Έχουμε σχεδιάσει μια οικονομικά προσιτή και ελκυστική τιμολογιακή πολιτική για το Μετρό και τα λεωφορεία, ώστε οι πολίτες να στραφούν στη χρήση τους.
Αυτό αποτελεί μια γενική επιδίωξη, αλλά ειδικά αυτή την περίοδο θα έχει άμεσα οφέλη, με δεδομένη την επιβάρυνση που υπάρχει στο κυκλοφοριακό, λόγω των εργασιών κατασκευής του Flyover τονίζει στο mononews ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας για το Μετρό της Θεσσαλονίκης που θα ξεκινήσει στις 30 Νοεμβρίου.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας όμως δεν μένει μόνο στο Μέτρο της Θεσσαλονίκης και περιγράφει όλα τα μεγάλα έργα σε όλη την χώρα που είτε ολοκληρώνονται ή θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2027. Ενώ σχολιάζει και την διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά από τη Νέα Δημοκρατία, λέγοντας ότι ήταν μονόδρομος.
Παράλληλα ο υπουργός Υποδομών αναφέρεται στον σχεδιασμό του υπουργείου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού σε συνδυασμό την περαιτέρω χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Άλλωστε πέρα από την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων το υπουργείο προχωράει και σε προσλήψεις οδηγών. «Οι προσλήψεις 190 οδηγών με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στον ΟΑΣΘ, συνέβαλαν στην αύξηση του αριθμού των διελεύσεων κατά 16% σε σχέση με πέρυσι, μια πραγματικότητα που αντιλαμβάνονται ήδη οι συμπολίτες μας στη Θεσσαλονίκη» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Τέλος μιλάει και για τον ΟΣΕ και το νέο σχέδιο αναβάθμισης που ολοκληρώνεται και εκτός των άλλων περιλαμβάνει και την υπογραφή στρατηγικής σύμβασης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία όπως υποστηρίζει «θα μας παράσχει ένα συνεκτικό επιχειρηματικό σχέδιο, που θα αποτελέσει οδηγό για την οργανωτική μας προσπάθεια».
Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:
Ήταν μονόδρομος η διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά απο τη ΝΔ; Μπορεί ο πρώην πρωθυπουργός να προχωρήσει στη δημιουργία νέου κόμματος όπως υποστηρίζουν κάποιοι;
Με βάση το συνολικό περιεχόμενο της τελευταίας συνέντευξής του, ήταν μονόδρομος. Θεωρώ ότι οι λύσεις στα σοβαρά ζητήματα της χώρας δεν θα δοθούν με τη δημιουργία νέων κομμάτων. Η κυβερνητική συνοχή και σταθερότητα θα αποτυπωθεί και στην ψήφιση του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Στις 30 Νοεμβρίου ξεκινάει το Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Γιατί το εισιτήριο δεν θα έχει την ίδια τιμή με αυτό της Αθήνας;
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Έχουμε σχεδιάσει μια οικονομικά προσιτή και ελκυστική τιμολογιακή πολιτική για το Μετρό και τα λεωφορεία, ώστε οι πολίτες να στραφούν στη χρήση τους. Αυτό αποτελεί μια γενική επιδίωξη, αλλά ειδικά αυτή την περίοδο θα έχει άμεσα οφέλη, με δεδομένη την επιβάρυνση που υπάρχει στο κυκλοφοριακό, λόγω των εργασιών κατασκευής του Flyover.
Η τιμή του εισιτηρίου για το Μετρό Θεσσαλονίκης καθορίστηκε λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τα χωροταξικά δεδομένα της πόλης, που διαφέρουν σε σχέση με την Αθήνα. Όπως διαφέρει, ακόμη, η έκταση του Μετρό των δύο πόλεων.
Η τιμή του απλού εισιτηρίου ορίστηκε στα 0,60 ευρώ, ενώ εξαιρετικά ελκυστική είναι και η τιμολογιακή πολιτική στα υπόλοιπα προϊόντα, όπως η δέσμη των 10+1 βασικών εισιτηρίων, στα 5,80 ευρώ, αλλά και στη μηνιαία κάρτα που στοιχίζει μόλις 16 ευρώ.
Για διάστημα έξι μηνών, αυτή η πολιτική θα παραμείνει σταθερή. Στη συνέχεια θα αξιολογηθεί εκ νέου, ώστε να προσαρμοστεί στα δεδομένα της επιβατικής κίνησης που θα έχουν διαμορφωθεί, λαμβάνοντας υπόψη και τεχνικές παραμέτρους.
Σχεδιάζετε νέα έργα που έχουν να κάνουν με τις υποδομές; Μετά το Μέτρο της Θεσσαλονίκης τι ακολουθεί;
Η ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα κομβικό σημείο στο πρόγραμμα υλοποίησης των μεγάλων έργων του Υπουργείου, αλλά δεν είναι το μόνο εμβληματικό έργο που κατασκευάζεται στη χώρα μας.
Στην Αθήνα, οι δύο μετροπόντικες συνεχίζουν τη διάνοιξη της Γραμμής 4 του Μετρό, η οποία και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026, ενώ στη Θεσσαλονίκη τα εργοτάξια στο Flyover λειτουργούν σε εκτεταμένα μέτωπα, με χρονοδιάγραμμα περάτωσης το 2027.
Στην Κρήτη, η πρόοδος κατασκευής του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι, ξεπερνά το 40%. Στον ΒΟΑΚ, οι εργασίες στα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εκτελούνται με ικανοποιητικό ρυθμό, ενώ η συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο προβλέπεται να γίνει τους αμέσως προσεχείς μήνες.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2025, ενώ στον Ε65, το τμήμα Λαμία – Καλαμπάκα έχει ήδη παραδοθεί και το τμήμα που υπολείπεται μέχρι την Εγνατία Οδό εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Κατασκευάζεται ο νέος οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα, ενώ μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφεί η σύμβαση για το Γιάννενα – Κακαβιά.
Στις σιδηροδρομικές υποδομές, σχεδιάζουμε επενδύσεις άνω των 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου 800 εκατ. ευρώ είναι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις, με στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας και ανθεκτικότητας του δικτύου, αλλά και τη σύνδεση του σιδηρόδρομου με τους εμπορικούς λιμένες.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η νέα γραμμή «Νέα Καρβάλη – Τοξότες» και η αναβάθμιση των γραμμών «Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» και «Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο».
Παράλληλα, απέναντι στην πρόκληση της κλιματικής κρίσης, κατασκευάζονται και έχουμε δρομολογήσει έργα διαχείρισης υδάτων ύψους 1 δισ. ευρώ, όπως φράγματα, αντιπλημμυρικά έργα και αγωγοί μεταφοράς υδάτων σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Ένα ακόμη σημαντικό πεδίο είναι τα εκατοντάδες έργα που γίνονται από τις Κτιριακές Υποδομές, όπως σχολεία, νοσοκομεία και δικαστικά μέγαρα, σε όλη την επικράτεια, καθώς έχουν εξαιρετική σημασία για τις τοπικές κοινωνίες.
Για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, ειδικά στην Αττική, προχωράει ο σχεδιασμός; Έχετε προγραμματίσει έργα αποσυμφόρησης;
Στο πεδίο των δικών μας αρμοδιοτήτων, εστιάζουμε σε δράσεις που θα ενθαρρύνουν τη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών. Σε αυτό πλαίσιο ανανεώνουμε τον στόλο των λεωφορείων, αναβαθμίζουμε τις υποδομές στο Μετρό, ενώ αναβαθμίζεται και ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής.
Παράλληλα, δρομολογείται – από το ΤΑΙΠΕΔ – μια σημαντική παρέμβαση στον Κηφισό, που προβλέπει τη μετεγκατάσταση μεταφορικών, κυρίως, επιχειρήσεων σε άλλη γεωγραφική περιοχή, ώστε να αποφορτιστεί ο οδικός άξονας από περίπου 20.000 μετακινήσεις.
Όσον αφορά στο ζήτημα κατασκευής νέων οδικών αξόνων, υπάρχουν προτάσεις που έχουν υποβληθεί και τις οποίες αξιολογούμε. Θα γίνει προτεραιοποίηση και ταυτόχρονα, θα αναζητηθούν τα χρηματοδοτικά εργαλεία, προκειμένου να υπάρξει ένας ρεαλιστικός σχεδιασμός.
Πέρα από τα νέα λεωφορεία που έχετε παραγγείλει και ήδη κάποια έχουν παραδοθεί, σχεδιάζετε προσλήψεις για παράδειγμα οδηγών, ώστε να υπάρχει και μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων;
Ο σχεδιασμός μας για τις αστικές συγκοινωνίες προχωρά δυναμικά.
Στην Αθήνα κυκλοφορούν 270 νέα οχήματα και έχουμε στόχο να κυκλοφορούν 400 νέα λεωφορεία στην Αθήνα τέλος του έτους και 950 το καλοκαίρι του 2025. Στη Θεσσαλονίκη έχει ήδη ανανεωθεί το 1/3 του στόλου και με τη σύμβαση για τη χρονομίσθωση 159 λεωφορείων που υπέγραψε ο ΟΑΣΘ, πριν από λίγες ημέρες, από την 1η Ιανουαρίου 2025 τα μισά λεωφορεία του Οργανισμού θα έχουν ανανεωθεί.
Οι προσλήψεις 190 οδηγών με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στον ΟΑΣΘ, συνέβαλαν στην αύξηση του αριθμού των διελεύσεων κατά 16% σε σχέση με πέρυσι, μια πραγματικότητα που αντιλαμβάνονται ήδη οι συμπολίτες μας στη Θεσσαλονίκη.
Και στην Αθήνα επιδιώκουμε ενίσχυση του προσωπικού με οδηγούς, οι οποίο θα επανδρώσουν και τα νέα οχήματα στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό, με δεδομένους τους δημοσιονομικούς περιορισμούς.
Παράλληλα, αυξάνουμε τις μη-μισθολογικές παροχές του προσωπικού, ενισχύοντας τις συνθήκες εργασίας και προσέλκυσης νέων εργαζομένων.
Αξίζει να επισημανθεί, ωστόσο, ότι σε αυτή τη χρονική συγκυρία, όπου υπάρχει υψηλή ζήτηση από τον ιδιωτικό τομέα για επαγγελματίες οδηγούς σε όλη την Ευρώπη, η εξεύρεση επαγγελματιών οδηγών δεν είναι και η πιο εύκολη άσκηση, όπως αποδείχτηκε, άλλωστε και στη σχετική διαδικασία που έγινε στη Θεσσαλονίκη.
Με την αναδιάρθρωση που προγραμματίζουμε, θέλουμε να ενισχύσουμε τις συγκοινωνίες ως κοινωνικό αγαθό, στηρίζοντας τη βιώσιμη κινητικότητα με αξιόπιστες, οικονομικές και ασφαλείς επιλογές για τους πολίτες.
Το σχέδιο για το νέο ΟΣΕ πότε θα παρουσιαστεί; Ποιοι θα είναι οι βασικοί άξονες;
Το σχέδιο για τον νέο ΟΣΕ έχει πάρει τον δρόμο της νομοθέτησης. Ουσιαστικά, προχωρούμε στη δημιουργία ενός ενιαίου, σύγχρονου δημόσιου φορέα, που θα ενσωματώσει τις λειτουργίες των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ.
Η νέα εταιρεία θα έχει τον πλήρη ρόλο του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, και θα είναι υπεύθυνη για όλες τις μελέτες και έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και για τη διαχείριση του τροχαίου υλικού. Για να υποστηριχθεί αυτός ο μετασχηματισμός, το Υπουργείο μας υπέγραψε μια στρατηγική σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία θα μας παράσχει ένα συνεκτικό επιχειρηματικό σχέδιο, που θα αποτελέσει οδηγό για την οργανωτική μας προσπάθεια.
Η αναδιοργάνωση αυτή χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σχεδιάζουμε να την ολοκληρώσουμε έως το τέλος του 2025, βάζοντας ισχυρές βάσεις για ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και βιώσιμο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης:
Ν. Κωστόπουλος: Πώς θα επιτευχθεί η ολική επαναφορά της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα
Αντίστροφη μέτρηση για την αξιολόγηση της Fitch – Περιορισμένες προσδοκίες για αναβάθμιση – Αποκαλυπτήρια στις 22 Νοεμβρίου
Τι ζητάει ο Μασκ για να δουλέψει στο υπουργείο κυβερνητικής αποτελεσματικότητας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες
- Βρετανία: Σε υψηλό 8μήνου ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο