Η Nissan Motor Co. μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις των κερδών της, ανακοίνωσε σχέδια για την περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας και τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας κατά 20%, καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει την επιδείνωση των πωλήσεων στις μεγάλες αγορές.

Ειδικότερα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προβλέπει ετήσια λειτουργικά κέρδη στα 150 δισ. γεν (975 εκατ. δολάρια) από 500 δισ. γεν για τη φορολογική περίοδο που λήγει τον Μάρτιο του 2025, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη. Αυτό είναι λιγότερο από το μισό από αυτό που προέβλεπαν οι αναλυτές, κατά μέσο όρο.

Η αναθεώρηση προς τα κάτω αποτελεί πλήγμα για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nissan, Makoto Uchida, ο οποίος επεδίωκε να βελτιώσει την κερδοφορία παρά τη σταδιακή μείωση των πωλήσεων.

Η εταιρεία δήλωσε ότι θα μειώσει την παραγωγική ικανότητα κατά 20%, θα περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως και θα πουλήσει μετοχές αξίας 10% της Mitsubishi Motors Co. μειώνοντας το μερίδιό της από το 34% που είναι σήμερα.

Nissan Lags Behind Its Japanese Peers | Carmaker cuts outlook for fiscal year operating income
Η Nissan υστερεί έναντι των ανταγωνιστών της στην Ιαπωνία

Τα κέρδη για το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο ήταν 32 δισεκατομμύρια γιεν, έναντι μέση εκτίμησης για 65 δισεκατομμύρια γιεν, και πολύ χαμηλότερα  από τα 208 δισεκατομμύρια γιεν που εμφάνισε κατά την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται εδώ και περίπου οκτώ μήνες στο πλαίσιο ενός τριετούς σχεδίου ανάκαμψης που αποσκοπεί στην αναζωογόνηση της επιχείρησης.

Τον Ιούλιο, η Nissan μείωσε τις προβλέψεις για τα λειτουργικά κέρδη της για το τρέχον έτος που θα λήξει τον Μάρτιο του 2025 στα 500 δισ. γεν, από τα 600 δισ. γεν που προέβλεπε προηγουμένως, λόγω των χαμηλών πωλήσεων στην Κίνα, την Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική.

Ο Uchida, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας το 2019, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπιζε κρίση μετά την αποχώρηση του πρώην προέδρου Carlos Ghosn, επιδιώκει να επεκτείνει τη γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της Nissan, να συνάψει νέες συνεργασίες και να πουλήσει επιπλέον 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως μέχρι το 2027.

Η Nissan, όπως και πολλές διεθνείς ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες, αγωνίζεται στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Τον Ιούνιο, δήλωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή σε ένα εργοστάσιο στην Changzhou εν μέσω της πτώσης των πωλήσεων.

Νωρίτερα φέτος, η Nissan μείωσε τον στόχο παραγωγής της για το τρέχον οικονομικό έτος κατά 50.000 μονάδες σε 3,65 εκατομμύρια οχήματα, αλλά με τις παγκόσμιες πωλήσεις να μειώνονται σχεδόν 4% σε 1,6 εκατομμύρια μονάδες μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου, η επίτευξη αυτού του στόχου θα μπορούσε να αποτελέσει πρόκληση.

Διαβάστε επίσης:

«Δώρο» 63,5 δισ. δολ. για τους 10 πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου από τον Ντόναλντ Τραμπ

Bulgari: Βλέπει ανάκαμψη της αγοράς πολυτελών ειδών στην Κίνα την επόμενη διετία

Novo Nordisk: Τα έσοδα από το Wegovy αυξήθηκαν κατά 79% – Άλμα για τη μετοχή