Συμπληρώσαμε 1100km πίσω από το τιμόνι της νέα αμιγώς ηλεκτρικής Porsche Macan ταξιδεύοντας ως το Λευκό Πύργο.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η Macan 4, τετρακίνητη με ισχύ 300kw(408PS). Καταγράψαμε κατανάλωση 23kwh/100km κινούμενοι σύννομα με το βαρύ γερμανικό SUV των 2.4tn. Μετά την Taycan η Macan είναι το δεύτερο ηλεκτρικό Porsche.
Βασίζεται στην νέα πλατφόρμα PPE, η οποία λειτουργεί στα 800V με την υψηλή τάση να συνεπάγεται υψηλά επίπεδα ισχύος φόρτισης. Καταγράψαμε ταχύτητα φόρτισης 270kw ανά ώρα στον ταχυφορτιστή 360kw της incharge στο ΣΕΑ Αταλάντης.
Παρατηρώντας την απέξω η Macan ξεχωρίζει από τους Matrix LED προβολείς που έχουν τέσσερα σημεία, με το πίσω μέρος, ενώ στο πίσω μέρος για τη φωτεινή της υπογραφή φροντίζει η 3D φωτεινή μπάρα.
Το μήκος της φτάνει τα 4,784 μέτρα στη Θεσσαλονίκη τη χρησιμοποιήσαμε με φειδώ γιατί δεν ήταν τόσο απλό το παρκάρισμα.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά 255/45/21 μπροστά και 295/40/21 πίσω με επιβλητικής σχεδίασης ζάντες. Η απουσία πλαισίου παραθύρου στην πόρτα δεικνύει τα επίπεδα ακαμψίας χάρη και στην νέα ηλεκτρική πλατφόρμα.
Το εσωτερικό της Macan παραπέμπει σε Porsche, τόσο από το κλασικό Sport Chrono όσο και από τον ρυθμιζόμενο σε χρώμα και ένταση φωτισμό καμπίνας με τα 56 LED. Το ταμπλό ενσωματώνει δύο οθόνες (12,6 ιντσών του οδηγού και την κεντρική, αφής 10,9 ιντσών), καθώς και την προαιρετική του συνοδηγού (επίσης 10,9 ιντσών).
Το λογισμικό είναι εύχρηστο και φιλικό προς το χρήστη. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένα πάνελ με διακόπτες αφής για τον κλιματισμό και ένας περιστροφικός διακόπτης για τον ήχο. Δεν μπορεί να μην αναλογιστεί κανείς το πόση πρόοδος έχει σημειωθεί σε σχέση με την πρώτη γενιά Panamera.
Ο ψηφιακός πίνακας παραμετροποιείτε, διαθέτει αρκετές θεματικές ενότητες ενώ το head up display είναι ευκρινές. Το τιμόνι θα μπορούσε να είναι πιο παχύ και η αίσθηση υπολείπεται της προηγούμενης γενιάς Macan. Η ποιότητα των υλικών είναι υπεράνω κριτικής ενώ 4 επιβάτες ταξιδεύουν άνετα.
Το μικρό κεντρικό τούνελ, δε θα προβληματίσει εκείνον που θα φιλοξενηθεί στη μεσαία θέση. Ο χώρος αποσκευών δεν είναι ανάλογος των διαστάσεων του αυτοκινήτου, αλλά επαρκεί: 540lt αν τώρα σας περισσεύει κάποιο μικρό σακίδιο αυτό χωρά και στον εμπρός χώρο αποσκευών (84lt).
Η επιλογή της κίνησης γίνεται από έναν διακόπτη ίδιο με του 3008 σας δεξιά του τιμονιού. Η Macan εκκινεί χωρίς έναυση αλλά μπορείς να επιλέξεις να χρησιμοποιείς αν θες και ένα μπουτόν start/stop που βρίσκεται στην κλασσική θέση Porsche αριστερά.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε αερανάρτηση που είναι το πιο δυνατό του σημείο. Εξαιρετική άνεση και ταυτόχρονα έλεγχο των ταλαντώσεων του αμαξώματος.
Περνάγαμε με 120km/h από αναπηδήσεις του οδοστρώματος χωρίς να γίνονται αντιληπτές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ο τεχνητός ήχος είναι περιττός, τον απενεργοποιήσαμε.
Σε δρόμο με στροφές η Macan είναι ένα βαρύ ψηλό SUV καμία σχέση με Porsche ή την προκάτοχό της. Το πίσω μέρος «κουνιέται» λόγω σταθερά υψηλής ροπής αυτό προσδίδει στο χαρακτήρα και την ευελιξία της.
Ταξιδέψαμε σύννομα απολαμβάνοντας τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, το κορυφαίο ηχοσύστημα Bose και την άνεση των καθισμάτων. Η Macan έχει ένα σωστά παραμετροποιημένο ρυθμό ανάκτησης ενέργειας που δεν ενοχλεί την κύλιση.
Διαθέτει και οffroad πρόγραμμα όπου η αερανάρτηση υψώνει το αυτοκίνητο στα 225mm από το έδαφος για ασφαλή περάσματα. Οι δύσκολοι χωματόδρομοι και οι ιδιαίτερα απότομες κλίσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν ακόμα πιο εύκολα από πριν.
Η τροποποιημένη γεωμετρία του εμπρόσθιου προφυλακτήρα έχει αυξήσει τη γωνία προσέγγισης έως και 17,4 μοίρες, ανάλογα με το μοντέλο (με την αερανάρτηση σε συγκεκριμένα αυξημένο επίπεδο).
Σε συνδυασμό με την ενεργή αερανάρτηση, το πακέτο off-road αυξάνει επίσης την απόσταση από το έδαφος κατά 10 mm στα 195 mm στη κανονική ρύθμιση. Βέβαια χρειάζονται και κατάλληλα ελαστικά για τέτοιου είδους δραστηριότητες.
Στο ταξίδι φορτίσαμε τέσσερις φορές χρησιμοποιώντας το δίκτυο ταχυφορτιστών της incharge σε Αταλάντη και Κορινό με ισχύ 360kw.
Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στις 23kwh τιμή εξαιρετική για το χαρακτήρα και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Αξίζει να τονίσουμε ότι οι 4 φορτίσεις διήρκησαν έως 20min η καθεμία.
Η τιμή για την Macan 4 ξεκινά από τις 89.950 ευρώ. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας κόστιζε 33 χιλιάδες ευρώ παραπάνω λόγω έξτρα όπως είναι η αερανάρτηση (3.117) που αξίζει τα λεφτά της!
Εν κατακλείδι πρόκειται για ένα εξαιρετικής τεχνολογίας, άρτια στημένο ηλεκτρικό SUV, το κορυφαίο της κατηγορίας του. Αν λοιπόν ψάχνεται κάτι τέτοιο, σας προτρέπω να την αξιολογήσετε. Αν ψάχνετε για Porsche δείτε την Taycan!
Τεχνικά χαρακτηριστικά Porsche Macan 4
Συνδυαστική ισχύς: 300ΚW(408 PS)
Ροπή: 650 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 95 kWh
On board φορτιστής: 11 kW (AC), 270 kW (DC)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,2 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 23 kWh/100 km
Αυτονομία δοκιμής: 430km
Βάρος: 2.405 kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.784×1.938×1.622 mm
Μεταξόνιο: 2.893 mm
Χώρος αποσκευών: 540 – 1.348lt (σε διθέσια διαμόρφωση και άλλα 84 lt μπροστά)
Τιμή: από 89.950 ευρώ
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ταξιδεύουμε Ηλεκτρικά με το δίκτυο incharge ως τη Θεσσαλονίκη και πίσω»
- Σκυλακάκης: Το 2025 θα παράγονται 16 GW από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
- Πιερρακάκης: Στόχος το 2025 να αποτελέσει ορόσημο για τη διεθνοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
- ΑΑΔΕ: Έλεγχοι και Μέτρα Δέουσας Επιμέλειας μειώνουν την παραβατικότητα στην αγορά καυσίμων
- Premier League: Έδωσε το «πράσινο φως» για την εξαγορά της Έβερτον από τον όμιλο Friedkin