υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη
Περιεχόμενα
Ακολουθεί αποθησαύρισμα με τα σημαντικότερα νέα από το χώρο της Τέχνης και από τη διεθνή βιομηχανία της μόδας.
Πέρα από την είδηση ότι απεβίωσε ο Θανάσης Βαλτινός, γεγονός που επανέφερε στο προσκήνιο σημαντική στιγμή της ελληνικής πεζογραφίας, η Λίνα Μενδώνη ασχολείται κυρίως με την ανάπτυξη του έργου της.
Κατά τα λοιπά και διεθνή της βιομηχανίας μόδας, που βρίσκεται σε γενικότερη καθίζιση, ξεχωρίζουν λίγες μόνο γνωστές εταιρείες, μετρημένες στα δάχτυλα, που παρουσιάζουν κέρδη.
Δείτε το video στο TikTok του mononews.gr:
@mononews.gr #fashion #art #businessoffashion #miumiu #prada #swarovski #arianagrande #bonhams #artexpertise #culture #news #greece #fy #fyp ♬ πρωτότυπος ήχος mononews.gr
Η Τερψιχόρη Αγγελοπούλου με την ομάδα συμβούλος της Art Expertise στο πλαίσιο της επικείμενης δημοπρασίας Greek Sale στον περίοπτο διεθνή οίκο Bonhams, αποθησαύρισε μερικά ακόμα αριστουργήματα ελληνικής τέχνης. Ποια; Παρακάτω οι βασικές πληροφορίες.
Θανάσης Βαλτινός
Απεβίωσε ο σπουδαίος πεζογράφος Θανάσης Βαλτινός (16.12.1932 – 30.10.2024).
Η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη υπενθύμισε ότι το έργο του «ακουμπά τη συλλογική μνήμη, μέσα από φαινομενικά ασήμαντες προσωπικές ιστορίες, επικυρώνοντας τη δυνατότητα του συγγραφέα να προσλαμβάνει και να αποτυπώνει καίρια ευρύτερα κοινωνικά και ιστορικά συμφραζόμενα, μέσα από τους ευρύτερους προσανατολισμούς του».
Ο Θανάσης Βαλτινός με πρωτοποριακά έργα όπως η Κάθοδος των εννιά (1963, η πρώτη του εμφάνιση στα Γράμματα), η Ορθοκωστά (για τον ελληνικό Εμφύλιο, Άγρα 1994) και το Συναξάρι Αντρέα Κορδοπάτη (Ταχυδρόμος 1964, Κέδρος 1972), σκιαγραφεί τραγικές περιόδους της νεότερης ιστορίας αποδεσμευμένος από τα έως τότε αισθητικά και φιλολογικά πρότυπα. Απελευθερώθηκε επίσης από τα στερεότυπα και τις ιδεοληψίες της προηγούμενης γενιάς.
Όπως προσθέτει η Λίνα Μενδώνη, «ο Θανάσης Βαλτινός υπήρξε πολυδιάστατος δημιουργός, τόσο στη θεματολογία του, όσο και στις τεχνικές και το ύφος του. Κάθε του γραπτό αναδείκνυε τη συγγραφική μαστοριά του και απαιτούσε εγρήγορση, καθώς δεν επιδεχόταν επιφανειακές αναγνώσεις. Το έργο του, από πολύ νωρίς, αποτέλεσε αντικείμενο κριτικής και εμπεριστατωμένης μελέτης. Το αποτύπωμά του όμως στην πεζογραφία μας είναι βέβαιο ότι θα εξακολουθήσει να είναι βαθύ και ενεργό. Έτσι θα τον κρατήσουμε στη μνήμη μας.
Στους οικείους του και τους φίλους του απευθύνω ειλικρινέστατα συλλυπητήρια».
Ο Θανάσης Βαλτινός υπήρξε συνεργάτης του Καρόλου Κουν στο Θεάτρου Τέχνης γράφοντας και μεταφράζοντας θεατρικά έργα.
Λειτούργησε επίσης και ως σημαντικός σεναριογράφος του λεγόμενου Νέου ελληνικού κινηματογράφου και τιμήθηκε στο Φεστιβάλ των Καννών για το σενάριο στην ταινία του Αγγελόπουλου, Ταξίδι στα Κύθηρα (1984).
Διετέλεσε γενικός διευθυντής της Ε.Ρ.Τ. (1989-1990) και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου 2005 – 2006. Υπήρξε τακτικό μέλος και για ένα διάστημα πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών.
Το 2012 τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο Γραμμάτων και της Λογοτεχνίας από το τότε υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού για το σύνολο του έργου του.
Δημοπρασία ελληνικής τέχνης
Ανακοινώθηκαν οι λαχνοί της ελληνικής δημοπρασίας Greek Sale που διοργανώνει ο Bonhams σε συνεργασία με την Art Expertise και την Τερψιχόρη Αγγελοπούλου.
Πρωταγωνιστεί ένα από τα σημαντικότερα έργα του Γιάννη Τσαρούχη (1910-1989) με τίτλο ο Νέος μεταμφιεσμένος σε Έρωτα. Εκτιμάται ότι θα χτυπηθεί ανάμεσα στις τετρακόσιες χιλιάδες στο χαμηλό και στις εξακόσιες χιλιάδες ευρώ.
Προσδιορίζεται χρονικά στα μέσα της δεκαετίας του 1960, στην πιο δημιουργική περίοδο του καλλιτέχνη. Τότε αποκτούν ώριμη μορφή τα βασικά στοιχεία που απαρτίζουν το περίφημο «τσαρουχικό σύμπαν».
Με την καλλιτεχνική του διαύγεια, ο Τσαρούχης διαπνέει στη γυμνή μορφή του μοντέλου του συμβολική, θεϊκή αξία.
Ο Τσαρούχης ξεπερνάει τις ηθικές, ιδεολογικές και αισθητικές αγκυλώσεις τις εποχής του και θεωρείται ένας από τους πιο πρωτοποριακούς έλληνες καλλιτέχνες με διαρκώς αυξανόμενη διεθνή απήχηση.
Μεγάλη ζήτηση θα προκαλέσει και το μνημειακό έργο του Γιάννη Μόραλη (1916-2009) με τίτλο Ερωτικό με τιμή εκκίνησης από τριακόσιες ως πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ.
Ο εξόχος Μόραλης, παραμένει περιζήτητος και άρα δυσεύρετος καλλιτέχνης.
Στο Ερωτικό αναζητά το γεωμετρικό ιδεόγραμμα του έρωτα. Οι γλυπτικές φόρμες και η γνώριμη ισορροπία χρωμάτων παραπέμπουν στα αττικά μελανόμορφα αγγεία.
Το έργο φιλοτεχνήθηκε στην Αίγινα το 1997, στο διάσημο σπίτι του ζωγράφου που χρησιμοποιούσε και ως εργαστήριο. Την αρχιτεκτονική μορφή της οικίας σχεδίασε ο θρυλικός αρχιτέκτονας Άρης Κωνσταντινίδης.
Η χρυσή οριζόντια γραμμή που διασχίζει τον καμβά υπαινίσσεται τα μακρινά φώτα της πρωτεύουσας, όπως διακρίνονται από την Αίγινα, τις καλοκαιρινές νύχτες.
Πληροφορίες:
THE GREEK SALE
Bonhams Cornette de Saint Cyr & Art Expertise
Παρίσι, Τετάρτη 20 Νοεμβρίου
Της δημοπρασίας θα προηγηθεί έκθεση των έργων στον εκθεσιακό χώρο της Art Expertise, Αμαλίας 36 Αθήνα από τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου ως τις 7 Νοεμβρίου καθημερινά.
Για περισσότερες πληροφορίες: [email protected], τηλ.: +30 210 3636 404.
Η ομάδα των συμβούλων τέχνης Art Expertise: Τερψιχόρη Αγγελοπούλου, Φίλιππος Γλύπτης, Τίμος Οικονομόπουλος, Λόλα Στεφανίδου.
Το Μαντηλάδικο
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ανακοίνωσε ότι Το Μαντηλάδικο-Μουσείο Σταμπωτού Υφάσματος, παράρτημα του Μουσείου Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού, πρόκειται να λειτουργήσει περί τα τέλη του 2025.
Το Μαντηλάδικο θα εδράζει στην πρώην Βιοτεχνία Ελληνικών Μαντηλιών στο Μεταξουργείο.
Το κτήριο που ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού αποκαθίσταται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και συνολικό προϋπολογισμό επτά εκατομμύρια εξακόσιες χιλιάδες ευρώ.
Η Βιοτεχνία Ελληνικών Μαντηλιών (ΒΕΜ) πηγάζει στη Σύρο, αρχής γενομένης το 1879 με την οικογένεια Οικονομόπουλου. Το 1898 η ΒΕΜ μεταφέρθηκε στην Αθήνα όπου λειτούργησε αδιάλειπτα μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Το 1995, ως σύνολο του ακινήτου (με τον μηχανολογικό και κινητό του εξοπλισμό) χαρακτηρίστηκε ιστορικό διατηρητέο μνημείο.
Η Λίνα Μενδώνη επισήμανε τα εξής:
«Με την αποκατάσταση και την επανάχρηση του κτηριακού συγκροτήματος, προσαρμοσμένου στις νέες λειτουργίες του και τη διάσωση του κινητού του εξοπλισμού, εκτός από τη μουσειακή χρήση και τη διαφύλαξη του παραδοσιακού εργαστηρίου, αναδεικνύουμε αυτόν τον πρωτότυπο θησαυρό με σύγχρονη ματιά, που αφορά και στην διάσωση μιας παραδοσιακής τεχνικής και στην οικονομία».
Οι νόμοι της βαρύτητας
Η νεράιδα της ποπ Αριάνα Γκράντε αποτελεί το πρόσωπο της νέας καμπάνιας του αυστριακού κολοσσού των κρυστάλλων ήτοι της Swarowski.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 4,5% στο πρώτο μισό.
Εξίσου και ο όμιλος Prada της Μιούτσια Πράντα, εξακολουθεί να αψηφεί τους νόμους της βαρύτητηας εξαιτίας της ασιατικής αγοράς που ταλανίζουν τη βιομηχανία πολυτελούς μόδας στην Ευρώπη. Την κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων σε κάτι παραπάνω από το διπλάσιο στο τρίτο τετράμηνο της φετινής χρονιάς πυροδοτεί κυρίως η Miu Miu.
Πρόκειται για την πιο νεανική σειρά του ομίλου που διακρίνεται για το κοριτσίστικο στιλ των σχεδίων της και πέρυσι έκλεισε με 58% αύξηση.
Διαβάστε επίσης:
Αλεξάνδρα Αθανασιάδη: «Πομπή» προς το Κολλέγιο Αθηνών
Ραλλού Γιαννά: «Άνθη και κοσμήματα συμβολίζουν τις σχέσεις»
Κώστας Κρομμύδας: Ρωμαίος και Ιουλιέτα στη Νεμέα του κρασιού