• AUTO

    Σούπερ Μαξ!


    Ο Φερστάπεν χτες στη Βραζιλία κέρδισε τον 4ο παγκόσμιο τίτλο του, με μια απίστευτη απόδοση.

    Ο χθεσινός αγώνας στην πατρίδα του Άιρτον Σένα στο κατάμεστο Ιντερλάγος ανέδειξε μια ακόμη μυθική μορφή για τη Formula 1: Το Μαξ Φερστάπεν! Ο Ολλανδός έχει ήδη 3 παγκόσμιους τίτλους στο παλμαρέ του. Οι επικριτές συζητούσαν μέχρι χτες για το Μάσι και την υπεροχή της Red Bull το 2022 και το 2023.

    Πλέον μετά τη χθεσινή απόδοση του Φερστάπεν, δεν υπάρχει τίποτα να πει κανείς. Ο Φερστάπεν μπήκε δικαίως στο πάνθεον των πραγματικά μεγάλων της F1 αυτό το κλειστό κλαμπ που περιλαμβάνει λίγους πρωταθλητές: Φάντζιο, Λάουντα, Σένα, Προστ, Σουμάχερ, Χάμιλτον, Φερστάπεν. Πιθανόν να θέλετε να προσθέσετε μερικά ονόματα ακόμη. Σίγουρα όμως πλέον το όνομα του Φερστάπεν, δικαίως βρίσκεται ανάμεσα στους θρύλους.

    Η Red Bull φέτος βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο. Μετά την απομάκρυνση του Νιούι, το μονοθέσιο έπαψε να είναι ανταγωνιστικό, ο Φερστάπεν είχε να κερδίσει από την Ισπανία τον Ιούνιο. Στο Όστιν έγιναν αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο με αποτέλεσμα ο Ολλανδός να κλέψει μια νίκη στον αγώνα Sprint. Όμως οι Ferrari πήραν δύο νίκες σε Αμερική και Μεξικό. Στη Βραζιλία ήταν προφανές πως η McLaren είχε το πάνω χέρι. Στον αγώνα Sprint σε στεγνό οδόστρωμα έκαναν το 1-2 ενώ η Red Bull ήταν πιο πίσω ο Φερστάπεν έδωσε μάχη με το Λεκλέρκ για την 3η θέση. Μάχη που έχασε γιατί έκανε λάθος και πήρε ποινή.

    Η βροχή άλλαξε τα δεδομένα και λειτούργησε υπέρ του Νόρις. Ο Φερστάπεν πιάστηκε εξ απήνης στις κατατακτήριες δοκιμές και βρέθηκε εκτός δεκάδας. Είχε και ποινή 5 θέσεων γιατί άλλαξε τον θερμικό κινητήρα της υβριδικής μηχανής οπότε έπεσε 17ος στην εκκίνηση. Στην ιστορία των 1121 GP της F1 μόνο 5 φορές έχει κερδίσει κάποιος που εκκινούσε από τόσο πίσω. Τελευταία φορά ήταν το 2005 στην Ιαπωνία όπου ο Ράικονεν εκκινούσε 17ος και κέρδισε στον αγώνα. Τότε ο Φινλανδός οδηγούσε για λογαριασμό της McLaren.

    Χτες στο Ιντερλάγος ο Φερστάπεν έκανε μοναδικά πράγματα. Εκκίνησε καλά πέρασε 6 μονοθέσια στις πρώτες στροφές της εκκίνησης και βρέθηκε 11ος. Μετά στον 2ο γύρο πέρασε το Χάμιλτον και μπήκε στην 10αδα. Κόλλησε πίσω από το Γκασλί ως τον 5ο γύρο όπου τον πέρασε. Στον 6ο γύρο πέρασε τον Αλόνσο κόλλησε μέχρι τον 10ο γύρο πίσω από τον Πιάστρι και περνώντας τον ανέβηκε στην 7η θέση. Ο Λώσον δεν αντιστάθηκε έτσι ο Φερστάπεν ήταν 6ος στον 11ο γύρο. Εκεί περιορίστηκε καθώς μπροστά του βρίσκονταν οι Τσουνόντα, Οκόν, Λεκλέρκ. Έμεινε πίσω τους ως τον 24ο γύρο που μπήκε στα πιτ ο Λεκλέρκ για να βάλει φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών.

    Εκεί ο Φερστάπεν βρέθηκε στην 5η θέση πίσω από Οκόν, Τσουνόντα, Νόρις, Ράσελ. Στον 28ο γύρο και ενώ η βροχή δυνάμωνε μπήκαν οι τρεις πρώτοι για λάστιχα. Έτσι ο Φερστάπεν ανέβηκε 2ος. Στον 31ο γύρο βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας γιατί οι συνθήκες ήταν επικίνδυνες. Ο Κολαπίντο διέλυσε τη Williams έτσι, ο αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία. Εδώ αξίζει να τονιστεί πως στη Red Bull υπήρξαν διορατικοί και ρίσκαραν επιλέγοντας να μην βάλουν τον Ολλανδό για λάστιχα ποντάροντας σε διακοπή. Αφού σταμάτησαν τα μονοθέσια και διακόπηκε ο αγώνας όλοι άλλαξαν ελαστικά. Όσοι όμως δεν είχαν αλλάξει όπως οι Οκόν, Φερστάπεν, Γκασλί απέκτησαν πλεονέκτημα γιατί άλλαξαν λάστιχα χωρίς να μπουν στα πιτ και να χάσουν θέσεις. Όταν διακόπηκε ο αγώνας ο Οκόν οδηγούσε την κούρσα, ο Φερστάπεν ήταν δεύτερος και ο Γκασλί 3ος. Ήταν οι μόνοι που δεν είχαν αλλάξει λάστιχα, γι’ αυτό και βρέθηκαν στο βάθρο. Στην επανεκκίνηση υπομονετικά ο Φερστάπεν βρήκε το σημείο πέρασε τον Οκόν και πανηγύρισε την 8η φετινή του νίκη. Ο Ολλανδός έκανε την καλύτερη οδήγηση της καριέρας του μέχρι σήμερα. Μια οδήγηση αντάξια πρωταθλητή!

    Μετά το τέλος του αγώνα, ο θριαμβευτής Μαξ Φερστάπεν τόνισε: «Ήταν πραγματικά απίστευτο. Είμαι πολύ περήφανος που κέρδισα εδώ στη Βραζιλία, καθώς είναι ένα ξεχωριστό μέρος για μένα, αλλά και επειδή ξεκινήσαμε από την 17η θέση. Πρώτα απ’ όλα θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα: έκαναν καταπληκτική δουλειά, πήραν όλες τις σωστές αποφάσεις και ήταν απίστευτα ήρεμοι. Είχαμε μια πολύ καλή εκκίνηση και κάναμε μερικές καλές προσπεράσεις και πήραμε τη σωστή απόφαση να μείνουμε έξω χωρίς αλλαγή ελαστικών πριν από την κόκκινη σημαία. Πάντα νιώθω σίγουρος στην βροχή και οδηγώντας σε αυτές τις συνθήκες, αλλά σήμερα το μονοθέσιο μου έδωσε την αυτοπεποίθηση να πιέσω. Ήταν πραγματικά γρήγορο, οπότε ένιωθα ασταμάτητος σήμερα. Ήταν σίγουρα μια συναισθηματική νίκη. Ήμουν πραγματικά συγκεντρωμένος και έδωσα τα πάντα σε αυτόν τον αγώνα. Σήμερα εξέπληξα τον εαυτό μου καθώς δεν περίμενα να τερματίσω πρώτος. Αυτό ήταν ένα πραγματικά δυνατό αποτέλεσμα για εμάς σήμερα και είμαι πολύ περήφανος. Απλά υπέροχο».

    Ο Φερστάπεν προηγείται με διαφορά 62 βαθμών από το Νόρις ενώ απομένουν 86 βαθμοί να μοιραστούν στους 3 τελευταίους αγώνες. Αυτό σημαίνει πως αν τερματίσει μπροστά από το Βρετανό, στο Λας Βέγκας (23/11) είναι πρωταθλητής. Ακόμη και πίσω του αν χάσει έως 2 βαθμούς σφραγίζει τον τίτλο. Αν ο Νόρις εγκαταλείψει δε θα χρειαστεί καν να τερματίσει ο αγώνας, αυτόματα ο Φερστάπεν ανακηρύσσεται για 4η φορά παγκόσμιος πρωταθλητής.

    Διαβάστε επίσης:

    F1 Βραζιλία: Νίκη – τίτλος για το Φερστάπεν!

    F1 Μεξικό: Εμφατική νίκη Σάινθ!

    F1: Να πώς γυμνάζονται οι οδηγοί της Ferrari!



    ΣΧΟΛΙΑ