Από το 1984, η Ferrari παρουσιάζει ένα υπεραυτοκίνητο με την αιχμή της τεχνολογίας και της καινοτομίας της εποχής. Προορίζεται για τους πιο απαιτητικούς πελάτες και αυτά τα αυτοκίνητα γίνονται αμέσως θρύλοι εν ζωή, αφήνοντας ένα ανεξίτηλο σημάδι όχι μόνο στην ιστορία της Ferrari, αλλά και στην ιστορία του αυτοκινήτου γενικότερα.
Η τελευταία προσθήκη σε αυτήν την οικογένεια, είναι η F80.
Χρησιμοποιεί όλες τις πιο προηγμένες τεχνολογικές λύσεις, συμπεριλαμβανομένης της υβριδικής τεχνολογίας για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, ώστε να επιτύχει άνευ προηγουμένου επίπεδα ισχύος και ροπής.
Κάθε πτυχή της αρχιτεκτονικής έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιήσει την απόδοση, από το σασί (ανθρακονήματα) και τις αεροδυναμικές λύσεις που ξεπερνούν κατά πολύ οτιδήποτε έχει πάρει νόμιμη άδεια κυκλοφορίας στο δρόμο.
Επιπλέον φέρει ενεργή ανάρτηση βελτιστοποιημένη για χρήση στην πίστα.
Σε αντίθεση με άλλα supercar, η F80 συνδυάζει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά με αντίστοιχη ευκολία στην καθημερινή χρήση. Αυτός ήταν και ο πρώτος στόχος των μηχανικών της Ferrari να δημιουργηθεί ένα supercar ικανό στην πίστα και άνετο στο δρόμο.
Η αρχιτεκτονική της F80 είναι τόσο ακραία που η επιλεγμένη διάταξη έχει ως αποτέλεσμα μια στενότερη καμπίνα με διάταξη επικεντρωμένη στον οδηγό, η οποία παρόλα αυτά εξακολουθεί να προσφέρει εξαιρετικό χώρο και άνεση για έναν επιβάτη.
Αυτή η επιλογή είχε οφέλη όσον αφορά στην ελαχιστοποίηση του βάρους.
Η περιοχή του κόκπιτ έχει επομένως μια ξεχωριστή αίσθηση μονοθέσιου, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι διθέσιο, θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε «1+». Ο κύριος λόγος για αυτήν την επιλογή ήταν να ελαχιστοποιηθεί το πλάτος, προς όφελος της αεροδυναμικής (με λιγότερη αντίσταση) και βέβαια η εξοικονόμηση βάρους.
Όπως πάντα συνέβαινε με τα supercar της Ferrari που προηγήθηκαν της F80, το σύστημα μετάδοσης κίνησης βασίζεται στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το GTO και το F40 κινούνταν από έναν V8 με turbo, επειδή τα μονοθέσια της Formula 1 χρησιμοποιούσαν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες τη δεκαετία του 1980.
Σήμερα, τόσο στη Formula 1 όσο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), τα συστήματα μετάδοσης κίνησης αποτελούνται από κινητήρες V6 με turbo σε συνδυασμό με ένα υβριδικό σύστημα 800 V.
Ήταν λοιπόν φυσικό αυτή η αρχιτεκτονική – η ίδια αρχιτεκτονική που χρησιμοποιεί το 499P, το οποίο έχει πετύχει δύο συνεχόμενες νίκες στις 24 ώρες του Le Mans – να μεταφερθεί στη νέα F80.
Εδώ όμως το σύστημα μετάδοσης κίνησης συμπληρώνεται περαιτέρω με την εισαγωγή, για πρώτη φορά σε μια Ferrari, της τεχνολογίας e-turbo, η οποία, με έναν ηλεκτρικό κινητήρα εγκατεστημένο μεταξύ της τουρμπίνας και του συμπιεστή κάθε turbo, επιτρέπει εξαιρετική ειδική ισχύ εξόδου και άμεση απόκριση από χαμηλά σε όλο το εύρος στροφών.
Μια διάταξη που είδαμε στη F1 ως MGU – H.
Η αεροδυναμική διαδραματίζει βασικό ρόλο στο F80, με λύσεις όπως η ενεργή πίσω πτέρυγα, ο πίσω διαχύτης, το επίπεδο κάτω μέρος του αμαξώματος, η μπροστινή πτέρυγα και το S-Duct που συνεργάζονται για να παράγουν 1000 kg κάθετης δύναμης στα 250 km/h.
Αυτό το αποτέλεσμα ενισχύεται περαιτέρω χάρη στην ενεργή ανάρτηση, η οποία συμβάλλει άμεσα στη δημιουργία υποπίεσης στο πάτωμα του αυτοκινήτου.
Η απόδοση ενισχύεται από τον ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, η τετρακίνηση συμβάλει αποτελεσματικά στη διαχείριση της ροπής και της ισχύος. Τα φρένα με τεχνολογία CCM-R Plus προέρχονται από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ο τρίλιτρος V6 κινητήρας της F80 με περιεχόμενη γωνία 120 μοιρών παράγει 300PS/lt! Μια εκπληκτική μέγιστη ισχύ 900PS, καθιστώντας τον κινητήρα της Ferrari με την υψηλότερη ειδική ισχύ όλων των εποχών.
Σ’ αυτή τη δύναμη οι δυο ηλεκτροκινητήρας εμπρός (e-4WD) και πίσω (MGU-K) του υβριδικού συστήματος προσθέτουν άλλα 220KW ισχύος (300PS).
Το e-turbo, με έναν ηλεκτροκινητήρα εγκατεστημένο αξονικά μεταξύ της τουρμπίνας και του περιβλήματος του συμπιεστή, επιτρέπει στους μηχανικούς να βελτιστοποιήσουν τη δυναμική του κινητήρα για μέγιστη ισχύ στις μεσαίες έως υψηλές στροφές χωρίς το συνήθη συμβιβασμό που συνεπάγεται αυτό όσον αφορά την καθυστέρηση του turbo στις χαμηλές στροφές του κινητήρα.
Οι εξατμίσεις Inconel σχεδιάστηκαν για να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες πίεσης και είναι ρυθμισμένες για να τονίσουν τον χαρακτηριστικό ήχο του V6 κινητήρα Ferrari. Η σειρά ανάφλεξης 1-6-3-4-2-5 προσδίδει στο F80 τον χαρακτηριστικό ήχο Ferrari.
Διαθέτοντας το eManettino όπως όλα τα υβριδικά μοντέλα της Ferrari, το υβριδικό σύστημα κίνησης της F80 προσφέρει τρεις διαφορετικές προεπιλογές οδήγησης: «Hybrid», «Performance» και «Qualify».
Δεν υπάρχει λειτουργία eDrive, η οποία είναι διαθέσιμη στα SF90 Stradale και 296 GTB, καθώς η F80 δεν μπορεί να οδηγηθεί σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, κάτι που θεωρείται ασύμβατο με την αποστολή του αυτοκινήτου.
Η λειτουργία «Hybrid» επιλέγεται αυτόματα κατά την ενεργοποίηση του οχήματος και ενεργοποιεί όλες τις λειτουργίες που στοχεύουν στην αύξηση της αποδοτικότητας και της χρηστικότητας του οχήματος σε πραγματικές συνθήκες.
Αυτή η λειτουργία δίνει προτεραιότητα στην ανάκτηση ενέργειας και τη διατήρηση της φόρτισης της μπαταρίας για να παρατείνει τη δυνατότητα του ηλεκτροκινητήρα MGU-K να παρέχει επιπλέον ισχύ όταν χρειάζεται.
Η λειτουργία «Performance» στοχεύει στην παροχή συνεχούς υψηλού επιπέδου απόδοσης κατά τη διάρκεια παρατεταμένων περιόδων στην πίστα, βελτιστοποιώντας τις ροές ενέργειας προς την μπαταρία για να διατηρεί πάντα το επίπεδο φόρτισής της γύρω στο 70%.
Η πιο ακραία λειτουργία απόδοσης, «Qualify», επιτρέπει στον οδηγό να απελευθερώσει όλη την ισχύ που διαθέτει η F80, χρησιμοποιώντας ηλεκτρονική διαμόρφωση της ροπής κατά την αλλαγή ταχυτήτων στο όριο στροφών για να αξιοποιήσει τις καμπύλες ροπής του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης με τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό για μέγιστη απόδοση.
Οι λειτουργίες eManettino «Performance» και «Qualify» προσφέρουν επίσης στον οδηγό πρόσβαση σε μια εντελώς νέα λειτουργία που αποτελεί πρωτοπορία όχι μόνο για τη Ferrari αλλά και για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία: το Boost Optimization, μια τεχνολογία που καταγράφει την πίστα όπου οδηγείται το όχημα και παρέχει επιπλέον ώθηση ισχύος στα τμήματα της πίστας όπου χρειάζεται περισσότερο.
Μετά την επιλογή αυτής της λειτουργίας, ο οδηγός πρώτα ολοκληρώνει έναν αναγνωριστικό γύρο στην πίστα, κατά τη διάρκεια του οποίου το σύστημα καταγράφει τις στροφές και τις ευθείες της πίστας, αποκτώντας τα δεδομένα που χρειάζεται για να βελτιστοποιήσει την παροχή ισχύος.
Μόλις ολοκληρωθεί αυτός ο γύρος, το όχημα είναι έτοιμο να παραδώσει την επιπλέον ισχύ που απαιτείται αυτόματα χωρίς καμία περαιτέρω ενέργεια από τον οδηγό. Ο τρόπος εφαρμογής του Boost Optimization εξαρτάται από το αν χρησιμοποιείται στη λειτουργία «Performance» – όπου διατηρεί υψηλή απόδοση για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο – ή τη λειτουργία «Qualify», όπου μεγιστοποιεί τις ζώνες επιτάχυνσης, ακόμη και με το κόστος πτώσης στα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης.
Το σύστημα πέδησης της F80 εισάγει μια άλλη σημαντική καινοτομία: την τεχνολογία CCM-R Plus, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Brembo. Η υιοθέτηση υλικών και τεχνολογιών που προέρχονται απευθείας από την εμπειρία της Ferrari στον μηχανοκίνητο αθλητισμό έχει δώσει μορφή σε ένα προϊόν με σαφώς ανώτερη απόδοση από οποιοδήποτε άλλο σύστημα κεραμικών δίσκων με ίνες άνθρακα για χρήση στο δρόμο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Ferrari F80
Κινητήρας: V6, 120° 2992 cc
Ισχύς: 900 PS/9000rpm +220KW (300PS) ηλεκτρικά.
Ροπή: 850 Nm
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: F1 DCT διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.840 /2.060/1.138 mm
Μεταξόνιο: 2.665 mm
Βάρος: 1.525 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 2,15 sec
Τελική ταχύτητα: 350 km/h
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Παύλος Μαρινάκης: Λίγο παραπάνω από 24 ώρες άντεξε η πρόταση του κ. Ανδρουλάκη για μείωση του ΦΠΑ
- Tράπεζες: Αντικρουόμενες οι εκτιμήσεις των αναλυτών της Morgan Stanley και της Eurobank Εquities για τις μετοχές του κλάδου
- Καλαφάτης: Ο λαϊκισμός δεν είναι εύκολος αντίπαλος
- Πούτιν-Ερντογάν: Μίλησαν για την ενίσχυση της εμπορικής και οικονομικής συνεργασίας τους