ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Η αύξηση των ναύλων επηρέασαν θετικά τις περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες.
Από την επεξεργασία των οικονομικών αποτελεσμάτων οκτώ εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών, ελληνικών συμφερόντων, προκύπτει ότι στο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους τα κέρδη τους, προσέγγισαν το 1 δισ. δολάρια!
Τα περισσότερα κέρδη εμφανίζουν οι εταιρείες Navios Partners της Αγγελικής Φράγκου με 272,6 εκατ. δολάρια και η Costamare, του Κωστή Κωνσταντακόπουλου με 247,3 εκατ. δολάρια.
Αναλυτικότερα:
Costamare
Η Costamare, του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, γνωστοποίησε ρευστότητα 1 δισ. δολαρίων, κέρδη 80 εκατ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο, ενώ τα συνολικά της κέρδη στο 9μηνο διαμορφώθηκαν στα 247, 3 εκατ. δολάρια. Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου η εταιρεία πούλησε και τρία πλοία με κέρδος 22,5 εκατ. δολάρια.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 75,5 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα του τρίτου τριμήνου διαμορφώθηκε σε 80,7 εκατομμύρια δολάρια (0,68 δολάρια ανά μετοχή). Το πρώτο τρίμηνο τα κέρδη ήταν 80,7 εκατ. δολάρια και το δεύτερο 91,4 εκατ. δολάρια.
Η ρευστότητα της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 1.019,2 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία συμφώνησε στο διάστημα αυτό την απόκτηση του πλοίου ξηρού χύδην φορτίου,Nord Magnes, χωρητικότητας 179.546 DWT, κατασκευής 2011,
Επίσης, θα ολοκληρωθεί εντός του τέταρτου τριμήνου η απόκτηση του πλοίου ξηρού χύδην φορτίου 61.090 DWT, κατασκευής 2014, Alwine Oldendorff (tbr. Alwine), καθώς και του πλοίου ξηρού χύδην φορτίου 61.090 DWT, κατασκευής 2015, Oldendorff (tbr. August).
Στην ίδια περίοδο πουλήθηκε το πλοίο, μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, κατασκευής 2009, χωρητικότητας 58.018 DWT, Oracle. Από την πώληση η εταιρεία κέρδισε 4 εκατ. δολάρια.
Πουλήθηκε επίσης και το πλοίο Titan I, μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 58.090 DWT, κατασκευής 2009,. Μετά την αποπληρωμή των υποχρεώσεων του πλοίου, τα κέρδη ανήλθαν σε 10,8 εκατομμύρια δολάρια.Από την τρίτη πώληση πλοίου, τα κέρδη ανήλθαν σε 7,7 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο που πουλήθηκε ήταν το Discovery, μεταφοράς ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 37.019 DWT, κατασκευής 2012,
Η Costamare Bulkers Inc. διαχειρίζεται σήμερα και στόλο 56 πλοίων χύδην ξηρού φορτίου που αποτελούνται από: 34 σκάφη Newcastlemax/ Capesize, 22 σκάφη Kamsarmax/ Panamax.
Τα συμβατικά έσοδα ανέρχονται σε 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια με υπολειπόμενη διάρκεια χρονικής ναύλωσης 3,3 ετών.
Όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται με δεσμευμένη χρηματοδότηση για 32 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία, που αντικατοπτρίζουν συνολικές δεσμεύσεις χρηματοδότησης που υπερβαίνουν τα 410 εκατομμύρια δολάρια».
Navios Partners
Η εταιρεία της Αγγελικής Φράγκου, Navios Partners, είχε συνολικά έσοδα στο 9μηνο, 1.001,5 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 979,6 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2023.
Η Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, είπε: «Είμαι ικανοποιημένη με τα αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024. Για το τρίμηνο, είχαμε έσοδα και καθαρά έσοδα 340,8 εκατομμυρίων δολαρίων και 97,8 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα. Για τους πρώτους εννέα μήνες, αναφέραμε έσοδα και καθαρά έσοδα ύψους 1 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 272,6 εκατομμυρίων δολαρίων, αντίστοιχα. Τα κέρδη ανά κοινή μετοχή ήταν 3,20 δολάρια για το τρίμηνο και 8,87 δολάρια για τους πρώτους εννέα μήνες.”
Στην ανάλυση της, η Αγγελική Φράγκου, για τους τελευταίους 18 μήνες, είπε: “΄Ηταν εξαιρετικά θετικοί για τη ναυτιλία, δεδομένης της ανάπτυξης της Κίνας, των αδύναμων ευρωπαϊκών οικονομιών και των δύο ένοπλων συγκρούσεων. Η ουκρανική σύγκρουση, τώρα στον τρίτο χρόνο της, εξελίσσεται επικίνδυνα, ενώ ο πόλεμος στο Ισραήλ, που βρίσκεται τώρα στο δεύτερο έτος, έχει επεκταθεί στον Λίβανο και περιλαμβάνει την άμεση ανταλλαγή πυρών μεταξύ του Ιράν και του Ισραήλ. Παρακολουθούμε αυτούς τους εντεινόμενους κινδύνους και αξιολογούμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα, συνεχίζοντας να διατηρούμε έναν νεανικό στόλο, αυξάνοντας τα συμβατικά έσοδα, τώρα στα 3,9 δισεκατομμύρια δολάρια, και στοχεύοντας την καθαρή μόχλευση στο εύρος 20-25%, επιστρέφοντας επίσης κεφάλαια στους μεριδιούχους μας».
Dorian LPG
Κέρδη, είχε και η εταιρεία του Τζον Χατζηπατέρα, Dorian LPG, παρά το γεγονός ότι ήταν μειωμένα, στα 60,7 εκατ. δολάρια.
Ωστόσο, η εταιρεία γνωστοποίησε ότι θα διανείμει στους μετόχους μέρισμα 1 δολάριο ανά μετοχή, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται στα 42,8 εκατ. δολάρια.
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία, που διαθέτει στόλο με 25 σύγχρονα, οικολογικού τύπου VLGC, εμφάνισε κέρδη 9,4 εκατ. δολαρίων στο τρίμηνο που έληξε στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024, από 76,5 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 15 εκατ. δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, έναντι προσαρμοσμένων καθαρών κερδών 75 εκατ. δολαρίων το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023. Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε μη πραγματοποιηθείσες ζημίες από παράγωγα ύψους 5,6 εκατ. δολαρίων.
Capital Clean Energy Carriers
Η Capital Clean Energy Carriers Corp. , του Βαγγέλη Μαρινάκη, είχε έσοδα 106 εκατ. δολάρια,, αυξημένα κατά 66%. Επίσης, πούλησε πέντε αδελφά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με αναμενόμενο λογιστικό κέρδος ύψους 118,4 εκατ. δολαρίων.
Αναχρηματοδοτήθηκαν οι δανειακές υποχρεώσεις των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου («LNG/C») Attalos και LNG/C Asklipios, αποδεσμεύοντας 72,6 εκατ. δολάρια πρόσθετης ρευστότητας και παρατείνοντας τις λήξεις έως το 2031. Η εταιρεία είχε αύξηση των εσόδων για το τρίτο τρίμηνο του 2024, σε ποσοστό 66% με έσοδα 106,0 εκατ. δολάρια, έναντι 63,9 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Η εταιρεία προχώρησε σε διανομή μερίσματος ύψους 0,15 δολ. ανά μετοχή το τρίτο τρίμηνο του 2024.
Η εταιρεία επωφελήθηκε, επίσης, από τη θετική δυναμική της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων και συνολικά πούλησε ή συμφώνησε να πουλήσει 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συγκεντρώνοντας περίπου 472,0 εκατ. δολάρια.
Τα επόμενα δύο χρόνια, η εταιρεία θα παραλάβει επιπλέον 16 νέα πλοία, ανάπτυξη που υποστηρίζεται από τρέχοντα ανεκτέλεστα συμβολαιοποιημένα έσοδα άνω των 2,6 δισ. δολαρίων.
Oceanis Eco Tankers
Η Oceanis Eco Tankers, του Ιωάννη και Αριστείδης Αλαφούζου, είχε έσοδα 308 εκατ. δολαρίων και κέρδη 95,7 εκατ. δολαρίων στο 9μηνο.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τα έσοδα ήταν 84,9 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 89,1 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 14,6 εκατομμύρια δολάρια κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με 19,4 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Τα κέρδη ανά μετοχή είναι 0,45 δολάρια το τρίτο τρίμηνο 2024, σε σύγκριση με 0,60 δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Η ρευστότητα ανέρχεται σε 56,0 εκατομμύρια δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, σε σύγκριση με 82,1 εκατομμύρια δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.
Τα οικονομικά αποτελέσματα, στο 9μηνο, έχουν ως εξής:
Έσοδα 308 εκατομμυρίων δολαρίων το 9μηνο του 2024, σε σύγκριση με 321,4 εκατομμύρια δολάρια το εννεάμηνο του 2023.
Κέρδη 95,7 εκατομμυρίων δολαρίων το 9μηνο του 2024, σε σύγκριση με 124,0 εκατομμύρια δολάρια το εννεάμηνο του 2023.
Κέρδη ανά μετοχή 2,97 δολάρια το 9μηνο του 2024, σε σύγκριση με 3,85 δολάρια το 9μηνο του 2023.
Castor Maritime
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Castor Maritime Inc., του Πέτρου Παναγιωτίδη, κατέγραψε κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, συνολικά έσοδα, 13,4 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 21,4 εκατομμύρια δολάρια, που είχε το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023. Η μείωση των εσόδων είναι σε ποσοστό 37,4%.
Το καθαρό εισόδημα ανήλθε σε 2,8 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με ζημίες 5,4 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023. Η αύξηση είναι κατά 151,9%.
Τα κέρδη ανά μετοχή είναι 0,21 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, σε σύγκριση με 0,60 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.
Το EBITDA, διαμορφώθηκε στα 5,0 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 2,5 εκατομμύρια δολάρια που ήταν το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.
Τα μετρητά ανέρχονται σε 171,5 εκατομμύρια δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, σε σύγκριση με 120,9 εκατομμύρια δολάρια που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου 2023.
Επίσης, η εταιρεία απέκτησε το πρώτο πλοίο μεταφοράς χύδην Ultramax της Εταιρείας, του M/V Magic Celeste, στις 16 Αυγούστου 2024, μετά τη σύναψη συμφωνίας για την αγορά του πλοίου στις 16 Ιουλίου 2024 για 25,5 εκατομμύρια δολάρια.
Στο 9μηνο του τρέχοντος έτους, η εταιρεία είχε συνολικά έσοδα πλοίων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες 50,1 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 71,2 εκατομμύρια δολάρια για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023. Η μείωση είναι 29,6%.
Τα καθαρά έσοδα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανέρχονται σε 48 εκατομμύρια δολάρια για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, σε σύγκριση με ζημίες 3,7 εκατομμυρίων δολαρίων για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023. Η αύξηση είναι 1.397,3%.
Seanergy Maritime
Η Seanergy Maritime Holdings Corp., του Σταμάτη Τσαντάνη, είχε καθαρά κέρδη 36,8 εκατ. δολάρια για το εννεάμηνο του 2024. Επίσης, ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,26 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο.
Είχε κύκλο εργασιών 44,4 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 81% από τα 24,5 εκατ. δολάρια του τρίτου τριμήνου του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 26,8 εκατ. δολάρια, αυξημένο κατά 182% από 9,5 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 12,5 εκατ. δολάρια, από ζημιά 5,0 εκατ. δολαρίων το 2023, ενώ ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου ήταν 26.529 δολάρια, έναντι 15.298 δολαρίων πέρυσι.
Για το εννεάμηνο του 2024, τα καθαρά έσοδα έφτασαν τα 125,8 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 78% από τα 70,8 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο το 2023. Τα καθαρά κέρδη για το εννεάμηνο ανήλθαν σε 36,8 εκατ. δολάρια από καθαρή ζημιά $8,5 εκατ. δολαρίων την ίδια περσινή περίοδο, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA έφτασε τα 78,0 εκατ. δολάρια, από 29,1 εκατ. δολάρια πέρυσι. Το ημερήσιο TCE του στόλου ήταν 25.762 δολάρια, σε σχέση με 14.935 δολάρια το 2023, ενώ το μέσο ημερήσιο κόστος λειτουργίας (OPEX) μειώθηκε ελαφρώς στα 6.873 δολάρια από 6.942 δολάρια πέρυσι.
Τα ταμειακά διαθέσιμα στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 ανήλθαν σε 41,3 εκατ. δολάρια, τα ίδια κεφάλαια σε 262,6 εκατ. δολάρια, οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις σε 238,1 εκατ. δολάρια, ενώ η λογιστική αξία του στόλου έφτασε τα 462,9 εκατ. δολάρια.
Performance Shipping
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία της Αλίκης Παληού και του Ανδρέα Μιχαλόπουλου, Performance Shipping, κατέγραψε καθαρά έσοδα 12,4 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται στους μετόχους 12 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.
Αυτά τα αποτελέσματα συγκρίνονται με καθαρό εισόδημα 10,4 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδόθηκε μετόχους 9,9 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2023.
Τα καθαρά κέρδη για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, ανήλθαν σε 34 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με καθαρά έσοδα 44,5 εκατομμυρίων δολαρίων για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.
Τα καθαρά έσοδα που αποδίδονται σε κοινούς μετόχους για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, ανήλθαν σε 32,7 εκατ. δολάρια. Το καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους κοινούς μετόχους για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, ανήλθε σε 32,4 εκατομμύρια δολάρια.
Διαβάστε επίσης:
Γιατί είναι θετική η πορεία των εισηγμένων ναυτιλιακών μετοχών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα