ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, εκπονεί μελέτη του Masterplan, που έχει συνολικό προϋπολογισμό 1.233.180,00 ευρώ και υλοποιείται με τη συνεργασία κορυφαίων εταιρειών, μέσω της Μονάδας Στρατηγικών Συμβάσεων του Υπερταμείου. Στόχος είναι να καταρτιστεί ένας μηχανισμός χρηματοδότησης, αξιοποιώντας και ευρωπαϊκούς πόρους.
Η μελέτη του Masterplan αποτελείται από τρία κύρια σκέλη:
1. Εκτίμηση χρηματοδοτικών αναγκών: Ανάλυση για το κόστος ανανέωσης του στόλου και προσδιορισμός των χρηματοδοτικών αναγκών για την ανανέωση.
2. Ανάλυση κόστους-οφέλους: Εκτίμηση του οφέλους και του κόστους της ανανέωσης του στόλου, καθώς και προσδιορισμός του χρηματοδοτικού κενού που πρέπει να καλυφθεί.
3.Σχεδιασμός χρηματοδοτικού μηχανισμού: Δημιουργία ενός εργαλείου χρηματοδότησης που θα καλύψει το χρηματοδοτικό κενό και θα επιτρέπει την υλοποίηση του Masterplan στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Η μελέτη αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2025 θέτοντας έναν μηχανισμό ώστε να αντληθούν ευρωπαϊκοί πόροι με στόχο τη ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με «retrofit» (ανακατασκευή-ενεργειακή αναβάθμιση) και καινούργια-σύγχρονα πλοία.
Η υλοποίηση του Masterplan θα έχει θετικές κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες για την Ελλάδα. Η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου θα προσφέρει καλύτερες και πιο σύγχρονες υπηρεσίες μεταφορών για τους νησιώτες, ενώ ταυτόχρονα θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ακτοπλοΐας δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και οδηγώντας στην αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών στους χώρους της ναυπηγοεπισκευής και του ναυτιλιακού εξοπλισμού.
Διαβάστε επίσης:
Ναυτιλία μικρών αποστάσεων: Γερασμένος σε μεγάλο βαθμό ο στόλος των πλοίων
Κορκίδης: Η ισχύς μας, η ισχύς αυτής της χώρας είναι η ναυτιλία της