Αρχές της δεκαετίας του ΄90, στον τρίτο όροφο του γυάλινου κτιρίου του Μπάμπη Βωβού στη Λεωφόρο Κηφισίας, εκεί που ήταν η… Giant του αυτοδημιούργητου εκδότη, ανοίγει η πόρτα του ασανσέρ.

Ο Λυμπέρης ντυμένος με την τελευταία λέξη της μόδας, με πανάκριβο ριγέ κοστούμι, μαντηλάκι στο πέτο, καφέ παπούτσια αξίας πολλών χιλιάδων δραχμών, τα άσπρα – γκρίζα του μαλλιά να ανεμίζουν και με αυτό το αστραφτερό χαμόγελο της επιτυχίας, βγαίνει από το ασανσέρ.

Χαιρετά τους δεκάδες εργαζόμενους του εκδοτικού ομίλου, τους περισσότερους τους γνωρίζει με το μικρό τους όνομα, πάντα έχει ένα χαμόγελο στα χείλη και πάντα δείχνει αυτή τη στόφα του επιτυχημένου και του bon vivant.

Μπαίνει στο πανέμορφο και ακριβά διακοσμημένο οβάλ γραφείο, εκεί που συναντά την ομάδα που εμπνέεται και στήνει τα περιοδικά που άφησαν εποχή.

Φωτογραφίες από τα αγαπημένα του πρόσωπα, από πολυτελή κότερα, από τις διακοπές του στη Μύκονο αλλά και το εξωτερικό, από κοσμικά γκαλά και από τα νεανικά του χρόνια ως λάτρης του σερφ.

Εργαζόμενος στον όμιλο του Λυμπέρη περιγράφει αυτόν τον αέρα της χλιδής, της αποθέωσης του life style που απέπνεε ο ίδιος ο εκδότης και η σύζυγός

Ο Αντώνης Λυμπέρης, συνώνυμο της επιτυχίας στο χώρο των περιοδικών, και δη του life style, είχε φτιάξει από το μηδέν μια μιντιακή αυτοκρατορία. Και ήταν αυτή που όρισε την αισθητική της εποχής, δίνοντας στην εικόνα τη δύναμη της απόλυτης κυριαρχίας.

Μετά από χρόνια ο όμιλος κατέρρευσε, αφήνοντας τεράστια χρέη και 500 εργαζόμενους στον αέρα, όμως, αυτό το μικρό (ή μεγάλο) εκδοτικό θαύμα του Λυμπέρη, που είχε συμπαραστάτρια και τη σύζυγό του, Ελενα Μακρή – Λυμπέρη, θα μείνει στην ιστορία.

Ο Αντώνης Λυμπέρης, εκεί στο 1992 – 1993, βρίσκεται στην καλύτερη φάση της ζωής του. Επαγγελματικά αλλά και προσωπικά, αφού γνωρίζει τη γυναίκα με την οποία θα μείνει μέχρι την τελευταία του πνοή, και με την οποία θα κάνουν μαζί τρία παιδιά, και θα έχουν κοινή πορεία στα εκδοτικά.

Εχουν περάσει λίγα χρόνια από την έκδοση του περιοδικού Status, του πρώτου μηνιαίου ανδρικού περιοδικού, το οποίο αποθέωνε το life style του άνδρα.

Από τα εξώφυλλά του πέρασαν όλοι οι διάσημοι άνδρες της εποχής, ηθοποιοί, παρουσιαστές, επιχειρηματίες, τραγουδιστές με τον Αντώνη Λυμπέρη να καμαρώνει για την εκδοτική επιτυχία και να θεωρεί το Status το αγαπημένο του «παιδί», την ψυχή του.

Αλλωστε, και ο ίδιος, στα 40 του χρόνια, άρχισε να μοιάζει με έναν άνδρα βγαλμένο από τις ιλουστρασιόν σελίδες του περιοδικού. Έναν επιτυχημένο επιχειρηματία που ωστόσο, μόλις πριν από λίγα χρόνια είχε ξεκινήσει από το μηδέν. Και που ίσως να μην φανταζόταν ούτε ο ίδιος πως θα ήταν – μαζί με τον Πέτρο Κωστόπουλο- οι «κολώνες» του εγχώριου life style.

Σερφ και φωτογραφία

Ο Λυμπέρης, λάτρευε από μικρός το σερφ και τη φωτογραφία. Σπούδασε τη φωτογραφία στην Κολωνία και σκηνοθεσία στο Μόναχο, λάτρευε τα σπορ και ιδιαίτερα τη θάλασσα, αλλά ήταν καλός στο τένις και το ποδόσφαιρο. Το 1981, ούτε καν 30 ετών, γράφει το πρώτο του βιβλίο με τίτλο: «Το γουιντσέρφινγκ για αρχάριους και προχωρημένους», με κείμενα δικά του και δικές του φωτογραφίες.

Η Ελλάδα ζει κατακλυσμιαίες αλλαγές. Η «Αλλαγή» του ΠΑΣΟΚ σηματοδοτεί και μεγάλες ανατροπές στην ελληνική κοινωνία η οποία γίνεται πιο εξωστρεφής.

Τα χρήματα ρέουν άφθονα και προς το τέλος της δεκαετίας του ΄80 αρχίζει να αχνοφαίνεται η ελληνική version του life style που μέχρι τότε βλέπαμε στα ξένα περιοδικά. Ο Λυμπέρης «μυρίζεται» την ευκαιρία και ξεκινά την εκδοτική του προσπάθεια. Σε έναν αγώνα σέρφινγκ στις Μπαχάμες, θα γνωρίσει έναν Γερμανό εκδότη που θα του ρίξει την ιδέα να εκδώσει ένα δικό του περιοδικό για τα θαλάσσια σπορ και συγκεκριμένα το σερφ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Αντώνης Λυμπέρης παίρνει 20.000 δραχμές κεφάλαιο από τη μάνα του για να το τυπώσει και δίνει προκαταβολή για το χαρτί.

Οικογενειακή φωτογραφία

Η πρώτη του έδρα ήταν το σπίτι του, ο πάνω όροφος, με τη φήμη να λέει πως όταν τον αναζητούσαν τους έλεγε στο θυροτηλέφωνο ότι «τα γραφεία του περιοδικού είναι πάνω», ενώ στην ουσία ήταν το σπίτι του.

Εκτοτε ξεκινά ένα μπαράζ έκδοσης περιοδικών, Αρχικά το «Surf & Ski», το 1982 «Ο Κόσμος του Τένις» και το 1983 «Ο Κόσμος του Video». Από αυτό το περιοδικό βγάζει τα πρώτα του καλά χρήματα καθώς σημειώνει μεγάλη επιτυχία. Είναι η εποχή της βιντεοταινίας, ο κόσμος και οι εταιρείες διανομής ενδιαφέρονται για τα νέα.

Ο Αντώνης Λυμπέρης ένα χρόνο μετά συστήνει την εταιρεία «Εκδόσεις Λυμπέρη ΕΠΕ» και εκδίδει το περιοδικό «Yachting».

Είπαμε. Είναι η εποχή που η Ελλάδα ξεφεύγει κάπως από το μύθο της… Ψωροκώσταινας, αν και πολλοί είναι εκείνοι που σκέφτονται την… απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας όλων αυτών των «γκλάμουρ» και ακριβών σπορ την ώρα που η ελληνική κοινωνία έχει άλλες ανάγκες.

Υπάρχει, όμως, και μια μερίδα των Ελλήνων, το λεγόμενο old money, μαζί με τους νεόπλουτους που έχτισαν περιουσίες στα πρώτα χρόνια του ΠΑΣΟΚ, που χρειάζονται και μέσα ενημέρωσης να εκφραστούν.

Ο Αντώνης Λυμπέρης αρχικά και ο Πέτρος Κωστόπουλος στη συνέχεια αντιλαμβάνονται αυτή την ανάγκη και «ξεβλαχεύουν» με τον τρόπο τους ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού.

Κατ’ άλλους απλά… απενοχοποιούν τη χλιδάτη ζωή, τα πανάκριβα πάρτι στη Μύκονο, τα όμορφα μοντέλα, τα ακριβά αυτοκίνητα και κότερα.

 

Το «American dream» α λα Ελληνικά, χρειάζεται τα περιοδικά του Λυμπέρη και του Κωστόπουλου, που γεμίζουν από χλιδάτες διαφημίσεις μιας ζωής πασπαλισμένης με χρυσόσκονη.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 κυκλοφορεί η ταινία «Η απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας» με πρωταγωνιστή τον Τομ Χανκς.

Μια αλληγορία κι ένας μεγάλος σαρκασμός αυτού του «αμερικανικού μοντέλου» που ανά πάσα στιγμή μπορεί να καταρρεύσει.

Ισως τότε ο Λυμπέρης να μην μπορεί να δει αυτό που ο «χρηματιστής» Τομ Χανκς της ταινίας, θέλει να πει: Οτι η λάμψη και η αστερόσκονη δεν διαρκούν για πάντα…

Ο Αντώνης Λυμπέρης ζει το όνειρό του. Μετά το μοναδικό Status, εκδίδει το «7 Ημέρες TV», το οποίο απευθύνεται στη μέση ελληνική οικογένεια που θέλει να ενημερωθεί για τα τηλεοπτικά, αλλά και να δει τα gossip της εποχής.

 

Πάντα με πανάκριβα αυτοκίνητα

Οι εκδόσεις συνεχίζονται. Το πετυχημένο «Εγώ» με έμφαση στη γυναικεία ομορφιά της σύγχρονης ελληνίδας, γίνεται ένα από τα καλύτερα περιοδικά εκείνης της εποχής.

Ο Λυμπέρης και η σύζυγός του, ο έρωτας της ζωής του, η Ελενα Μακρή, έχουν μπει πλέον για τα καλά στα σπίτια μας, μέσω των λαμπερών σελίδων των περιοδικών.

Αλλά έχουν μπει και στα μεγάλα σαλόνια της αθηναϊκής, κι όχι μόνο νύχτας. Ο εκδότης ταξιδεύει συχνά στο εξωτερικό, βλέπει πρόσωπα και ιδέες που τις κάνει πράξη στην Ελλάδα. Αποκτά ποσοστό 10% στην εταιρεία διανομής τύπου Αργος, και το 2000, την εποχή της χρηματιστηριακής τρέλας, βάζει την εταιρεία του στο ΧΑ και κάνει μια ακόμη κίνηση – ματ.

Η βίβλος της μόδας

Φέρνει στην Ελλάδα το πιο διάσημο γυναικείο περιοδικό μόδας, τη Vogue, την «Βίβλο» της μόδας. Στους φίλους εκείνη την εποχή περιγράφει τα ταξίδια του στη Νέα Υόρκη για τα πάρτι της Vogue, με τα πανέμορφα κορίτσια, τις διασημότητες από όλο τον κόσμο και τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους της μόδας.

Ο «Μίδας» των εκδόσεων που ό,τι άγγιζε γινόταν χρυσός, έχει φτάσει στην κορυφή. Το κοφτερό, διαπεραστικό του βλέμμα, το όμορφο χαμόγελό του κατακτά τους πάντες.

Και τη Μύκονο όπου ο Λυμπέρης αποκτά μια πανάκριβη βίλα 900 τ.μ. εκεί όπου τα πάρτι που έκανε συζητούνταν στους κοσμικούς κύκλους.

Μια βίλα που 20 και χρόνια μετά βγαίνει στο σφυρί για να αποπληρωθούν χρέη και περνά στα χέρια Ελβετού συλλέκτη και μεγιστάνα.

Ο εκδότης που νοικιάζει αεροπλάνα και ελικόπτερα για να μετακινείται από την Αθήνα στη Μύκονο διαθέτει στο Κεφαλάρι ένα σπίτι μοναδικής χλιδής 1.000 τ.μ. η οποία βγαίνει αργότερα κι αυτή σε πλειστηριασμό για χρέη άνω των 9 εκατ. με τα οποία βαρύνεται.

Όμως, στην κορυφή που βρίσκεται ο Λυμπέρης δεν βλέπει σύννεφα. Συνεχίζει να σχεδιάζει και να εκτελεί projects. Αποκτά το 50% από το «Αθηνόραμα», εκδίδει τα περιοδικά Glamour και Life & Style τα οποία γνωρίζουν μοναδική επιτυχία.

Το 2003 ολοκληρώνεται η μετεγκατάσταση της Εταιρίας σε νέα ιδιόκτητα γραφεία στο Κορωπί Αττικής και παράλληλα ξεκινά η κυκλοφορία του παγκοσμίου φήμης ανδρικού περιοδικού “Men’s Health” (σύμβαση εκχώρησης δικαιώματος από την Rodale).

Το 2005, η Εταιρία ιδρύει θυγατρικές σε Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία με σκοπό την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της κι εκτός της Ελλάδας.

To 2006 η Εταιρία εξαγοράζει την «IT Publications Hellas Ε.Π.Ε.» που εξειδικεύεται στις εκδόσεις περιοδικών τεχνολογίας και πληροφορικής.

Το παλάτι του Λυμπέρη στη Μύκονο

Την ίδια χρονιά, η Εταιρία εξαγοράζει την «Three Dee A.E.» που δραστηριοποιείται στον χώρο του μουσικού ραδιοφώνου. Παράλληλα, η Εταιρία εξαγοράζει σημαντικό μερίδιο στις ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε., γνωστή για τα περιοδικά 4 ΤΡΟΧΟΙ, ΠΤΗΣΗ, YACHTS και ΗΧΟΣ.

Το 2007, ο Όμιλος αποκτά την κυριότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ΕΝ ΛΕΥΚΩ και παράλληλα, εκδίδονται στην Ρουμανία δύο γυναικεία περιοδικά, το GLAMOUR και το Prevention, μέσω αντίστοιχων license agreements.

Μέχρι το 2009 ο Λυμπέρης αποκτά τον ραδιοφωνικό σταθμό Village 88,3, εκδίδει στη Ρουμανία το περίφημο GQ, στήνει το περιοδικό GEO.

Και τότε ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση. Η Ελλάδα της χλιδής, των απίστευτων χρημάτων που έρεαν μέχρι και το 2004 και τους Ολυμπιακούς Αγώνες, στερεύουν.

Η χώρα ουσιαστικά χρεοκοπεί, τα μνημόνια και το ΔΝΤ έρχονται, οι επιχειρήσεις βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού, η διαφήμιση κόβεται.

Η επίφαση πλουτισμού με τα «θαλασσοδάνεια» και αυτή η ελαφρύτητα της ζωής που τελικά αποδείχθηκε μια ψευδαίσθηση, τελειώνει.

Και φυσικά, σε μια εποχή «σκοτεινή», φτωχή, που κάθε οικογένεια δίνει αγώνα επιβίωσης και η χώρα δανείζεται για να επιβιώσει, δεν υπάρχει πολύς χώρος για life style.

Τα δάνεια πνίγουν τον Αντώνη Λυμπέρη ο οποίος δεν μπορεί να αντέξει για πολύ. Το Νοέμβριο του 2012 στέλνει επιστολές στους εργαζόμενους και τους συνεργάτες του προαναγγέλλοντας το λουκέτο στην άλλοτε κραταιά επιχείρησή του.

Η κατάρρευση…

Οι τράπεζες κλείνουν τις στρόφιγγες του δανεισμού και πλέον ο εκδότης έχει τελειώσει…

Η φλόγα στα μάτια του Λυμπέρη αρχίζει να… τρεμοπαίζει. Η εποχή της ευδαιμονίας έχει φτάσει στο τέλος της και η αυτοκρατορία του καταρρέει.

Όπως λέει τότε και ο ίδιος και η γυναίκα του: «Το τραγικό μας λάθος, όπως αποδεικνύεται εκ των υστέρων και ίσως για αυτό μας “τιμώρησαν”, ήταν να πληρώσουμε τα τελευταία 3 χρόνια στις τράπεζες 14,5 εκατ. σε κεφάλαια και τόκους, όταν από όλα τα άλλα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα, με σαφώς πολύ μεγαλύτερα χρέη και χειρότερα οικονομικά αποτελέσματα από τα δικά μας, οι τράπεζες όχι μόνο δεν εισέπραξαν κεφάλαια και τόκους, αλλά τα ενίσχυσαν και με νέα πρόσθετη χρηματοδότηση!

Με τη σύζυγό του, Ελενα Μακρή

Θέλω να ευχαριστήσω όλους εσάς που εργαστήκατε στον Όμιλο μας, αλλά και κάθε έναν ξεχωριστά για την αδιάκοπη προσφορά σας μέχρι και την τελευταία ημέρα εργασίας. Οι περικοπές που υποστήκατε στους μισθούς σας τα τελευταία δυόμιση χρόνια, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις άγγιξαν ακόμη και το 50%, δεν έχουν προηγούμενο σε καμία εταιρία στην Ελλάδα. Τους τελευταίους έξι μήνες δουλέψατε με τον ίδιο ζήλο παίρνοντας μόνο μισό μισθό κάθε μήνα, ελπίζοντας στη θετική ανταπόκριση των τραπεζών στο δίκαιο αίτημα μας. Εάν εφάρμοζαν όλες οι εταιρίες του Δημοσίου αντίστοιχες περικοπές, σήμερα η Ελλάδα δεν θα είχε κανένα Δημοσιονομικό πρόβλημα…»

Και καταλήγει εκείνον τον Νοέμβριο, πριν από 12 χρόνια: «Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία και για μας σήμερα, Τετάρτη 7 Νοεμβρίου, σας ανακοινώνω ότι πέθανε. Πέθανε παίρνοντας μαζί της τους κόπους και τα όνειρα 32 ετών. Σταθήκαμε όλοι στο ύψος μας, παλέψαμε, επιμείναμε, προσπαθήσαμε. Δεν χάσαμε. Δεν ήταν μια μάχη, αλλά ένας άνισος ατέρμων, καταδικασμένος και προδομένος αγώνας ενάντια στην παράνοια και το παράλογο που διακατέχει πλέον τη χώρα μας».

Ουσιαστικά ο Αντώνης Λυμπέρης δεν επανήλθε ποτέ. Η εποχή άλλωστε τον είχε ξεπεράσει. Τον τελευταίο 1,5 χρόνο είχε πάει στην Alter Ego Media, επικεφαλής της More Media και εκδότης των περιοδικών, Grace, Vita, Ελληνική Κουζίνα και Διακοπές.

Ο καρκίνος τον χτύπησε, η αρρώστια τον κατέβαλε και χθες, 25 Νοεμβρίου άφησε την τελευταία του πνοή.

Ο λαμπερός έρωτας

Ο Αντώνης Λυμπέρης γνώρισε την Ελενα Μακρή πριν από σχεδόν 32 χρόνια. Παντρεμένοι για 29 συναπτά έτη, έκαναν μαζί τρία παιδιά (ο εκδότης είχε κι ένα ακόμη κορίτσι από προηγούμενη σχέση).

Μαζί ως οικογένεια, μαζί στη δουλειά, μαζί στην χλιδάτη ζωή που μπόρεσαν να ζήσουν για σχεδόν 3 δεκαετίες.

Η Ελενα Λυμπέρη είχε από μικρή πάθος με τη μόδα. Σπούδασε design και μόδα στη Σχολή Βελουδάκη, δούλεψε για πολλά χρόνια ως στυλίστρια, συμμετείχε ακόμη και στη «Λάμψη» του Νίκου Φώσκολου.

Το 1993 ανέλαβε υπεύθυνη μόδας στις εκδόσεις Λυμπέρη και αργότερα έγινε διευθύντρια της «Vogue Hellas» και εκδότρια του «Life&Style».

Ο Αντώνης Λυμπέρης της έκανε πρόταση γάμου στη Νέα Υόρκη και η ζωή τους ξεκίνησε μέσα στη λάμψη. Μαζί απέκτησαν τρία παιδιά, τη Φιλίππα, τον Αλέξανδρο και τον Αριστοτέλη.

Τον περασμένο Ιούλιο, η Έλενα Μακρή είχε δημοσιεύσει μια συγκινητική ανάρτηση στο Instagram για την επέτειο του γάμου τους, εκφράζοντας την αγάπη και την ευγνωμοσύνη της για τα 29 χρόνια γάμου τους και τα 31 χρόνια που πέρασαν μαζί.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ELENA MAKRI (@elenamakri)

Στη φωτογραφία τους, η Έλενα Λυμπέρη έγραψε:

«Είκοσι εννέα χρόνια γάμου, τριάντα ένα χρόνια μαζί! Έρωτας με την πρώτη μάτια, αγάπη, στήριξη, εμπιστοσύνη, οι καλύτεροι εραστές, φίλοι, συνεργάτες, γονείς. Μαζί στα πρώτα εύκολα, στα μετέπειτα δύσκολα έως πολύ δύσκολα της κοινής ζωής μας! Μου αρκείς και σου αρκώ. Τι άλλο θα μπορούσα να ζητήσω; Υγεία και πολλά πολλά ανέφελα όσο γίνεται χρόνια. Happy anniversary love of my life».

Είχε προηγηθεί μια ακόμη συγκινητική ανάρτηση για τα γενέθλια του Αντώνη, σε μια φωτογραφία του από τις αγαπημένες τους στιγμές στη Μύκονο.

«Happy Birthday my love! Τριάντα χρόνια περνάμε αυτή τη μέρα των γενεθλίων σου μαζί! Στις ξέγνοιαστες στιγμές της νιότης μας αλλά και στα σκαμπανεβάσματα που ήρθαν! Βγήκαμε από τούνελ πιασμένοι χέρι-χέρι, κρατώντας μαζί μια πολυπληθή οικογένεια.

Η αγάπη μας έγινε πίστη ο ένας στον άλλο και λατρεία συζυγική, κι ακόμα πιο πολύτιμη από τον πρώτο μας τρελό ανεμοστρόβιλο του έρωτα, δοκιμάστηκε τόσες φορές στα δύσκολα.

Εύχομαι να έχεις υγεία και μαζί με την αισιόδοξη τρέλα του Τοξότη που σε κυριεύει και ορμάς με τόλμη και αυτοπεποίθηση σε οτιδήποτε, υπό οποιαδήποτε συνθήκη, να είσαι πάντα ο Μεγάλος Νικητής μου και παράδειγμα για τα παιδιά μας! Σ’ αγαπώ για πάντα».

Χθες, μετά το θάνατο του έρωτα της ζωής της έγραψε: «Αγάπη μου, μεγάλε μου έρωτα να ήξερες πόσο ευγνώμων είμαι για τα 32 σχεδόν χρόνια που περάσαμε νύχτα μέρα μαζί ! Είσαι μέντορας, σύζυγος ,πατέρας, φίλος, οικογένεια, δάσκαλος το Α και το Ω της ύπαρξης μου. Ζήσαμε δυο κινηματογραφικές ζωές σε μια πολλές φορές με τεράστιες επιτυχίες , προσφορά δημιουργία ύψιστες χαρές, βαθιές λύπες αποτυχίες, ξεριζωμούς κυριολεκτικούς και μεταφορικούς. Όλα αυτά μαζί χέρι χέρι ενωμένοι αγαπημένοι ερωτευμένοι μέχρι τέλους δεμένοι όχι με δεσμά αλλά με μια σπάνια αγάπη που ευχόμασταν να βρουν στο δρόμο τους και τα παιδιά μας. Πέτα ψηλά αγάπη μου στις αγαπημένες σου θάλασσες του Αιγαίου αρμένισε επιτέλους ειρηνικά χωρίς προβλήματα και τοξικότητες που σε σκότωσαν Ελευθερώσου !εγώ και τα παιδιά μας αισθανόμαστε σαν να μην πέταξες ποτέ εκτός. Είσαι πάντα το σημείο της ύπαρξης μας ,το στήριγμα μας η καλημέρα και η καληνύχτα μας Καλή αντάμωση στις θάλασσες μας γενναίε μου Άντρα και Μαχητή της ζωής».

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ELENA MAKRI (@elenamakri)

Διαβάστε επίσης:

Τι αλλάζει στο επίδομα ανεργίας – Ποιοι θα πάρουν αυξημένα ποσά
Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του