ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
«Ακόμη και αν λειτουργήσουμε ως φιλανθρωπικά ιδρύματα και μηδενίσουμε τα κέρδη μας, το όφελος για τον καταναλωτή με ένα μηνιαίο μέσο καλάθι 300 ευρώ, θα είναι 5 ευρώ».
Με τον τρόπο αυτό ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) και επικεφαλής του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης αναφέρθηκε στην κερδοφορία των σούπερ μάρκετ, η οποία, όπως είπε κατά τη διάρκεια χθεσινής δημοσιογραφικής εκδήλωσης, είναι εξαιρετικά χαμηλή και φθίνουσα.
Για τον λόγο αυτό, όπως διευκρίνισε, τα σούπερ μάρκετ δεν είναι δυνατόν να αποκαταστήσουν την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή, κάτι που είναι μπορεί να γίνει μόνο μέσα από την αύξηση των εισοδημάτων.
Παράλληλα έθεσε για άλλη μια φορά το θέμα της άρσης των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, όπως το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, το καλάθι του νοικοκυριού κ.α. σημειώνοντας ότι πλέον δεν αποδίδουν ενώ περιορίζουν τον ανταγωνισμό στην αγορά.
Μάλιστα επισημάνθηκε ότι οι οικονομικές καταστάσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ αναδεικνύουν την ανάγκη για άμεσες παρεμβάσεις, καθώς η αυξημένη πίεση στα κόστη απασχόλησης, ενέργειας, πρώτων υλών και logistics, δημιουργούν ένα δύσκολο περιβάλλον που επηρεάζει την κερδοφορία τους και απαιτεί συλλογική δράση και ενιαία στρατηγική.
Τι δείχνουν τα αποτελέσματα 35 επιχειρήσεων του κλάδου
Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο γενικός διευθυντής της ΕΣΕ, Απόστολος Πεταλάς και αφορούν στα αποτελέσματα 35 εταιρειών για την οικονομική χρήση του 2023, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 12,237 δις. ευρώ αυξημένος κατά 10,12% σε σχέση με το 2022.
Τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων αυξήθηκαν κατά 32,51% στα 220,497 εκατ. ευρώ στις 35 επιχειρήσεις του κλάδου οι εμπορικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν 4,98% στα 2,773 δισ ευρώ ενώ το σύνολο των τραπεζικών υποχρεώσεων διευρύνθηκε κατά 6,33% στο 1,548 δις. ευρώ
Σε ό,τι αφορά το μικτό περιθώριο από 26,97% το 2021 και 26,56% το 2022 διαμορφώθηκε πέρσι στο 26,83% με το καθαρό περιθώριο κέρδους προ φόρων να εμφανίζει αύξηση μεν σε σχέση με το 2022 αλλά να υπολείπεται του 2021.
Συγκεκριμένα πέρυσι το καθαρό περιθώριο κέρδους προ φόρων διαμορφώθηκε στο 1,8% από 1,47% το 2022 και 2,22% που ήταν το 2021.
Την ίδια ώρα σύμφωνα με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, τα λειτουργικά κόστη αυξάνονται σταθερά λόγω αύξησης στα κόστη απασχόλησης, ενέργειας και logistics ενώ η ρευστότητα του κλάδου είναι οριακή και ο δανεισμός αυξανόμενος. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν το σύνολο των τραπεζικών υποχρεώσεων αυξήθηκε σε ένα χρόνο κατά 6,33%, οι συνολικές δαπάνες κατά 6,46% ενώ τα λειτουργικά έξοδα έφτασαν στο 23,10% το 2023 από 23,87% το 2022 και 23,42% το 2021.
Πώς διαμορφώνεται η τελική τιμή στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Ενώ με βάση τα στοιχεία που παρέθεσε στο ΙΕΛΚΑ η μέση η τελική τιμή στα σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται ως εξής:
• Το 63,4% είναι το κόστος αγορών,
• το 10,1% το μισθολογικό κόστος,
• το 2% το κόστος ενέργειας,
• το 8,1% τα λοιπά λειτουργικά έξοδα,
• το 1,3% τα λοιπά έξοδα,
• το 1,3% η κερδοφορία προ φόρων
• και το 13,8% το ΦΠΑ.
«Ο κλάδος την περίοδο των κρίσεων γίνεται σάκος του μποξ και δικαιολογημένα αφού περνά από τα σούπερ μάρκετ κάθε εβδομάδα το 100% της κοινωνίας» ανέφερε ο κ. Πεταλάς συμπληρώνοντας ότι από την κρίση της πανδημίας και στη συνέχεια την πληθωριστική έχουν μια φθίνουσα πορεία. «Και αυτό θα πρέπει να ανησυχεί όλους και τους πολιτικούς και την κοινωνία» πρόσθεσε.
Διαβάστε επίσης:
«Λίφτινγκ» σε φόρο εισοδήματος, τεκμήρια και αποδείξεις από το 2025
Καύσιμα στη Fitch αναζητά η αγορά – Ποια θα είναι η «ετυμηγορία» του διεθνούς οίκου