ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Νέα σελίδα ανοίγει για την ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Eletson Holdings, την άλλοτε κραταιά ναυτιλιακή η οποία τα τελευταία χρόνια βρέθηκε αντιμέτωπη με πλήθος οικονομικών προβλημάτων.
Σε ανακοίνωση της αναφέρει ότι «ολοκλήρωσε με επιτυχία την οικονομική της αναδιάρθρωση και βγήκε από την προστασία του Κεφαλαίου 11 του πτωχευτικού κώδικα, σηματοδοτώντας μια νέα αρχή με νέα ηγεσία, νέους οικονομικούς πόρους και χωρίς χρέος».
Το ισχύον πλέον Σχέδιο Αναδιοργάνωσης της Eletson, το οποίο προτάθηκε και υποστηρίχθηκε από την Pach Shemen, θυγατρική του καναδικού hedge fund Murchison, υποστηρίζεται από την πλειοψηφία των πιστωτών της και εγκρίθηκε από το αμερικανικό πτωχευτικό δικαστήριο της Νότιας Περιφέρειας της Νέας Υόρκης στις 25 Οκτωβρίου 2024.
Ο Adam Spears, ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε: «Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για την Eletson και τις θυγατρικές της. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας του Κεφαλαίου 11, η εταιρεία βρίσκεται πλέον σε ενισχυμένη οικονομική θέση και χωρίς χρέη. Ανυπομονούμε να επικεντρωθούμε στην επόμενη φάση της εξέλιξης της Eletson, ενισχύοντας τις λειτουργίες και προωθώντας την ανάπτυξη».
Ο Mark Lichtenstein, Διευθυντής της Pach Shemen, πρόσθεσε: «Εκ μέρους των πιστωτών της Eletson, είμαστε ευτυχείς που συμμετείχαμε στην επίτευξη αυτού του αποτελέσματος και προσβλέπουμε στη συνέχιση της υποστήριξης και καθοδήγησης της εταιρείας κατά τη διάρκεια του επόμενου κεφαλαίου».
Η Eletson διαθέτει επίσης νέο Διοικητικό Συμβούλιο, αποτελούμενο από τον CEO, Adam Spears, και δύο νέους ανεξάρτητα μέλη, τους Leonard Hoskinson και Timothy B. Matthews.
Στην ανακοίνωση της η Eletson αναφέρει ότι είναι μητρική διαφόρων θυγατρικών εταιρειών που κατέχουν και εκμεταλλεύονται ένα στόλο product tankers μεσαίου μεγέθους, τα οποία μεταφέρουν ένα ευρύ φάσμα διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου.
Η ίδρυση της Eletson
Η Eletson Corporation ιδρύθηκε το 1966 από τον Βασίλη Χατζηελευθεριάδη και ισχυροποιήθηκε στη συνέχεια με την καθοριστική συμβολή των δύο γιων του, Απόστολου και Γρηγόρη, καθώς και των γαμπρών του, Γιάννη Καρασταμάτη και Ερρίκου Κέρτσικωφ, που θήτευσαν όλοι ως καπετάνιοι στα πλοία της.
Στα μέσα της δεκαετίας του 2020 η διαχείριση της πέρασε στα χέρια της επόμενης γενιάς, με επικεφαλής τους Βασίλη Κέρτσικωφ και Λασκαρίνα Καρασταμάτη. H έδρα της είναι στον Πειραιά, ενώ τα περισσότερα πλοία της ταξιδεύουν με την ελληνική σημαία.
Η Eletson ήταν η πρώτη ναυτιλιακή που το 1993 εξέδωσε ομόλογο ύψους 140 εκατ. δολαρίων στην αγορά των ΗΠΑ, το οποίο και αποπληρώθηκε πριν από τη λήξη του το 2003.
Από τη δεκαετία του 1980 και έπειτα η εταιρεία στράφηκε στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, διατηρώντας παράλληλα και τη δραστηριότητα της στην αγορά ξηρού φορτίου. Εστιάζοντας στην spot αγορά κατάφερε να αποκομίσει σημαντικά κέρδη ενώ παράλληλα άνοιξε γραφείο στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη.
Τα big deals με Blackstone και Evergas
Το 2009 εισήλθε στον χώρο του φυσικού αερίου ενώ το 2013 ισχυροποίησε περαιτέρω τη θέση της στο συγκεκριμένο κλάδο όταν προχώρησε σε κοινοπραξία με με το fund Blackstone Tactical Opportunities, της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζες Blackstone. Ίδρυσαν την Eletson Gas, η οποία δημιούργησε στόλο με πλοία μεταφοράς υγραερίου, LPG.
Το fund κατείχε το 40% της Eletson Gas, ενώ το μάνατζμεντ, την τεχνική διαχείριση και το υπόλοιπο 60% ανέλαβε η μητρική εταιρεία Eletson Holdings.
Παράλληλα από το 2015 ξεκίνησε ένα μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή τάνκερ LP2, καθώς και οκτώ πλοίων LPG και LEG, σε ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας.
Το 2017 η Eletson Gas προχώρησε σε μία ακόμη μεγάλη συμφωνία με την δανέζικη Evergas για την δημιουργία ενός pool με στόχο την από κοινού διαχείριση 15 πλοίων μεταφοράς υγραερίου και συγκεκριμένα μεταφοράς αιθυλενίου.
Τα πρώτα σύννεφα
Ωστόσο, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως τα περίμενε η εταιρεία και τα πρώτα σύννεφα έκαναν την εμφάνιση τους στο τέλος του 2017.
Η Moody’s υποβάθμισε την αξιολόγηση της για την Eletson Ηoldings σε Caa1 από B3, καθώς και την αξιολόγηση της για το ομόλογο των 300 εκατ. δολαρίων λήξης 2022 που είχε εκδώσει το 2013, επικαλούμενη την αδύναμη εικόνα της ρευστότητάς της. Οι συνθήκες της αγοράς στα τάνκερ και τα LPG/ LEG παρέμεναν δύσκολες και η δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών ήταν αρνητική, αυξάνοντας τον κίνδυνο αθέτησης πληρωμών των υποχρεώσεων της.
Τον Φεβρουάριο του 2018, ο οίκος αξιολόγησης Standard & Poors υποβάθμισε το αξιόχρεο της Eletson Holding σε καθεστώς επιλεκτικής χρεοκοπίας (selective default), μία εβδομάδα αφότου η εταιρεία σύναψε συμφωνία ανοχής με την πλειοψηφία των ομολογιούχων της.
Tον Νοέμβριο του 2021, η εταιρεία υπέστη ένα ακόμη πλήγμα, όταν η Blackstone αποχώρησε από την κοινοπραξία της Eletson Gas πουλώντας το ποσοστό της (40%) στο καναδικό hedge fund Murchison, με επικεφαλής τον Marc Bistricer.
Η Eletson λόγω των προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετώπιζε, προχώρησε εκείνη την περίοδο στην πώληση αρκετών πλοίων της.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, διατηρεί στόλο με 20 πλοία, τάνκερ και gas carriers.
Διαβάστε επίσης:
Ο Πάνος Λασκαρίδης αγόρασε δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών υπό ναυπήγηση
Eurodry (Αριστείδης Πίττας): Αναχρηματοδότησε τα δάνειά της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελλάς Βερόνα: Ενδιαφέρον από Αμερικανούς επενδυτές για την ιταλική ομάδα που ιδρύθηκε από Έλληνες φοιτητές
- Μπόρις Τζονσον: Aισιόδοξος για τις προθέσεις Τραμπ σε σχέση με το Ουκρανικό και το ΝΑΤΟ
- Καλαφάτης: Το σκεπτικό του Αντώνη Σαμαρά δεν αφορά την Νέα Δημοκρατία
- El Al Israel Airlines: Τριμηνιαία κέρδη ρεκόρ καθώς αυξάνονται οι αντιδράσεις για τις τιμές της