Ο Henrik Fredvig, CEO της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας
Περιεχόμενα
Μια καλή χρονιά με ισχυρές επιδόσεις τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και κερδοφορίας είχε πέρσι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία.
Μάλιστα η εν Ελλάδι θυγατρική της Carlsberg στο πλαίσιο των επενδύσεών της προχώρησε στην εξαγορά των δημοφιλών σημάτων Kaiser και Henninger για την ελληνική αγορά αντί 4 εκατ. ευρώ από τη γερμανική ζυθοποιία Binding, μπύρες τις οποίες η Ολυμπιακή Ζυθοποιία παράγει εδώ και χρόνια.
Ωστόσο, παρά τις καλές επιδόσεις η εταιρεία, όπως φαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν χθες εξακολουθεί να χρειάζεται τη χρηματοδοτική στήριξη της μητρικής, στο πλαίσιο των σημαντικών επενδύσεων που κάνει τα τελευταία χρόνια με στόχο να διευρύνει περαιτέρω τα μερίδια της.
Όπως γνωστοποίησε, τον περασμένο Σεπτέμβριο έλαβε Επιστολή Υποστήριξης από την μητρική εταιρεία Carlsberg Breweries ΑS, με την οποία η τελευταία δεσμεύεται ότι θα υποστηρίξει οικονομικά την Ολυμπιακή Ζυθοποιία όσον αφορά τις υποχρεώσεις της, τις ενδεχόμενες υποχρεώσεις της καθώς και τις δεσμεύσεις της για περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών από την ημερομηνία έγκρισης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων.
Σημειωτέον ότι για τη χρήση που έληξε την 31.12.2023, το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρείας υπερβαίνει το σύνολο των βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων κατά 48,3 εκατ. ευρώ.
‘Αλλωστε, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία τα τελευταία χρόνια υλοποιεί ένα δυναμικό επενδυτικό πλάνο στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του αποτυπώματός της στην αγορά.
Επενδύσεις άνω των 30 εκατ. ευρώ στην τριετία
Ετσι, σε συνέχεια του επενδυτικού πλάνου ύψους 9,5 εκατ. ευρώ το 2023, το οποίο αφορούσε σε μηχανολογικό εξοπλισμό, συσκευασία, εξοπλισμό παγίων για την κρύα αγορά (ψυγεία κ.λπ.) για το 2024 η ελληνική θυγατρική του ομίλου Carlsberg έχει δρομολογήσει επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ.
Σωρευτικά για την τριετία 2024-2026 δρομολογούνται επενδύσεις άνω των 30 εκατ. ευρώ, ενώ είχαν προηγηθεί επενδύσεις ύψους 23,1 εκατ. ευρώ το διάστημα 2021-2023.
Μεταξύ των επενδύσεων που έγιναν πέρυσι συμπεριλαμβάνεται ι η εξαγορά του 35% της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων με το γνωστό σήμα Νήσος αντί 1 εκατ. ευρώ και η μεταφορά μέρους της παραγωγής στο εργοστάσιο της Ριτσώνας ενώ η δεύτερη η εξαγορά των γερμανικών σημάτων εκτός από την εξαγορά των σημάτων Kaiser και Henninger έναντι 4 εκατ. ευρώ έγινε στην τρέχουσα χρήση.
«Οι επενδύσεις στην παραγωγική διαδικασία και στις υποδομές αφορούν κυρίως στην ενίσχυση της γραμμής στην συσκευασία του κουτιού, στην βελτιστοποίηση του εξοπλισμού και των υποδομών σχετικά με την Υγεία & Ασφάλεια (Health & Safety), στην δημιουργία νέων υπηρεσιών, που αφορούν κυρίως στο νέο τμήμα Customer Service, στην βελτίωση των υποδομών του Draught Master Club και στην ενίσχυση των τεχνολογικών υποδομών σε όλες τις εγκαταστάσεις της» αναφέρεται χαρακτηριστικά στις οικονομικές καταστάσεις τις οποίες υπογράφει ο Henrik Fredvig, ο οποίος από την 1η Ιανουαρίου θα αντικατασταθεί από τον Marcin Burdach.
Οι οικονομικές επιδόσεις
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές της επιδόσεις η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αύξησε τις καθαρές πωλήσεις κατά 8,1% φτάνοντας στα 129,6 εκατ. ευρώ ενώ με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ο οποίος μειώθηκε από 30% σε 28% επηρεάζοντας θετικά τις καθαρές πωλήσεις, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 181,1 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 6,03% σε σχέση με το 2022.
Τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 31,48% στα 13,2εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη μετά φόρων κατέγραψαν άνοδο 45,19% καθώς ξεπέρασαν τα 10,2 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο παρά τη μείωση των πωλήσεων ο συνολικός όγκος πωλήσεων της εταιρείας κυμάνθηκε στα 1,2 εκατ. εκατόλιτρα εμφανίζοντας μείωση κατά 17%, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων προς το εξωτερικό, ενώ ο όγκος πωλήσεων που αφορά στην εγχώρια αγορά αυξήθηκε κατά 3%, οριακά υψηλότερα από τον μέσο όρο της αγοράς.
Η μείωση του όγκου των εξαγωγών οφείλεται στην μείωση των ενδοομιλικών πωλήσεων προς την Βουλγαρία.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, παράγοντες για την αύξηση στην εγχώρια αγορά ήταν η γενικότερη αύξηση που παρατηρήθηκε στο κανάλι της εστίασης, καθώς δεν υπήρχε πλέον κανένα περιοριστικό μέτρο, καθώς και στις πολύ καλές επιδόσεις του τουρισμού, που βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με τις επιδόσεις της εγχώριας αγοράς ζύθου.
Διαβάστε επίσης:
Λουξ Μαρλαφέκας: Επιστροφή σε κέρδη από ζημιές, με συνταγή ανατιμήσεων
Μητσοτάκης, Καραμανλής, Σαμαράς: Τρεις ξένοι στη Φιλοθέη μαζί… αλλά με αποστάσεις ασφαλείας