Luca Garavoglia, πρόεδρος Campari
Βουτιά σημείωσε η μετοχή της Davide Campari-Milano μετά την ανακοίνωση της μείωσης των κερδών της εταιρείας κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, που αποδίδεται στις κακές καιρικές συνθήκες και την επιφυλακτική ζήτηση για ποτά υψηλής ποιότητας από τους καταναλωτές στις ΗΠΑ.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων της εταιρείας που παράγει το Aperol μειώθηκαν κατά 13% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, στα 139,4 εκατ. ευρώ (151 εκατ. δολάρια), χαμηλότερα από την μέση πρόβλεψη των αναλυτών του Bloomberg για 178,5 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία, η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε την αποχώρηση του CEO της, δήλωσε ότι αναμένει αύξηση των οργανικών πωλήσεων κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό φέτος.
Από τις αρχές του έτους η μετοχή της καταγράφει πτώση άνω του 33%.
Ο ιταλικός όμιλος ποτών δήλωσε ότι θα προχωρήσει σε αναμόρφωση του λειτουργικού του μοντέλου σε τέσσερις «οίκους εμπορικών σημάτων», καθώς και σε πρωτοβουλίες εξοικονόμησης κόστους.
Σχεδιάζει επίσης να πουλήσει μη βασικά brands για να απελευθερώσει πόρους για τις λεγόμενες κορυφαίες μάρκες της, στις οποίες περιλαμβάνονται η Aperol, η Campari και η Espolon Tequila.
Παράλληλα, ξεκινά την Τετάρτη ένα πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 40 εκατ. ευρώ.
«Αυτή ήταν μια πραγματικά απογοητευτική επίδοση, ιδίως υπό το φως των ενδείξεων από την Diageo και την Pernod Ricard ότι η πτώση στις επιδόσεις της κορυφαίας γραμμής μπορεί να έχει πιάσει πάτο», έγραψε σε σημείωμά του ο αναλυτής James Edwardes Jones της RBC.
«Δεν μπορούμε να βρούμε τίποτα στην τρέχουσα απόδοση που να μας δίνει εμπιστοσύνη στις μεσοπρόθεσμες φιλοδοξίες της διοίκησης».
Η Campari στοχεύει στην επιστροφή σε μεσαίο έως υψηλό μονοψήφιο ποσοστό οργανικής αύξησης των καθαρών πωλήσεων μεσοπρόθεσμα, καθώς αναδιοργανώνει τα προϊόντα της σε τέσσερις «οίκους εμπορικών σημάτων», δηλαδή κονιάκ και σαμπάνια, απεριτίφ, ουίσκι και ρούμι και τεκίλα.
«Η Campari μπορεί να δει το 2024 προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή μειωμένα κατά περίπου 5%, καθώς οι καταναλωτές συνεχίζουν να αποφεύγουν την έξοδο σε μπαρ και εστιατόρια», έγραψε σε σημείωμά του ο Duncan Fox της Bloomberg Intelligence.
Στο μεταξύ, η εταιρεία εξακολουθεί να αναζητά νέο διευθύνοντα σύμβουλο μετά την αιφνίδια αποχώρηση του Matteo Fantacchiotti και δήλωσε ότι θα ολοκληρώσει την αναζήτηση μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2025. Ο Fantacchiotti παραιτήθηκε τον Σεπτέμβριο μετά από μόλις πέντε μήνες στο τιμόνι του ιταλικού ομίλου ποτών.
Διαβάστε επίσης:
Volkswagen: Ανακοίνωσε το χαμηλότερο περιθώριο κέρδους από την εποχή της πανδημίας
UBS: Ξεπέρασε τις προσδοκίες στο τρίτο τρίμηνο, με κέρδη 1,4 δισ. δολάρια
Adidas: Κερδίζει έδαφος με ευρεία αύξηση των πωλήσεων στο τρίτο τρίμηνο