Οι εκατοντάδες πηχυαίοι τίτλοι σε Ελλάδα και Ευρώπη ότι η Formula 1 δε θα συνεχίσει να αγωνίζεται στους δρόμους του Μονακό είναι πλέον έωλοι. Επίσης είναι δυσδιάκριτο κατά πόσον αποτελούσαν προϊόν “clickbait” ή όντως κάποιοι πίστευαν πως μπορεί να φύγει το Μονακό από το πρόγραμμα της F1. Η ιστορία της κορωνίδας του motorsport και του Πριγκιπάτου είναι άρρηκτα συνδεμένες σχεδόν έναν αιώνα. O πρώτος αγώνας έγινε εκεί το 1929, και το Μονακό είναι σταθερά στο πρόγραμμα από το 1955. Αποτελεί δε μαζί με τη Μόντσα, το Σπα και το Σίλβερστον τους ιστορικούς προορισμούς του πρωταθλήματος.

Η ιστορία της F1 είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με στιγμές από το Grand Prix του Μονακό. Πρόκειται για ένα από τα πιο διάσημα αθλητικά γεγονότα στον κόσμο και η απόλυτη δοκιμασία συγκέντρωσης και δεξιοτήτων για τους οδηγούς της F1. Φέτος ο Λεκλέρκ έγραψε ιστορία καθώς έγινε ο πρώτος Μονεγάσκος που κερδίζει στον αγώνα της πατρίδας του. Το GP του Μονακό είναι μαζί με τον τελικό του Μουντιάλ στο ποδόσφαιρο και την κούρσα των 100m στους Ολυμπιακούς αγώνες, τα πιο δημοφιλή αθλητικά γεγονότα παγκοσμίως. Φέτος τον αγώνα παρακολούθησαν περισσότεροι από 70 εκ άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη. Οι Μονεγάσκοι έχουν τεράστιο όφελος από την προβολή του τόπου τους, σε ένα κοινό οικονομικά εύρωστο που αργά ή γρήγορα θέτει ως προορισμό το Μονακό: Είτε για αναψυχή είτε για δουλειά, είτε συνδυάζοντας και τα δυο. Έτσι με τα χρόνια το Πριγκιπάτο έχει μετατραπεί σ’ ένα θεματικό πάρκο, ένα εμβληματικό σκηνικό όπου ο καθένας θέλει να πραγματοποιήσει την εκδήλωσή του. Τα σημαντικότερα έσοδα αυτή τη στιγμή έρχονται από αυτό τον τομέα, για τον Πρίγκηπα Αλβέρτο και το κρατίδιό του, που είναι κοινό μυστικό ότι αποτελεί φορολογικό παράδεισο για πολύ πλούσιους. Το Μονακό λοιπόν διαμέσου της F1, προβάλλεται ως θελκτικός προορισμός και ωφελείται πολλαπλά από αυτό.

Είναι λοιπόν ποτέ δυνατόν μια τέτοια επωφελή κατάσταση για όλους να χαλάσει για μια χούφτα εκατομμύρια; Το υπάρχον συμβόλαιο των Μονεγάσκων για το δικαίωμα οργάνωσης ήταν αρχικά κάτω από 10 εκ. ετησίως (αναπροσαρμόστηκε μετά από διαπραγματεύσεις στα 14 εκ.) τη στιγμή που οι νέοι οργανωτές ανά τον πλανήτη πληρώνουν οπωσδήποτε πάνω από 50 εκ. ετησίως για δικαίωμα οργάνωσης. Το ρεπορτάζ μου λέει πως η διαφορά δε γεφυρώθηκε, αλλά το νέο εξαετές συμβόλαιο μέχρι το 2031 είναι πλέον σταθερά πάνω από 20 εκ. ετησίως και οπισθοβαρές κλιμακωτά.

Η συμφωνία υπεγράφη ανάμεσα στη Formula 1 και τον Αυτοκινητικό Όμιλο του Μονακό, με τις ευλογίες του Παλατιού. Το Grand Prix του Μονακό του 2025 θα πραγματοποιηθεί από τις 23 έως τις 25 Μαΐου και θα σηματοδοτήσει την 75η επέτειο του επίσημου ντεμπούτου του αγώνα στην F1, ενώ από το 2026, η εκδήλωση θα διεξάγεται το πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου κάθε χρόνο.

Η στιγμή της υπογραφής ανάμεσα σε Ντομενικάλι, Μποερί.

Μιλώντας σχετικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι τόνισε: «Είμαι ενθουσιασμένος που η Formula 1 θα συνεχίσει να αγωνίζεται στο Μονακό μέχρι το 2031. Οι δρόμοι του Μόντε Κάρλο είναι μοναδικοί αποτελούν διάσημο κομμάτι της Formula 1, και το Grand Prix του Μονακό παραμένει ένας αγώνας που όλοι οι οδηγοί ονειρεύονται να κερδίσουν. Θα ήθελα να εκφράσω ιδιαίτερες ευχαριστίες στον Πρίγκιπα Αλβέρτο Β’ του Μονακό, τον Μισέλ Μποερί,  πρόεδρο του Αυτοκινητιστικού Ομίλου του Μονακό και όλους όσοι συνέβαλαν στην επέκταση αυτής της σημαντικής συνεργασίας».

Από την πλευρά των οργανωτών ο Μισέλ Μποερί πρόεδρος του Automobile club de Monaco πρόσθεσε: «Αυτή η συμφωνία σηματοδοτεί μια νέα εποχή συνεργασίας μεταξύ της Formula 1 και του Μονακό. Η νέα ημερομηνία εντάσσεται στο πλαίσιο μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του πρωταθλήματός μας. Η υπογραφή αυτής της νέας συμφωνίας έως το 2031 όχι μόνο επιβεβαιώνει τη δύναμη της σχέσης μας, αλλά και τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε σε όλους τους επισκέπτες μια ανεπανάληπτη, πρώτης κατηγορίας εμπειρία κατά τα σαββατοκύριακα των αγώνων. Το Grand Prix του Μονακό είναι το σημαντικότερο αθλητικό γεγονός στο Πριγκιπάτο με εκατοντάδες χιλιάδες θεατές και δεκάδες εκατομμύρια τηλεθεατές παγκοσμίως».

Διαβάστε επίσης

Mini JCW: Ρεύμα ή βενζίνη;