Θα ήθελα να είχε κασετόφωνο ή έστω Cd για να βάζω ξανά και ξανά το τραγούδι των Μαζωνάκη, Goin’ Through: «Θέλω να γυρίσω στα παλιά για μια ώρα…».

Το Mustang με το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο και την κίνηση πίσω, πράγματι σε ταξιδεύει στα παλιά μ’ ένα τρόπο νοσταλγικό. Είναι και η εμφάνισή του ρετρό αλλά ταυτόχρονα επιβλητική, μυώδης, brutal.

Είναι πιθανό ο οδηγός που μπορεί να δαμάσει το άλογο, να χειριστεί την ουρά που γλιστρά συνεχώς (με τα ηλεκτρονικά στο ON!) να μην μπορεί να βρει τον τρόπο που απενεργοποιείται το Intelligent Speed Assist.

Ναι το ραντάρ που διαβάζει τα όρια ταχύτητας και όταν τα υπερβαίνεις αρχίζει να χτυπά ένα καμπανάκι, ίδιο μ’ αυτό, όταν δε φοράς ζώνη. Όριο ταχύτητας σε άγρια άλογα;

Ευτυχώς που ο ήχος του V8 καλύπτει τους περισσότερους ήχους στο εσωτερικό εκτός από «…για μια ώρα, εδώ και τώρα» που αναπαράγεται μέσω Bluetooth από το κινητό στο ηχοσύστημα B&O, με τη βοήθεια 12 ηχείων και ενός subwoofer.

Το Mustang Dark Horse είναι ένα αλήτικο όχημα, που απευθύνεται σε αλήτες.

Φεύγεις – έρχεσαι ξυπνά η γειτονιά από το μπάσο ήχο του V8, τρέμουν τα τζάμια, σε καταριούνται οι συνταξιούχοι, η γιαγιά πάει πρόσφορο στην εκκλησία για να λυτρωθεί η ψυχή σου.

Πρέπει να ξέρεις κοντρόλ με τιμόνι και γκάζι, δε γίνεται να μάθεις «ακούγοντας κάποιες φωνές το βράδυ μες το όνειρό σου», δεν βγαίνει η Mustang «από εργοστάσιο παιχνιδιών λίγο πιο πάνω από τη Θηβών».

Εύκολα όμως θα βρεις θαυμαστές της, «στη Νίκαια, στην Κοκκινιά», σε κάθε γειτονιά.

Σε μια εποχή πολιτικά ορθή και εξηλεκτρισμένη, το Mustang είναι ένα λαμπρό δείγμα ενός κόσμου που χάνεται μέσα σε μπαταρίες, νόρμες, συστήματα ασφαλείας και οθόνες.

Το Dark Horse που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τροφοδοτείται από μια ισχυρότερη έκδοση του νέου V8 κινητήρα Gen IV, διαθέτοντας νέους εκκεντροφόρους και πιο επιθετικές ρυθμίσεις εξασφαλίζοντας μέγιστη απόδοση 453 ίππων και ροπή 540 Nm.

Όχι ότι έχει και τόση σημασία η ιπποδύναμη αφού δύσκολα να βρεις πρόσφυση για να πατήσεις το γκάζι τέρμα.

Στο τυπικό ασβεστολιθικό ελληνικό οδόστρωμα το Mustang «χορεύει» και με 4η στο κιβώτιο με τα ηλεκτρονικά ΟΝ.

Η Mustang Dark Horse είχε χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων της TREMEC με επιλογέα από τιτάνιο που έχει κατασκευαστεί μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης.

Εναλλακτικά, διατίθεται με το 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford, με χειριστήρια αλλαγής στο τιμόνι.

Η λειτουργία flat-shift επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει ταχύτητες χωρίς να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, ώστε η παροχή ισχύος να «αποκαθίσταται» σε κάθε αλλαγή όσο το δυνατόν ταχύτερα.

Βέβαια πρέπει ταυτόχρονα να κοντρολάρεις με το τιμόνι την ουρά αν δεν προσέξεις με το συμπλέκτη.

Το Performance Package που προσφέρεται επίσης στάνταρ περιλαμβάνει ένα βοηθητικό ψυγείο λαδιού κινητήρα, ένα ψυγείο λαδιού για το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, ένα μοναδικό ψυγείο χαμηλού βάρους για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας, ισχυρότερους ανεμιστήρες στο σύστημα ψύξης, καθώς και ένα ακόμα ψυγείο στον πίσω άξονα.

Το στάνταρ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen μεγιστοποιεί τα επίπεδα πρόσφυσης για βελτιωμένη επιτάχυνση και ισορροπία στις στροφές, ενώ το στάνταρ Performance Electronic Brake επιτρέπει στον οδηγό της Mustang Dark Horse να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες drifting του αυτοκινήτου.

Μπάντα παντού, είναι η πραγματικότητα που βιώνει ο οδηγός.

Το Performance Package περιλαμβάνει επίσης μια μοναδική ρύθμιση πλαισίου, μεγαλύτερες πίσω αντιστρεπτικές δοκούς, heavy-duty εμπρός αμορτισέρ, 6-πίστονες δαγκάνες Brembo εμπρός με δίσκους 390 mm, μπάρα θόλων εμπρός, πίσω μπάρα σχήματος «K», ζάντες διαφορετικών διαστάσεων εμπρός και πίσω (255/40/19 εμπρός και 275/40/19 πίσω) και ελαστικά Pirelli P Zero PZ4.

Η μοναδική ρύθμιση της ενεργής ανάρτησης MagneRide είναι στάνταρ για βελτιστοποιημένη απόδοση τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα.

Η Mustang Dark Horse περιλαμβάνει επίσης οπτικές αναβαθμίσεις που έχουν σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζουν τη θέση της ως το πιο «προσηλωμένο» όχημα ευρείας παραγωγής της Ford Mustang έβδομης γενιάς, για χρήση σε πίστα.

Οφείλω να παραδεχτώ ότι το πίεσα χαράματα σε άδειους δρόμους με στροφές.

Η ανάρτηση είναι ενδοτική και ευχάριστη στην καθημερινότητα. Μπορεί να κινείσαι χωρίς περιορισμούς και συμβιβασμούς.

Υπό πίεση, γέρνει και το τιμόνι είναι τυπικό “Mustang” στερείται της αίσθησης που δίνει π.χ. μια 911. Δε ξεχνώ όμως ότι η Porsche κοστίζει τα διπλάσια χρήματα.

Εδώ ερχόμαστε στην ουσία του θέματος: Αν εξαιρέσει κανείς κυβικά και κατανάλωση, αγοράζεις με 5ψηφιο ποσό ένα καθαρόαιμο άλογο.

Ειδικά η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και κυρίως το ποδωστήριο συμπλέκτη (πατάς – γυρνάει) είναι σπονδή στον πραγματικό οδηγό.

Έπιασα τον εαυτό μου να ανεβοκατεβάζει αναίτια  ταχύτητες μέσα σε τούνελ μόνο και μόνο για να ακούσω τον V8. Οκ δε στρίβεις με όσα με τη μια, είσαι στο περίπου και όχι στο όριο, αλλά αυτά αφορούν πολύ λίγους και οριοθετημένες διαδρομές.

Κάποια στιγμή σταμάτησα στην πλατεία Νερού, λίγο προτού βγει ο ήλιος να πάρω μια ανάσα. Είχα την ευκαιρία να την παρατηρήσω στην ησυχία της μαρίνας.

Στο εμπρός μέρος, ένα τολμηρό γραφικό περιβάλλει τους σκουρόχρωμους προβολείς LED, το οποίο συμπληρώνεται από μια μοναδική μαύρη γυαλιστερή μάσκα με τραπεζοειδή «ρουθούνια» και έναν επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα στο κάτω μέρος με γυαλιστερούς «κυνόδοντες».

Οι χαμηλότερες πλαϊνές ποδιές, η σταθερή πίσω αεροτομή, ο αγωνιστικής έμπνευσης διαχύτης αέρα και οι σκουρόχρωμες τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω μέρος είναι στοιχεία της Mustang Dark Horse που εστιάζουν στον χαρακτήρα του αλόγου.

Μοναδική στη νέα Mustang Dark Horse είναι και η μεταλλική εξωτερική βαφή Blue Ember – μια σκούρα απόχρωση που εκπέμπει όταν την κτυπά το φυσικό φως. Μια επιλογή από εφαρμοσμένα ή βαμμένα γραφικά για την οροφή και το καπό είναι επίσης διαθέσιμα σε διάφορα χρώματα και σχέδια.

Το προαιρετικό Appearance Package του αυτοκινήτου δοκιμής περιλαμβάνει δαγκάνες φρένων Brembo σε σκούρο Notorious Blue με λογότυπο σε Grabber Blue.

Στο εσωτερικό, το εμπνευσμένο από αγωνιστικά αυτοκίνητα τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος διαθέτει μπουτόν με εύκολη πρόσβαση για την επιλογή των Drive Modes.

Σπάνια καταφύγαμε στο σπορ, δε χρειάζεται…

Το τιμόνι κοσμείται με μοναδικές ραφές Indigo Blue με εσωτερική επένδυση από υψηλής ποιότητας suede.

Πίσω του βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4’’, ο οποίος διαθέτει ενδείξεις και απεικονίσεις γραφικών ανάλογα με το επιλεχθέν πρόγραμμα χαρτογράφησης.

Οι μπλε ραφές αντίθεσης στα πάνελ των θυρών και στα καθίσματα, στο κάλυμμα του επιλογέα ταχυτήτων και στην κεντρική κονσόλα αναβαθμίζουν την ατμόσφαιρα της καμπίνας, η οποία τονίζεται περαιτέρω από τις μοναδικές μπλε ζώνες ασφαλείας.

Το Appearance Pack της νέας Mustang Dark Horse προσθέτει καθίσματα Deep Indigo Blue με μοναδική διάτρητη επένδυση.

Οι επενδύσεις στο εσωτερικό, τα πλαίσια και οι αεραγωγοί διαθέτουν φινίρισμα σε Black Alley – ένα σκούρο μεταλλικό γυαλιστερό χρώμα, το οποίο αντικαθιστά τις γνωστές φωτεινές ασημί αποχρώσεις που συναντώνται σε άλλα επίπεδα εξοπλισμού της Mustang.

Στην έκδοση δοκιμής μας με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων της TREMEC, το πάνω μέρος του επιλογέα ταχυτήτων κοσμείται από ανοδιωμένο τιτάνιο μπλε χρώματος – υλικό το οποίο έχει την ιδιότητα να μην απορροφά υψηλές ποσότητες θερμότητας.

Μπήκα στη σκέψη, πως θα μπορούσα να υποστηρίξω την συνύπαρξή μου μ’ ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Προσπάθησα να φτιάξω ένα προφίλ: Απροσδιόριστη πηγή εισοδημάτων, καθημερινότητα με γυμναστήριο, γήπεδο και νύχτες μαγικές.

Ηλικία εκεί γύρω στα 40 και προσωπικά… εγώ τρελαίνομαι!

Χέρια και μετοχές σε εταιρεία πετρελαιοειδών, προαπαιτούμενα. Η Mustang Dark Horse διατίθενται για παραγγελία στην Ελλάδα. Απόκτησέ την αν τολμάς!

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά Mustang Dark Horse

Κυβισμός: V8, 4999 cc

Ισχύς:  453 PS

Ροπή: 540 Nm

Κίνηση: Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.819 /1.980/1.403 mm

Μεταξόνιο: 2.719 mm

Χώρος αποσκευών: 275lt

Βάρος: 1.837 kg

Επιτάχυνση 0-100km/h: 5,2 sec

Τελική ταχύτητα: 263 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 18,7 lt/100km

Εκπομπές CO2: 279 g/km

Τέλη κυκλοφορίας: 753 ευρώ

Τιμή: από 92.052 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Ebury για εκλογές ΗΠΑ: Το αμερικανικό δολάριο διαπραγματεύεται υψηλότερα έναντι σχεδόν όλων των νομισμάτων

Κομισιόν: Ξεκινά έρευνα για τις διαφορετικές τιμές πολυεθνικών από χώρα σε χώρα

Εθνική Τράπεζα: Βελτιωμένο διαθέσιμο εισόδημα και ποσοστό αποταμίευσης στα νοικοκυριά