Η Trieste – Vard, η νορβηγική θυγατρική του ομίλου Fincantieri, εξασφάλισε παραγγελία για το σχεδιασμό και την κατασκευή πέντε πλοίων “walk-to-work” για έναν διεθνή πλοιοκτήτη του οποίου το όνομα δεν αποκαλύφθηκε.

Πρόκειται για μονάδες τύπου Service Operation Vessel (SOV) εξοπλισμένες με σταθεροποιημένο διάδρομο που επιτρέπει την πρόσβαση στην αιολική πλατφόρμα.

Οι μονάδες, μάλιστα, θα παρέχουν υπηρεσίες συντήρησης, προμήθειας και λειτουργίας υπεράκτιων πλατφορμών στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου. Ωστόσο, θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Vard στο Vung Tau (Βιετνάμ).

Η αξία της παραγγελίας είναι περίπου 350 εκατ. ευρώ.

Τα πρώτα τέσσερα πλοία θα παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2027, το τελευταίο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2028.

Οι πέντε μονάδες θα κατασκευαστούν σύμφωνα με το σχέδιο Vard 3 32, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον πελάτη, με σχέδιο με βάση στο ναυπηγείο Vard για τις μονάδες SOV (Service Operation Vessel), των οποίων η Fincantieri υπενθυμίζει την αποδοτικότητα όσον αφορά την κατανάλωση, τη λειτουργική ευελιξία και την άνεση επί του σκάφους.

Κάθε πλοίο θα έχει μήκος 88 μέτρα και πλάτος 19,8 μέτρα. Θα είναι εξοπλισμένα με ένα υβριδικό πετρελαιοηλεκτρικό σύστημα πρόωσης με μπαταρίες, ένα σύστημα διαδρόμου και έναν τρισδιάστατο γερανό αντιστάθμισης θαλάσσιας κίνησης.

Vard-3-32_Walk_to_work_vessels
Vard Walk to work vessels

Τα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να φιλοξενούν έως και 190 άτομα. Το σύστημα πρόωσης θα είναι εντελώς ηλεκτρικό και θα διασφαλίζει μελλοντική συμβατότητα με τις διαθέσιμες πηγές ενέργειας.

Ο Pierroberto Folgiero, Διευθύνων Σύμβουλος της Fincantieri , σχολίασε ότι «η ασφάλεια του πληρώματος και η λειτουργική αποτελεσματικότητα παραμένουν οι κορυφαίες προτεραιότητες του ομίλου, σηματοδοτώντας ότι οι νέες μονάδες θα ενσωματώσουν τις πιο προηγμένες τεχνολογίες και εξατομικευμένες λύσεις για να εξασφαλίσουν βελτιστοποιημένη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση».

Το ναυπηγείο Vard βιώνει μια επιτάχυνση στη δραστηριότητα εδώ και μερικά χρόνια. Τα στοιχεία για τους πρώτους εννέα μήνες του 2024 είναι αξιοσημείωτα: Το βιβλίο παραγγελιών είναι 35 πλοία αξίας 2,1 δισ. ευρώ.

Από αυτά, 11 πλοία παραγγέλθηκαν μόνο το 2024, ένας αριθμός στον οποίο πρέπει τώρα να προστεθούν οι πέντε μονάδες αυτής της τελευταίας παραγγελίας. Τέλος, από τον Ιανουάριο έχουν παραδοθεί 6 πλοία σε διάφορους πλοιοκτήτες.