Τα οχήματα εξερχόμενα από τη γραμμή παραγωγής ακολουθούν αυτοβούλως μια πορεία που περνά μέσα από τον «μικρό χώρο δοκιμών» συνδέοντας τις δύο αίθουσες συναρμολόγησης με τον χώρο τελικής επεξεργασίας του εργοστασίου.

Μοιάζει με σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά δεν είναι. Αντίθετα επιτυγχάνεται αφενός χάρη στους αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος της διαδρομής – οι οποίοι δημιουργούν τη μεγαλύτερη υποδομή LIDAR στην Ευρώπη- αφετέρου χάρη σε ένα μοντέλο περιβάλλοντος και κίνησης, το οποίο έχει δημιουργηθεί  και σχεδιαστεί ανεξάρτητα. Το σύστημα αυτό διαχειρίζεται τις αυτοματοποιημένες κινήσεις του οχήματος, ανεξαρτήτως των επιλογών εξοπλισμού που το συνοδεύουν, χρησιμοποιώντας την προηγμένη αρχιτεκτονική του cloud. Μέρη της τεχνολογίας παρείχε η νεοφυής ελβετική εταιρεία Embotech AG, με την οποία το BMW Group είχε ήδη συνεργαστεί σε πρώιμα στάδια μέσω της BMW START-UP Garage.

Το εργοστάσιο της Λειψίας προγραμματίζει την εισαγωγή της αυτοματοποιημένης οδήγησης για περίπου το 90% των μοντέλων BMW και MINI που παράγονται εκεί, ενώ τα εργοστάσια στο Regensburg και την Οξφόρδη θα ακολουθήσουν το 2025. Επίσης, το νέο εργοστάσιο στο Debrecen της Ουγγαρίας θα υιοθετήσει την εν λόγω τεχνολογία από την επίσημη έναρξη της μαζικής παραγωγής. Μελλοντικά, το BMW Group σχεδιάζει να επεκτείνει τη χρήση της αυτοματοποιημένης οδήγησης εντός του Εργοστασίου και σε άλλους τομείς της παραγωγής, όπως για την οδήγηση στο χώρο δοκιμών και σε εξωτερικούς χώρους διανομής. Οι ειδικοί της εταιρείας στους τομείς της παραγωγής και της ανάπτυξης συνεργάζονται επίσης στενά για την τελειοποίηση της τεχνολογίας εσωτερικά.

Ένας άλλος βασικός παράγοντας για την επέκτασή της είναι η αυξανόμενη χρήση της on-board τεχνολογίας, η οποία θα υποστηρίξει μακροπρόθεσμα τους εξωτερικούς αισθητήρες. «Tα επόμενα δέκα χρόνια, μόνο στο δίκτυο παραγωγής μας, θα καταγράψουμε πολλά εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών με την τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης Εντός του Εργοστασίου», λέει ο υπεύθυνος παραγωγής Μίλαν Ντελέκοβτις: «Με αυτόν τον τρόπο, το BMW Group θέτει ένα σημείο αναφοράς για την αυτοματοποίηση και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών παραγωγής του, ανοίγοντας παράλληλα το δρόμο για μελλοντικές εφαρμογές στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης». Εκτός από τη Σειρά 5 και τη Σειρά 7 της BMW που κατασκευάζονται στο Dingolfing, η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται τώρα και για το MINI Countryman, καθώς και για άλλα μοντέλα της BMW στη Λειψία.

Διαβάστε επίσης

WRC: Πρωταθλητές Νεβίλ και Toyota