Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρίας, το Honda e, εντυπωσίασε σχεδιαστικά όταν εμφανίστηκε και κέρδισε το κοινό. To e:Ny1 ως ηλεκτρικό SUV με τιμή που ξεκινάει από τα 30.900€, ακολουθώντας το σχεδιαστικό μοτίβο του HR-V το οποίο έχει αποδεχτεί θετικά το αγοραστικό κοινό, φαίνεται να έχει χαρακτηριστικά που μπορούν να του εξασφαλίσουν μια θέση στην αγορά.
Αδιάφορο δεν θα περάσει δίπλα από πεζούς ή από τους υπόλοιπους οδηγούς που θα στρέψουν το βλέμμα τους πάνω του. Ειδικά στο γαλάζιο χρώμα Aqua Topaz metallic του αυτοκινήτου δοκιμής, ένας συνδυασμός ουρανού και θάλασσας, απόλυτα ταιριαστό με το νησιώτικο ελληνικό τοπίο του καλοκαιριού. Κυριαρχεί μια μίνιμαλ και σύγχρονη σχεδιαστική γραμμή με στρογγυλεμένες ακμές.
Διακριτικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led στο εμπρός μέρος και μία μάσκα συμπαγής με μια μικρή εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος για βελτιστοποίηση της ροής του αέρα αλλά και ψύξη του ηλεκτροκινητήρα. Δύο γραμμές οριζόντιας σχεδίασης ως προβολείς ομίχλης και λεπτομέρειες piano black, ενώ το πλαίσιο γύρω από το λευκό έμβλημα της εταιρίας στο κέντρο της μάσκας, ανοίγει συρταρωτά προς τα πάνω για να αποκαλυφθεί η καλά κρυμμένη θύρα φόρτισης.
Πολυάκτινοι τροχοί 18″, μαύρα γυαλιστερά πλαίσια στους θόλους και στους καθρέπτες και ιδιαίτερο κρυφό χερούλι ανοίγματος στις πίσω πόρτες το κάνουν να ξεφεύγει ελαφρώς από τα συνηθισμένα. Στο πίσω μέρος τα διάφανα φωτιστικά σώματα led και το όνομα της εταιρίας ολογράφως είναι εκείνα που ελκύουν το ενδιαφέρον ενώ η κεραία σε σχήμα πτερυγίου καρχαρία πάνω από την διακριτική αεροτομή ως προέκταση της οροφής συμπληρώνουν τον αεροδυναμικό χαρακτήρα του e:Ny1. Ευήλιο και αρκετά ευρύχωρο το ανοιχτόχρωμο εσωτερικό σε λευκές αποχρώσεις τόσο στα καθίσματα όσο στο ταμπλό και τις πόρτες, το οποίο φτιάχνει τη διάθεση ανοίγοντας την πόρτα για να εισέλθουμε.
Αμέσως παρατηρεί κανείς την μεγάλη οθόνη αφής 15,1″ κάθετης σχεδίασης που δεσπόζει στο κέντρο της κονσόλας και είναι από τις πιο εύχρηστες οθόνες που έχουμε συναντήσει στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Αυτό συμβαίνει γιατί μπορούμε στο πάνω μέρος να βλέπουμε το περιβάλλον της κινητής συσκευής μας όπου έχουμε συνδέσει ασύρματα μέσω Apple car play & Android auto, στην μέση να χειριζόμαστε το ραδιόφωνο ή άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου και του συστήματος πολυμέσων, ενώ στο κάτω μέρος μόνιμα εμφανές το μενού για τον διζωνικό κλιματισμό χωρίς να χρειάζεται να το ψάχνουμε στο δέντρο του μενού. Τα έχεις όλα εκεί νοικοκυρεμένα και διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή.
Άλλη μία οθόνη 10,2″ αποτελεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων όπου ο οδηγός βλέπει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού, ποσοστού μπαταρίας και αυτονομίας ενώ από το πολυλειτουργικό τιμόνι μπορεί να χειριστεί τον αυτοπροσαρμοζόμενο σταθεροποιητή ταχύτητας και την πηγή ήχου, να ανάψει το θερμαινόμενο τιμόνι, ιδιαίτερα χρήσιμο τις κρύες νύχτες των τελευταίων ημερών και να αλλάξει τον ρυθμό ανάκτησης ενέργειας με τα paddles πίσω από το τιμόνι.
Θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα τα οποία παρέχουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη και είναι αρκετά άνετα και μαλακής αίσθησης. Ο ρυθμιστής ροής του αέρα του κλιματισμού πρωτότυπος, ενώ η γαλάζια ραφή και ο κρυφός φωτισμός στο ταμπλο και τις πόρτες, προσδίδουν εκλεπτυσμένη ποιότητα. Η επιλογή των ταχυτήτων (P, R, N, D) γίνεται με κουμπιά που βρίσκονται ανάμεσα στα καθίσματα, μαζί με το ηλεκτρικό χειρόφρενο, τον επιλογέα drive mode και το κουμπί για το αυτόματο παρκάρισμα και ξεπαρκάρισμα με κάμερες 360ο.
Αποθηκευτικοί χώροι, ασύρματη φόρτιση κινητού, θύρες USB εμπρός και πίσω εξυπηρετούν όλους τους επιβάτες, ενώ να σημειώσουμε πως στα πίσω καθίσματα φιλοξενούνται άνετα τρεις ενήλικες με τον απαραίτητο χώρο για τα πόδια τους. Ο χώρος αποσκευών στα 344 lt με δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, εκτοξεύουν την χωρητικότητα στα 1.136 lt όπου δεν θα απογοητεύσουν εκείνους που χρειάζεται να μεταφέρουν ογκώδη αντικείμενα ή τις βαλίτσες τους για το ταξίδι τους.
Το e:Ny1 κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 150 kW (204 PS) και μέγιστης ροπής 310 Nm, με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,6 sec και η τελική ταχύτητα στα 160 km/h, επιδόσεις χωρίς υπερβολές και βίαια ξεσπάσματα, όπως αρμόζει στα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα άλλωστε που ως κύριο στόχο έχουν την αποδοτικότητα. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής τριών προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Eco) όπου προσαρμόζεται η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και δίνεται η ανάλογη βαρύτητα στις επιδόσεις ή στην αυτονομία σύμφωνα με το κάθε προφίλ.
Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βάρους 1.752 kg και μήκους 4,4m περίπου, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο ώστε να είναι εύχρηστο και ευκολοδήγητο, πράγμα το οποίο διαπιστώσαμε στο e:Ny1. Προσπερνάμε εύκολα όπου χρειαστεί ενώ διαχειριζόμαστε με μικρή δυσκολία, προς όφελος της αυτονομίας, την ανάκτηση ενέργειας όταν αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού καθώς χρειάζεται κάθε φορά να πατήσουμε τα paddles αφού όταν επιταχύνουμε ακυρώνεται τελείως η ανάκτηση ενέργειας στην επόμενη επιβράδυνση. Δεν θα μας κοπεί η ανάσα στο απότομο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, ούτε ο σβέρκος μας θα παραπονεθεί φτάνοντας στον προορισμό μας.
Καταγράψαμε μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας 21,2 kWh/100 km με αυτονομία κοντά στα 340 km (χωρητικότητα μπαταρίας 68,8 kWh), κινούμενοι αποκλειστικά εντός πόλης όπου κατά κύριο λόγο για αυτή την χρήση προορίζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στις μέρες μας.
Ο αθόρυβος ηλεκτρικός χαρακτήρας του Honda επιτρέπει να γίνονται αντιληπτοί μικροί θόρυβοι απόσβεσης από την ανάρτηση: Εμπρός γόνατα MacPherson και πίσω ημιάκαμπτος άξονας πολλαπλών συνδέσμων συνθέτουν ένα σύνολο με μικρές έως ελάχιστες κλίσεις κατά την εναλλαγή πορείας. Η ποιότητα κύλισης αρμονική, προσφέρει ξεκούραστες μετακινήσεις με την ηχομόνωση τόσο από τα αμορτισέρ όσο και από τον αέρα σε ταχύτητα άνω των 100 km/h να μπαίνει στο επίκεντρο καθώς δεν υπάρχει ο θόρυβος και οι κραδασμοί του θερμικού συνόλου.
Το σύστημα διεύθυνσης άμεσο, ακριβές και άνετο με το τιμόνι να έχει ελαφριά αίσθηση. Παρκάρεις εύκολα με λίγες κινήσεις ενώ μες τα στενά η ευελιξία και η ορατότητα είναι σε καλό επίπεδο. Συνολικά μιλώντας για ποιότητα κύλισης η Honda σπάνια απογοητεύει, έτσι και στο e:Ny1 οι επιβάτες θα φτάσουν ξεκούραστοι στον προορισμό τους, έχοντας απολαύσει τη διαδρομή, ενώ τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης θα διευκολύνουν τον οδηγό και θα κάνουν το έργο του πιο εύκολο και ασφαλές.
Το e:Ny1 φέρει το πακέτο με τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας Honda Sensing το οποίο περιλαμβάνει:
-σύστημα αυτόματης πέδησης μετριασμού σύγκρουσης,
-ειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα, σύστημα αποφυγής παρέκκλισης λωρίδας και σύστημα αποφυγής παρέκκλισης λωρίδας,
-σύστημα αλέγχου σταθερήςτ με σύστημα ακολούθησης χαμηλής ταχύτητας,
-κάμερα πολλαπλών προβολών,
-Honda Parking Pilot σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και εντοπισμού θέσης στάθμευσης.
Ελαφρώς παρεμβατικά και όχι ενοχλητικά καθώς ελάχιστες φορές απενεργοποιήσαμε ένα από αυτά.
Το e:Ny1 αποτελεί μια προσθήκη στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV, όπου με τον κομψό σχεδιασμό του, την τεχνολογική του αρτιότητα και την ποιότητα που προσφέρει η εταιρία, το αγοραστικό κοινό καλείται να το αξιολογήσει κάνοντάς το μια δοκιμή. Ισορροπία μεταξύ καινοτομίας, λειτουργικότητας, αποδοτικότητας και περιβαλλοντικής ευαισθησίας με τον ανταγωνισμό έντονο στην κατηγορία του: Peugeot e2008, Hyundai Kona, Kia Niro ev, MG ZS ev, Volvo ΕX30, BYD Atto 3, Smart #3.
Διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, Elegance στα 30.900 € (συμπεριλαμβανομένης κρατικής επιδότησης 9000 ευρώ) και Advance (όπως και το αυτοκίνητο δοκιμής) στα 35.900 € (συμπεριλαμβανομένης κρατικής επιδότησης 9000 ευρώ), πέντε διαφορετικά χρώματα, λευκό Platinum white pearl, μαύρο Black crystal pearl, κόκκινο Vermillion red pearl, γαλάζιο Aqua topaz metallic και γκρι Urban grey pearl, λευκό ή μαύρο εσωτερικό και πολλά αξεσουάρ για τους πιο απαιτητικούς, καλύπτοντας τα γούστα των υποψήφιων αγοραστών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda e:Ny1 Advance
Κινητήρας: ηλεκτρικός σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Χωρητικότητα μπαταρίας: 68,8 kWh
Ισχύς: 150 kW (204 PS)
Ροπή: 310 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.387 / 1.790 / 1.584 mm
Μεταξόνιο: 2.607 mm
Βάρος: 1.752 kg
Χώρος αποσκευών: 344 – 1.136 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,6 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 21,2 kWh/100 km
Αυτονομία δοκιμής: 340 km.
Εκπομπές CO2: 0 (εκεί που κινείται)
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή: 35.900 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης κρατικής επιδότησης 9000 ευρώ, αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
Goal με μεγάλες αποδόσεις!
OTE: Kέρδη 445,2 εκατ. ευρώ στο 9μηνο (+5,5%) και αύξηση ρεκόρ στους συνδρομητές τηλεόρασης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Φαβορί από Αγγλία, Γερμανία και Ισπανία
- Βουλή: Κατατέθηκε η ευρωπαϊκή οδηγία για «επαρκείς κατώτατους μισθούς στην ΕΕ»
- Βηρυτός: Ισραηλινή επίθεση ισοπέδωσε οκταώροφo κτήριο – 4 νεκροί, δεκάδες τραυματίες (βίντεο)
- «Πάγος» από τη Fitch ελέω διεθνούς αβεβαιότητας – Επενδύσεις & μεταρρυθμίσεις τα δύο κλειδιά για αναβάθμιση το 2025