ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα συνολικά καθαρά έσοδα, στο τρίτο τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα 54,1 εκατομμύρια δολάρια. Το καθαρό εισόδημα ανήλθε στα 27,6 εκατομμύρια δολάρια ή 3,97 δολάρια κέρδη ανά μετοχή, αντίστοιχα. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για την περίοδο ήταν 27,4 εκατομμύρια δολάρια ή 3,94 δολάρια ανά μετοχή.
Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν 36,1 εκατομμύρια δολάρια.
Κατά μέσο όρο 23 πλοία λειτουργούσαν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, κερδίζοντας μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 26.446 δολάρια την ημέρα.
Ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα 0,60 δολάρια ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του 2024, καταβλητέο στις 17 Δεκεμβρίου 2024 στους μετόχους που κατείχαν μετοχές έως τις 9 Δεκεμβρίου 2024.
Τον Νοέμβριο του 2024, η εταιρεία σύναψε σύμβαση για την κατασκευή δύο σύγχρονων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων με οικονομία καυσίμου το καθένα που θα ναυπηγηθούν στην Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co., Ltd., στην Κίνα.
Τα πλοία έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2027. Το συνολικό τίμημα για κάθε ένα από αυτά τα δύο συμβόλαια νεότευκτου είναι περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια και θα χρηματοδοτηθεί με συνδυασμό χρέους και ίδια κεφάλαια.
Στο εννεάμηνο, τα συνολικά καθαρά έσοδα ήταν 159,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Το καθαρό εισόδημα ήταν 88,4 εκατομμύρια δολάρια ή 12,75 δολάρια κέρδη ανά μετοχή. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για την περίοδο ήταν 80,2 εκατομμύρια δολάρια.
Κατά μέσο όρο λειτουργούσαν 21,3 πλοία, στο 9μηνο, κερδίζοντας μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 28.624 $ την ημέρα.
Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas σχολίασε: «Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, οι αγορές εμπορευματοκιβωτίων παρέμειναν γύρω στα επίπεδα που είχαν φτάσει το πρώτο εξάμηνο του έτους, αν και η δραστηριότητα ναυλώσεων επιβραδύνθηκε.
Ωστόσο, τον Οκτώβριο και έως τα μέσα Νοεμβρίου 2024, η αγορά ενισχύθηκε και το ενδιαφέρον των ναυλωτών για τη σύναψη ναυλώσεων, πολλές από αυτές με προθεσμιακές ρυθμίσεις, αυξήθηκε.
Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, καταφέραμε να ναυλώσουμε με πολύ κερδοφόρες τιμές όχι μόνο τρία από τα νεότευκτα μας, τα δύο από τα οποία πρόκειται να παραδοθούν τον Ιανουάριο του 2025, αλλά και δύο από τα παλαιότερα, 23χρονα τροφοδότες μας, για περιόδους περίπου τριών ετών για τα νεόδμητα και μεταξύ δεκατεσσάρων και δεκαοκτώ μηνών για τους 23χρονους.
Η κύρια πρόκληση που πρέπει να ξεπεράσει ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων είναι το σχετικά υψηλό βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του στόλου. Ωστόσο, αυτό το βιβλίο παραγγελιών συγκεντρώνεται σε μεγαλύτερα μεγέθη σκαφών.
Αντίθετα, το βιβλίο παραγγελιών για τα τροφοδοτικά, στα οποία δραστηριοποιούμαστε, είναι πολύ μέτριο σε σχέση με ένα προφίλ ηλικίας στόλου που περιλαμβάνει υψηλό ποσοστό πλοίων ηλικίας άνω των είκοσι ετών, με αποτέλεσμα προσδοκίες για ελάχιστη αύξηση του στόλου ή, ακόμη, ο στόλος μειώνεται.
Σε μια αγορά που συνεχίζει να είναι ισχυρή και έχει σημαντικό ανεκτέλεστο ναύλωσης, αναμένουμε ότι τα κέρδη μας θα συνεχίσουν να είναι ισχυρά και τα ταμειακά μας αποθέματα θα συνεχίσουν να αυξάνονται, όπως δείχνουν τα αποτελέσματά μας για το τρίτο τρίμηνο του 2024.
Δεδομένης της παραπάνω δυναμικής του στόλου στα τμήματα μας και των αυξανόμενων ταμειακών μας αποθεμάτων, πέρα από τις ανάγκες του προγράμματος διανομής μερισμάτων και επαναγοράς μετοχών, αποφασίσαμε να επεκτείνουμε το πρόγραμμα νέας ναυπήγησης παραγγέλνοντας δύο πλοία 4300 teu με παράδοση το 2027, ενισχύοντας τη θέση μας σε αυτό το τμήμα .
Παραμένουμε επιμελείς στον εντοπισμό επενδυτικών ευκαιριών και δεσμευόμαστε να παράγουμε αποδόσεις στους μετόχους μας».
Διαβάστε επίσης:
IDEAL Holdings: Εκτόξευση καθαρών κερδών κατά 661% στο 9μηνο με οργανική ανάπτυξη και εξαγορές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Φαβορί από Αγγλία, Γερμανία και Ισπανία
- Βουλή: Κατατέθηκε η ευρωπαϊκή οδηγία για «επαρκείς κατώτατους μισθούς στην ΕΕ»
- Βηρυτός: Ισραηλινή επίθεση ισοπέδωσε οκταώροφo κτήριο – 4 νεκροί, δεκάδες τραυματίες (βίντεο)
- «Πάγος» από τη Fitch ελέω διεθνούς αβεβαιότητας – Επενδύσεις & μεταρρυθμίσεις τα δύο κλειδιά για αναβάθμιση το 2025