Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, που όπως ήταν γνωστό κατέβαλε προσπάθειες για την μείωση του κόστους της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπέβαλλε την παραίτηση του μετά από διαφωνία που είχε με το διοικητικό συμβούλιο για τον τρόπο αναχαίτισης της εξασθένισης των πωλήσεων και της πτώσης της μετοχής της εταιρείας.

Ο Ταβάρες θα παραδώσει τα ηνία της κατασκευάστριας εταιρείας των SUV της Jeep και των αυτοκινήτων της Fiat σε μια προσωρινή επιτροπή με επικεφαλής τον πρόεδρο Τζον Έλκαν, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. Προσθέτοντας ότι θα ορίσει νέο διευθύνων σύμβουλο το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Ο επικεφαλής της Stellantis αποχωρεί νωρίτερα από το αναμενόμενο, καθώς οι απόψεις του για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας διέφεραν από εκείνες του διοικητικού συμβουλίου και ορισμένων μετόχων, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία.

Ο Ταβάρες ανέλαβε να διοικήσει τη Stellantis από τότε που δημιουργήθηκε μέσω της συγχώνευσης του ομίλου PSA, μητρικής των Peugeot και Citroën, και της Fiat Chrysler, το 2021.

Κατά το παρελθόν είχε δηλώσει ότι θα παραμείνει μέχρι το τέλος της θητείας του στις αρχές του 2026, αφού πρώτα η Stellantis ξεκινήσει την διαδικασία για την εξεύρεση του διαδόχου του.

Ο Ταβάρες είναι ένα από τα πολλά στελέχη του κλάδου που δέχονται πιέσεις, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με την οικονομική επιβράδυνση στην Κίνα, τη μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και την απειλή δασμών, κατά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Τις τελευταίες εβδομάδες προσπαθούσε να ανακτήσει τον έλεγχο μετά τις αναποδιές που οδήγησαν την αυτοκινητοβιομηχανία στα τέλη Σεπτεμβρίου, να μειώσει τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη και τις ταμειακές ροές του έτους.

Ενώ οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές, όπως η Volkswagen AG, αγωνίζονται επίσης με την αδύναμη ζήτηση, το μέγεθος της προειδοποίησης της Stellantis προκάλεσε ανησυχία στους επενδυτές.

Οι προβλέψεις

Η Stellantis επιβεβαίωσε την Κυριακή τις οικονομικές της προβλέψεις για το έτος, αλλά οι μετοχές της έχουν υποχωρήσει κατά 38% τους τελευταίους 12 μήνες.

Οι επενδυτές, οι έμποροι και τα συνδικάτα έβαλαν τον Ταβάρες στο στόχαστρο τους τελευταίους μήνες, με αφορμή τις πτωτικές πωλήσεις,  την παρωχημένη γκάμα οχημάτων στις ΗΠΑ και τα διογκωμένα αποθέματα, που οδήγησαν στην προειδοποίηση για τα κέρδη.

Παρά το γεγονός ότι ο ίδιος υποσχέθηκε να διορθώσει την κατάσταση και προχώρησε στην αντικατάσταση του οικονομικού του διευθυντή και άλλων στελεχών, το μερίδιο αγοράς συνέχισε να μειώνεται σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, τροφοδοτώντας τις ανησυχίες για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αφότου ανέβηκε στην ιεραρχία της Renault, ο 66χρονος Tαβάρες εντυπωσίαζε για πολύ καιρό τους επενδυτές με την ικανότητά του να εξυγιαίνει τις προβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εκεί όπου άλλοι είχαν αποτύχει.

Ήταν σε καλό δρόμο να επαναλάβει αυτή την επιτυχία και ως διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, μειώνοντας τον αριθμό των πλατφορμών οχημάτων και καταργώντας θέσεις εργασίας.

Ωστόσο, οι εντάσεις κλιμακώθηκαν τους τελευταίους μήνες, με τα συνδικάτα να προειδοποιούν ότι η πορεία περικοπής κόστους της εταιρείας οδηγούσε σε προβλήματα ποιότητας και καθυστερήσεις στην κυκλοφορία βασικών νέων μοντέλων. Στις ΗΠΑ, οι έμποροι κατηγόρησαν τον Ταβάρες ότι ζημίωσε μάρκες όπως η Jeep, η Dodge, η Ram και η Chrysler.

«Δεν θα λείψει στη Βόρεια Αμερική», δήλωσε ο Erik Gordon, καθηγητής στο Ross School of Business του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν. «Όχι στους προμηθευτές με τους οποίους πολέμησε. Ούτε στους αντιπροσώπους με τους οποίους πάλεψε. Και σίγουρα όχι στους αγοραστές αυτοκινήτων που αγνόησαν τα οχήματά του».

Ο Shawn Fain, πρόεδρος του συνδικάτου United Auto Workers, χαιρέτισε την κίνηση, λέγοντας σε δήλωσή του ότι είναι «ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για μια εταιρεία που έχει υποστεί κακοδιαχείριση και ένα εργατικό δυναμικό που είχε κακή αντιμετώπιση για πάρα πολύ καιρό».

Διαβάστε επίσης:

Ozempic και Mounjaro: Η «σκοτεινή πλευρά» των φαρμάκων για το αδυνάτισμα που… σπάνε τα ταμεία

Βιομηχανία όπλων: Πόλεμοι και περιφερειακές εντάσεις «ντόπαραν» τις πωλήσεις το 2023 – Ποιες χώρες «ωφελήθηκαν» -Τι συνέβη σε Ευρώπη και Τουρκία

Ο σκύλος των εκατομμυρίων – Ένα διάσημο τετράποδο πορτρέτο σε δημοπρασία