορά ορισμένων ανθρώπων στο περιβάλλον τους.

Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ταξιδεύουμε Ηλεκτρικά με το δίκτυο incharge ως τη Θεσσαλονίκη και πίσω»

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μενδώνη: Πάνω από 150 εκατ. ευρώ για τον πολιτισμό της Θεσσαλονίκης – Ποια έργα περιλαμβάνονται
Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τον Δεκέμβριο στο δίκτυο της ΔΕΗ blue σε συνεργασία με τη Visa
Αθήνα – Θεσσαλονίκη μετ’ επιστροφής: 300kw, 253kwh! (video)
Porsche Macan: Τεχνολογική υπεροχή!
incharge: Έκλεισε 3 χρόνια!
incharge: Φορτίσαμε με ρυθμό 270kw την ώρα! (video)
Κύκλωμα πολεοδόμων: Δεσμεύτηκαν κινητά και ακίνητα περιουσιακά στοιχεία των κατηγορουμένων
Άννα Δρούζα: Εκδήλωση για την ψυχική υγεία
Θεσσαλονίκη: Αναβάτης μοτοσικλέτας δέχθηκε πυρά εν κινήσει
Τουρκική μαφία: Μεγάλη επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη – Οκτώ συλλήψεις