ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων πρότειναν πρόσθετες περικοπές κόστους 1,5 δισ. ευρώ (1,6 δισεκατομμύρια δολάρια) – συμπεριλαμβανομένης της παραίτησης από ορισμένα μπόνους – για να κρατήσουν τα εργοστάσια ανοιχτά, αφού η διοίκηση εξετάζει το ενδεχόμενο του κλεισίματος.
Αλλά οι δύο πλευρές δεν φαίνεται να καταλήγουν σε συμφωνία, με τη VW να επιδιώκει πολύ μεγαλύτερες μειώσεις προκειμένου να μειωθεί η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. Οι συνομιλίες θα συνεχιστούν την Πέμπτη, ενώ οι προειδοποιητικές απεργίες αναμένεται να ξεκινήσουν τον Δεκέμβριο, καθώς η επίτευξη συμφωνίας παραμένει δύσκολη.
Η Volkswagen πιέζει για βαθιά εξοικονόμηση πόρων, καθώς αγωνίζεται με τις χαμηλές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και τη φθίνουσα πορεία της στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume προσπαθεί να μειώσει τα έξοδα στη Γερμανία, όπου το εργατικό και το ενεργειακό κόστος είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων την Τετάρτη δήλωσαν ότι η διοίκηση της VW στοχεύει σε συνολικές περικοπές ύψους 17 δισεκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων τα εργασιακά αποτελούν ένα μικρό μέρος.
Η εταιρεία σταθμίζει μέτρα πολύ πιο ριζοσπαστικά από αυτά που τα συνδικάτα είναι πρόθυμα να συναινέσουν, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος ή της πώλησης αρκετών εργοστασίων στη Γερμανία.
Η διοίκηση έχει προτείνει την πώληση των εργοστασίων αυτοκινήτων στο Osnabrück και στη Δρέσδη, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Η VW εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει το εργοστάσιό της στο Emden για εργολαβική παραγωγή, δήλωσαν άλλες πηγές.
Εάν η VW δεν είναι πρόθυμη να συμβιβαστεί, τότε θα πρέπει να προετοιμαστεί για «μια βιομηχανική διαμάχη τέτοια, που έχει να δει η χώρα εδώ και δεκαετίες», δήλωσε ο Thorsten Gröger, ο επικεφαλής διαπραγματευτής της εργατικής πλευράς, σε συνέντευξη Τύπου στο Βόλφσμπουργκ.
Στη Γερμανία, τα συνδικάτα οργανώνουν συχνά προειδοποιητικές απεργίες – οι οποίες είναι προσωρινές αποχωρήσεις – για να ασκήσουν πίεση στη διοίκηση, όταν οι μισθολογικές διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε αδιέξοδο.
Η VW δεν είναι η μόνη που επιδιώκει περικοπές.
Η Ford Motor Co. ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι σχεδιάζει να καταργήσει άλλες 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη – περίπου το 14% του εργατικού δυναμικού της εκεί – εν μέσω της υποτονικής ζήτησης EV. Οι περισσότερες από τις μειώσεις θα επηρεάσουν τη γερμανική παρουσία του κατασκευαστή, επιφέροντας ένα ακόμη πλήγμα στη βιομηχανική παραγωγή της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων την Τετάρτη δήλωσαν ότι η διοίκηση της VW στοχεύει σε συνολικές περικοπές κόστους 17 δισ. ευρώ, από τις οποίες τα εργασιακά αποτελούν ένα μικρό μέρος.
Οι συνδικαλιστές αντιθέτως πρότειναν μείωση των μερισμάτων, μείωση τμημάτων των μπόνους της διοίκησης καθώς και των εργαζομένων το επόμενο έτος και το 2026, και τοποθέτηση των προγραμματισμένων αυξήσεων των μισθών σε ένα ταμείο για την πληρωμή πιθανών απολύσεων και μειώσεων βάρδιας.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι εξετάζει αυτές τις προτάσεις, προσθέτοντας ότι δεν μπορεί να βγάλει το κλείσιμο εργοστασίων από το τραπέζι προς το παρόν.
Οι εργαζόμενοι αισθάνονται ήδη τον αντίκτυπο των μειωμένων πωλήσεων. Το εργοστάσιο EV της Volkswagen στη βόρεια πόλη Emden αναμένει μείωση της παραγωγής το επόμενο έτος λόγω της χαμηλής ζήτησης για αυτοκίνητα με μπαταρίες.
Το Osnabrück δεν έχει συμβόλαια για παραγωγή μετά το 2026. Οι μικρές εγκαταστάσεις της VW στη Δρέσδη δεν προσφέρουν την κλίμακα που απαιτείται για οικονομικά αποδοτική παραγωγή.
Η Volkswagen ανακοίνωσε το λιγότερο κερδοφόρο τρίμηνο των τελευταίων ετών τον περασμένο μήνα, ενισχύοντας την επιχειρηματολογία της διοίκησης για την επιδίωξη δραστικών μέτρων.
Η εστίαση του Blume στη βελτίωση της VW έχει αποκτήσει επείγοντα χαρακτήρα, καθώς οι premium μάρκες του ομίλου Porsche και Audi αγωνίζονται όλο και περισσότερο, με τις εμπλοκές στην αλυσίδα εφοδιασμού, τις καθυστερήσεις μοντέλων και την επιβράδυνση της ζήτησης πολυτελών προϊόντων στην Κίνα να περιορίζουν τα κέρδη τους.
Διαβάστε επίσης:
Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για ΒΙΟ, ΕΛΠΕ, ΜΟΗ, ΟΠΑΠ
Στις αγορές για 11 δισ. ευρώ το Ελληνικό Δημόσιο για το 2025
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νετανιάχου: «Αντισημιτική» ισχυρίζεται πως είναι η απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου που ζητά την σύλληψη του
- Γεροβασίλη: Η θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τον ΣΥΡΙΖΑ χάθηκε μόνο “στα χαρτιά”
- Μαρκόπουλο: Ομολόγησε ο 19χρονος πως πυροβόλησε, αλλά αρνείται πως σκότωσε τον 5χρονο
- ΤΑΙΠΕΔ: Πώς θα χρηματοδοτηθεί το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών – Οι τρεις πυλώνες του προϋπολογισμού