ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ειδικότερα, σε ερώτηση που του απευθύνθηκε για την ικανότητα των κλάδων των μεταφορών και τουρισμού να αντιμετωπίζουν τις διάφορες κρίσεις και προκλήσεις, αλλά και την εμπειρία της ίδιας της AEGEAN στη διαχείριση της πρόσφατης κρίσης του COVID ο κ. Κουβελιώτης σημείωσε:
«Πράγματι οι κλάδοι του τουρισμού και των μεταφορών είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε όποιες γεωπολιτικές, οικονομικές, εισοδηματικές, κλιματικές ή και άλλες προκλήσεις. Γι’ αυτό άλλωστε και οι επιχειρήσεις αυτών των κλάδων, όπως και ο άνθρωποί τους, είναι αντίστοιχα ιδιαίτερα ευέλικτες και ανθεκτικές, εμφανίζουν αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα και αντοχή, είναι καινοτόμες και ικανές να βρίσκουν ταχύτατα λύσεις σε διαρκώς μεταβαλλόμενα και πολυεθνικά περιβάλλοντα.
Για να θυμίσουμε σε όλους, μόνο τα τελευταία 25 χρόνια που δραστηριοποιείται η AEGEAN, έχουμε αντιμετωπίσει μια 10ετή οικονομική κρίση (με όποιες επιπτώσεις στο τουριστικό αλλά και ευρύτερο brand name της χώρας), την επίθεση της 11/9, πολλαπλές γεωπολιτικές κρίσεις έως και πολέμους στην ευρύτερη γειτονιά μας, εκρήξεις ηφαιστείου που σκόρπισε σκόνη σε όλο τον εναέριο χώρο της Ευρώπης, έντονα κλιματικά φαινόμενα και φυσικά την πανδημία του covid. Η οποία πανδημία σχεδόν εκμηδένισε τη δραστηριότητά μας, ενώ δημιούργησε τέτοια προβλήματα στην αλυσίδα αξίας, που ακόμη και σήμερα, παρόλο που έχουμε επανέλθει ή και ξεπεράσει τα επίπεδα της επιβατικής κίνησης προ κρίσης, ακόμη βιώνουμε τις παρενέργειες αυτής της τόσο βαθιάς και ριζικής αναταραχής. Στο ανθρώπινο δυναμικό, στην αλυσίδα εφοδιασμού, στην καταναλωτική συμπεριφορά των επιβατών.
Ωστόσο, παρά τις αλλεπάλληλες και διαδοχικές κρίσεις τόσο ο κλάδος, όσο και συγκεκριμένα η εταιρεία έχουν επιδείξει, όχι μόνο ανθεκτικότητα και αντοχή, αλλά και αποδεδειγμένα συνεχή επέκταση.
Ξεκινώντας το 1999, με μόλις δυο αεροσκάφη και δύο προορισμούς από την Αθήνα, είναι σήμερα μια από τις πιο επιτυχημένες περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη, με ισχυρή διεθνή παρουσία, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο από το 2007, ενώ o κύκλος εργασιών της ξεπέρασε τον προηγούμενο χρόνο τα 1,7 δις.
Η AEGEAN και η θυγατρική της Olympic Air μετέφεραν 15,5 εκατομμύρια επιβάτες το 2023 και προσέφεραν συνολικά 18,5 εκατ. θέσεις σε 49 χώρες, ενώ βραβεύεται, διαρκώς εδώ και 15 χρόνια, ως η καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη από τα Skytrax World Airline Awards.
Στις αρχές του χρόνου ανοίξαμε το πρώτο κέντρο προσομοιωτών για την εκπαίδευση πληρωμάτων, σε συνεργασία με την Καναδική CAE και πριν λίγους μήνες ανοίξαμε και τις πόρτες της νέας τεχνικής μας βάσης, προσφέροντας υπηρεσίες συντήρησης και προς τρίτους, δημιουργώντας το πρώτο ολοκληρωμένο οικοσύστημα για την αερομεταφορά στην Ελλάδα.
Άρα, για να συνοψίσω όχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά ανταπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι.
Φέτος, κλείνουμε 25 χρόνια και είμαστε υπερήφανοι και ευγνώμονες, για ό,τι έχουμε κάνει. Για το γεγονός ότι μπορούμε και συνεχίζουμε να επενδύουμε, κάνοντας πράγματα τα οποία δεν υπηρετούν μόνο το σκοπό της AEGEAN και την ανάπτυξή της, αλλά υπηρετούν και την Ελλάδα συνολικά, η οποία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό.
Η κουλτούρα και η ποιότητα των ανθρώπων μας είναι τα καλύτερα εχέγγυα για το μέλλον της AEGEAN, αλλά και για την κουλτούρα ανθεκτικότητας που έχουμε αναπτύξει. Μια κουλτούρα που έχει στο κέντρο της τον επιβάτη, την ποιότητα και την ομαδική δουλειά. Μια κουλτούρα που επιδιώκει την εξέλιξη των ανθρώπων μας και μέσα από αυτήν την εξέλιξη του οργανισμού και γιατί όχι ακόμα και του κλάδου στην Ελλάδα.
Στόχος μας, είναι να ανταποκρινόμαστε στις αυξανόμενες ανάγκες των επιβατών μας, προσφέροντας τους μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία, να αυξήσουμε την τοπικά παραγόμενη προστιθέμενη αξία και να εξελίσσουμε τους ανθρώπους μας και τον κλάδο, ώστε η ανταγωνιστικότητα, η παραγωγικότητα, αλλά και η διάχυση του οφέλους, να εξακολουθούν να ταυτίζονται με τη δραστηριότητα και τη συνεισφορά της AEGEAN, όπως συμβαίνει εδώ και 25 χρόνια.
Η ιστορία έχει δείξει πως, εκτός από τη θέληση, φροντίζουμε μέσω των επενδύσεων να καλλιεργούμε και την αντοχή στο να ξεπερνάμε τις κρίσεις, με αίσθημα ευθύνης και τιμώντας τη θέση μας, ως ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της χώρας.»
Συνεχίζοντας, ο κ. Κουβελιώτης αναφέρθηκε στις νέες προκλήσεις της διαχείρισης των προορισμών και της διατήρησης του υψηλού τουριστικού προϊόντος και της αναβαθμισμένης και αυθεντικής εμπειρίας, για τον ελληνικό τουρισμό αλλά και το πώς το προσεγγίζει η AEGEAN. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στα παρακάτω:
«H ανάπτυξη της AEGEAN, του δικτύου της και της επιβατικής της κίνησης συμβαδίζει στην πράξη με την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Η AEGEAN και η θυγατρική της Olympic Air μετέφεραν 16 εκατομμύρια επιβάτες το 2023 και προσέφεραν συνολικά 18,5 εκατ. θέσεις σε 49 χώρες, ενώ το καλοκαιρινό πρόγραμμα, για το έτος 2024, περιλάμβανε σχεδόν 250 απευθείας δρομολόγια τακτικών και ναυλωμένων πτήσεων (47 εσωτερικές και 202 διεθνείς) από τις 7 συνολικά βάσεις της εταιρείας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε περισσότερους από 150 προορισμούς με στόλο που σήμερα υπερβαίνει τα 83 αεροσκάφη.
Θεωρούμε ότι αποτελούμε και εμείς έναν από τους παράγοντες που συνέβαλαν στην εκτίναξη του τουρισμού στη χώρα και κυρίως στη διατήρηση ενός ισχυρού brand name για το τουριστικό προϊόν της χώρας, ταυτόσημου με την ποιοτική και αυθεντική εμπειρία.
Γι’ αυτό η ανάπτυξη συνεργειών με τους τοπικούς φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση, το στοχευμένο μάρκετινγκ και η διαχείριση των προορισμών για την άμβλυνση της εποχικότητας και κυρίως οι επενδύσεις στις υποδομές, όχι μόνο για τους τουρίστες, αλλά και για τους μόνιμους κατοίκους, αποτελούν για εμάς το επίκεντρο των δράσεων που πρέπει όλοι μαζί να δώσουμε προτεραιότητα.»
Τέλος, ο κ. Κουβελιώτης ανέφερε πως από την πλευρά της η AEGEAN θα συνεχίσει να συμβάλλει περαιτέρω σε αυτή την κατεύθυνση, και σημείωσε:
«Η AEGEAN θα συνεχίσει να εργάζεται και να συνεργάζεται με όλους, ώστε να επιτυγχάνουμε διατήρηση του ελληνικού brand name στις υψηλότερες θέσεις στο διεθνή ανταγωνισμό, αλλά και κυρίως στις προτιμήσεις των επισκεπτών.
Με το δίκτυό μας που διαρκώς διευρύνεται προφέροντας απευθείας συνδέσεις με δημοφιλείς, αλλά και όχι τόσο δημοφιλείς προορισμούς ώστε να υπάρχει χωρική διεύρυνση, αλλά και με την επένδυση σε χωρητικότητα στα άκρα της τουριστικής περιόδου (όπως τη φετινή χρονιά που αυξήσαμε τη χωρητικότητα +9% στο Q1, +10% στο Q2 και + 5% στο Q3) για να υπάρχει χρονική διεύρυνση της τουριστικής κίνησης. Αλλά και με ειδικά προγράμματα χειμερινού τουρισμού, όπως αυτό που τρέξαμε πέρυσι στη Ρόδο, σε συνεργασία με tour operator για πτήσεις charter όλο το χρόνο από μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για ειδικά κοινά. Ή με πτήσεις και προσφορές από και προς συγκεκριμένα αεροδρόμια, όπως αυτό που τρέξαμε στο αεροδρόμιο της Σητείας και υπερδιπλασιάσαμε την επισκεψιμότητά του. Και φυσικά, με τη συμμετοχή μας στη MARKETING GREECE και άλλες συμμαχίες και συμπράξεις με τοπικούς φορείς για την προώθηση του τουρισμό όλο το χρόνο.»
Διαβάστε επίσης:
Η Αtcom γίνεται θυγατρική τoυ ομίλου Aegean
Η AEGEAN στήριξε και φέτος τον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, τη μεγάλη γιορτή του αθλητισμού
Μάριος Ηλιόπουλος: Δίνει πριμ 300.000 ευρώ στην Εθνική Ελλάδος αν νικήσει την Αγγλία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Μόνιμες οι αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις – Προϋπολογισμός με κοινωνικό πρόσημο
- Ντορίνα Παπαλιού: Για τη Φωνή μίλησε ο Μαρκουλάκης και άλλοι
- Μπρουκ Ρόλινς: Υπουργός Γεωργίας στη νέα κυβέρνηση Τραμπ – «Το American Dream στα καλύτερά του»
- Πυρκαγιά σε χώρο απορριμμάτων στο Ρετσινόλακκο Ευβοίας