• AUTO

    Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Νικητές οι Richard Jordan-Sam Collis!


    Τα 57 πληρώματα που συμμετείχαν στον αγώνα, πήραν εκκίνηση το μεσημέρι της Παρασκευής κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και έπειτα από 11 απαιτητικές διαδρομές τερμάτισαν στην Ιτέα, όπου έλαβαν χώρα και οι απονομές του αγώνα.

    Η εξέλιξη του αγώνα στο δεύτερο σκέλος ήταν συναρπαστική, με το Βρετανικό πλήρωμα του Ford Escort RS1800 MKII να κάνει εν τέλει την έκπληξη.

    Οι πρωτοπόροι του πρώτου σκέλους, Ghislain de Mevius-Johan Jalet, αύξησαν τη διαφορά από τους αντιπάλους τους στις πρωινές διαδρομές της Κυριακής και όδευαν για μια εύκολη νίκη.

    Λίγο πριν την ένατη ειδική του αγώνα, όμως, προδόθηκαν από τον κινητήρα του Mazda 323 GTX με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν την προσπάθειά τους.

    Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, αναπάντεχα πρωτοπόροι τέθηκαν οι Tibor Erdi jnr-Istvan Kerek, οι οποίοι όμως είδαν τους Jordan-Collis να τους καταδιώκουν.

    Δύο ειδικές διαδρομές πριν το τέλος, η μεταξύ τους διαφορά ήταν μόλις 20 εκατοστά του δευτερολέπτου υπέρ των Ούγγρων.

    Στη συνέχεια, οι Richard Jordan-Sam Collis αποφασισμένοι για τη νίκη, στην πρώτη τους απόπειρα εκτός νησιού, «πάτησαν γκάζι» και ανέβηκαν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.

    Αυτή ήταν η πρώτη επιτυχία του πληρώματος σε επίπεδο γενικής, οι οποίοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι από τις ειδικές διαδρομές της πατρίδας μας.

    Στη δεύτερη θέση τερμάτισαν στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις οι Tibor Erdi jnr-Istvan Kerek, οι οποίοι με αυτή τους την επίδοση ανακηρύχθηκαν Πρωταθλητές Ευρώπης.

    Με ένα Ford Sierra RS Cosworth 4×4 στα χέρια τους, επέλεξαν να μην κυνηγήσουν τη νίκη, καθώς η δεύτερη θέση ήταν αρκετή για να τους χαρίσει τον τίτλο.

    Παράλληλα, αναδείχθηκαν Πρωταθλητές Ευρώπης και στην Κατηγορία 4.

    Οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας ολοκλήρωσαν τρίτοι, τερματίζοντας παράλληλα στην πρώτη θέση μεταξύ των πληρωμάτων που προσμέτρησαν στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών.

    Το πλήρωμα δυσκολεύτηκε και την Κυριακή με το υδραυλικό τιμόνι της Lancia Delta Integrale, χάνοντας χρόνο στις πρωινές διαδρομές της Κυριακής, ωστόσο στη συνέχεια κατάφερε να το ξεπεράσει, κέρδισε τις δύο τελευταίες ειδικές του αγώνα και ανταμείφθηκε με την τρίτη θέση γενικής.

    Το χάρηκαν οι Ernie Graham-Anna Graham που τερμάτισαν τέταρτοι με το δεξιοτίμονο Ford Escort MKII.

    Ο οδηγός από τη Μεγάλη Βρετανία που συμμετείχε για μια ακόμη φορά στο Ιστορικό Ακρόπολις, δεν αντιμετώπισε προβλήματα το διήμερο και ανανέωσε το ραντεβού του με τα Ελληνικά χώματα για την επόμενη χρονιά.

    Το καλύτερο τους αποτέλεσμα στη φετινή χρονιά πέτυχαν οι James Potter-Karen Graham, οι οποίοι ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην πέμπτη θέση.

    Το πλήρωμα που φέτος ακολούθησε ολόκληρο το θεσμό του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, αν και ήρθε απροετοίμαστο καθώς δεν πρόλαβε να κάνει τις απαραίτητες αναγνωρίσεις για τον αγώνα, κινήθηκε περίφημα με ένα Ford Escort MKII.

    Έκτοι γενικής και δεύτεροι Έλληνες τερμάτισαν οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Αθανάσιος Σαμαράς, οδηγώντας μία Lancia 037 Rally.

    Χωρίς να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα προβλήματα, σε αντίθεση με πέρυσι, φέτος κατάφεραν να ανεβούν στη ράμπα του τερματισμού στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, έχοντας ωραία κόντρα στο μεγαλύτερο μέρος του σκέλους, με τους Γιώργο Παραδείση-Πλούταρχο Στεργίου που τους ακολούθησαν.

    Το πλήρωμα του Ford Escort RS 1600 MKI τερμάτισε στην έβδομη θέση γενικής, στην τρίτη μεταξύ των Ελλήνων και στην πρώτη στην Κατηγορία 2 και θα μπορούσε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο, εάν δεν αντιμετώπιζε κλατάρισμα στην προτελευταία ειδική του αγώνα, γεγονός που του κόστισε πολύτιμο χρόνο.

    Παρά τα μηχανικά προβλήματα που τους ταλαιπώρησαν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, οι Λαμιώτες Κωνσταντίνος Μυλωνάς-Νίκος Παραπέρας βρέθηκαν στην όγδοη θέση γενικής.

    Με την Toyota Celica TA22 μείωσαν ρυθμό στο τέλος, αφού δεν απειλούνταν από τους αντιπάλους τους, κερδίζοντας την κατηγορία των 1600 κ.εκ.

    Επηρεασμένοι από την πολύμηνη αποχή τους από τα μπάκετ εμφανίστηκαν αρχικά οι Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου-Μάνος Σιγάλας, οι οποίοι βελτίωναν την απόδοσή τους ειδική με ειδική.

    Ολοκλήρωσαν το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις στην ένατη θέση γενικής και στην πρώτη στα προσθιοκίνητα, οδηγώντας ένα Toyota Starlet EP71 Turbo.

    Δέκατοι γενικής και δεύτεροι στην Κατηγορία 3 τερμάτισαν οι Αλέξανδρος Χαλιβελάκης-Θάνος Παπαγεωργίου, κινούμενοι χωρίς προβλήματα στις ειδικές διαδρομές της Κυριακής με το Ford Escort RS2000 του οδηγού.

    Μια θέση πιο πίσω βρέθηκαν οι Δημήτρης Αμαξόπουλος-Χαρά Μωραΐτη με Toyota Corolla τερματίζοντας και στη δεύτερη θέση στα 1600 κ.εκ. και στην τρίτη στην Κατηγορία 2.

    Στη δωδέκατη θέση της γενικής, στη δεύτερη στα προσθιοκίνητα και στην τρίτη στα 1600 ολοκλήρωσαν το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις οι παλιοί Πρωταθλητές Ελλάδος, Γρηγόρης Νιώρας-Κώστας Κακαλής, με Opel Corsa A GSi.

    Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις αποτέλεσε μέρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων και τη φετινή χρονιά.

    Χορηγοί του αγώνα ήταν η SEAJETS, η Avis Car Rental, η Clevermedia.gr, η SP tableware και η Superfast Ferries. Πολύτιμη βοήθεια στους οργανωτές παρείχαν η Περιφέρεια Αττικής, η Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας και η Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας.

    Στο πλευρό του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, βρέθηκαν επίσης, ο Δήμος Αθηναίων, ο Δήμος Θηβαίων, ο Δήμος Λεβαδέων, ο Δήμος Δελφών, ο Δήμος Ορχομενού, ο Δήμος Αλιάρτου, ο Δήμος Ναυπάκτου και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας.

    Χορηγός επικοινωνίας ήταν η Cosmote TV.

    Η Οργανωτική Επιτροπή θέλει να ευχαριστήσει όλα τα πληρώματα που έλαβαν μέρος στον αγώνα και ανανεώνει το ραντεβού της για την επόμενη χρονιά! Ευχή όλων ο αγώνας να είναι και πάλι διεθνής!

    Διαβάστε επίσης:

    Η Ebury για την εβδομάδα που αρχίζει στις αγορές

    Πούλου: Παραιτούμαι αλλά δεν ανεξαρτητοποιούμαι -Δαμόκλειος σπάθη ο ρόλος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το ΣΥΡΙΖΑ

    Από σήμερα η λειτουργία του «Safe Youth», του panic button για τους νέους

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ