SAO PAULO, BRAZIL – NOVEMBER 03: Race winner Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing celebrates on the podium after the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 03, 2024 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202411030488 // Usage for editorial use only //
Σ’ έναν χαοτικό αγώνα ο Ολλανδός οδήγησε αλάνθαστα, η ομάδα έκανε σωστές επιλογές και η τύχη τον βοήθησε να πάρει μια καθοριστική νίκη.
Ο Φερστάπεν ήταν άτυχος στις κατατακτήριες δοκιμές και εκκινούσε τον αγώνα από την 17η θέση. Φαντάζει απίστευτο ότι κατάφερε να κερδίσει στον αγώνα διευρύνοντας τη διαφορά του στη βαθμολογία από το Νόρις στους 62 βαθμούς ενώ απομένουν 86 να μοιραστούν στους 3 τελευταίους αγώνες της χρονιάς. Πόσο μάλλον αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Νόρις εκκινούσε πρώτος και είχε το πρόκριμα να πρωταγωνιστεί στον αγώνα. Ο Βρετανός όμως τα έκανε όλα λάθος χάνοντας τις ελπίδες του να φτάσει στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι ως διεκδικητής του τίτλου.
Ο αγώνας διεξήχθη σε βρεγμένο οδόστρωμα με ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Άλμπον δεν είχε μονοθέσιο ν’ αγωνιστεί, ο Σάινθ εκκίνησε από το pit lane και οι υπόλοιποι 18 οδηγοί από τη σχάρα εκκίνησης. Ο αγώνα δυσκολεύτηκε να εκκινήσει καθώς ο Στρολ έχασε τον έλεγχο της Aston Martin και εγκατέλειψε στο γύρο σχηματισμού. Η εκκίνηση ακυρώθηκε, η διαδικασία έγινε εκ νέου και εν τέλει ο Ράσελ στην πρώτη στροφή πέρασε το Νόρις. Οι οδηγοί προσπάθησαν να βρουν έναν ρυθμό στους πρώτους γύρους με το Φερστάπεν να ανεβαίνει πολύ γρήγορα στην 11η θέση. Ο Ολλανδός με υπομονή και αποφασιστικότητα πέρασε όσους βρήκε μπροστά του, ώσπου έφτασε πίσω από το Λεκλέρκ. Όπως χτες στον αγώνα Sprint έτσι και σήμερα τα βρήκε σκούρα με το Μονεγάσκο. Ο Λεκλέρκ είχε μπροστά του, Οκόν και Τσουνόντα οι τέσσερις τους μονομαχούσαν για ώρα.
Βλέποντας στη McLaren ότι ο Νόρις αδυνατούσε να περάσει το Ράσελ (είχε υστέρηση σε τελική ταχύτητα) τον τράβηξαν στα πιτ ν’ αλλάξει λάστιχα λίγο πριν διακοπεί ο αγώνας με αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο λόγος που βγήκε ήταν η επιδείνωση των συνθηκών που είχαν γίνει επικίνδυνες. Ο Κολαπίντο υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας έχασε τη Williams και την διέλυσε στα προστατευτικά λάστιχα στη στροφή 13. Βγήκε κόκκινη σημαία όλοι άλλαξαν λάστιχα και ρυθμίσεις και ο Φερστάπεν που δεν είχε μπει για αλλαγή βρέθηκε 2ος πίσω από τον Οκόν.
Στην επανεκκίνηση πέρασε εύκολα το Γάλλο οδηγό της Alpine που έκαναν τελικά το 2-3 και πήραν πολύτιμους βαθμούς. Ο Φερστάπεν μ’ ένα σερί ταχύτερων γύρων ανέδειξε την υπεροχή και την ψυχολογία του. Την ίδια στιγμή ο Νόρις μ΄ ένα σερί λαθών στις δύσκολες συνθήκες έπεσε από 4ος – 6ος. Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τους ανθρώπους της Red Bull να πανηγυρίζουν έξαλλα την 8η νίκη τους φέτος, την πρώτη μετά την Ισπανία τον Ιούνιο. Ο Φερστάπεν με 62 βαθμούς από το Νόρις είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα διατηρήσει τον τίτλο, ενώ στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η McLaren έχει προβάδισμα 36 βαθμών έναντι της Ferrari και 49 έναντι της Red Bull. Επόμενος αγώνας το GP του Λας Βέγκας στις 23/11.
Η τελική κατάταξη ήταν:
Διαβάστε επίσης:
Εκλογές ΗΠΑ: Η Κάμαλα Χάρις ανακοινώνει ότι ψήφισε με επιστολική ψήφο
Πηγές «87»: Ο κ. Κασσελάκης με λογικές Τραμπ συνεχίζει να αντιστρέφει την πραγματικότητα
Ισπανία-πλημμύρες: Ο βασιλιάς ζητάει «κατανόηση για τη λαϊκή οργή»