Η Scuderia Ferrari πήρε τη 2η συνεχή της νίκη και επέστρεψε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου επτά ημέρες μετά τη νίκη της στο Όστιν χάρη σε μια ακόμη αλάνθαστη εμφάνιση.
Ο Σάινθ ήταν η κυρίαρχη δύναμη όλο το Σαββατοκύριακο και μετά την pole, πήρε και τη νίκη χάρη σε μια εξαιρετική προσπέραση πάνω στο Φερστάπεν στην αρχή του αγώνα. Αντίστοιχα ο Λεκλέρκ εκμεταλλεύτηκε τη μάχη Φερστάπεν, Νόρις για να ανέβει στη δεύτερη θέση, αλλά προς το τέλος, απώλεσε τη δεύτερη θέση από τον Άγγλο.
Ωστόσο, στη συνέχεια διατήρησε ψυχραιμία και στέρησε από τον οδηγό της McLaren το επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, με αποτέλεσμα η Ferrari να φύγει από το Μεξικό με επιπλέον 41 βαθμούς.
Αυτή ήταν η 248η νίκη της Ferrari και η 825η εμφάνιση στο βάθρο. Απομένουν τέσσερις αγώνες και 120 βαθμοί να μοιραστούν (4χ26 + 2χ8) που απομένουν, βρίσκεται τώρα στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας κατασκευαστών, 29 βαθμούς πίσω από τη McLaren, έχοντας ξεπεράσει τη Red Bull.
Για τον Σάινθ αυτή ήταν η τέταρτη νίκη του στη Formula 1, όλες με Ferrari (Σίλβερστον 2022, Σιγκαπούρη 2023, Αυστραλία 2024) και η δεύτερη του αυτή τη σεζόν, μετά την Αυστραλία. Τώρα είναι μαζί με οδηγούς όπως ο Ιρβάιν, ο Ρεγκατσόνι και ο Σέρτις στη λίστα όλων των εποχών της Ferrari.
Η εκκίνηση ήταν δύσκολη καθώς ο Σάινθ δεν μπόρεσε να διατηρήσει την 1η θέση. Πρώτος έστριψε ο Φερστάπεν, αλλά πίσω τους Τσουνόντα και Άλμπον έπαιξαν συγκρουόμενα με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε μέχρι να καθαρίσουν τα συντρίμμια από την πίστα.
Όταν ο αγώνας άρχισε εκ νέου στον 7ο γύρο ήταν σαφές ότι ο Σάινθ είχε την ταχύτητα να απειλήσει το Φερστάπεν. Όταν στον επόμενο γύρο ενεργοποιήθηκε το DRS ο Σάινθ επιτέθηκε στο Φερστάπεν στο τέλος της μεγάλης ευθείας στα φρένα και κατάφερε να τον περάσει προτού μπορέσει ο Ολλανδός να αντιδράσει.
Στη συνέχεια ο Σάινθ άρχισε να απομακρύνεται έχοντας ανοιχτή πίστα μπροστά του, ενώ ο Νόρις μάζευε γρήγορα τη διαφορά από το Φερστάπεν. Φτάνοντάς τον προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική στα φρένα για την 4, ο Φερστάπεν έπαιξε άμυνα υπερβάλλοντας, ο Νόρις βρέθηκε εκτός πίστας, πέρασε, ο Φερστάπεν του επιτέθηκε στην 8 και εν τέλει πήρε γι’ αυτές τις κινήσεις 10 +10 δευτερόλεπτα ποινής.
Ο αγώνας του εκεί καταστράφηκε αλλά μέχρι να μπει ο Ολλανδός στον 26o γύρο στα πιτ για να εκτίσει την ποινή του, κράτησε το Νόρις πίσω του, στερώντας του τη δυνατότητα να πιάσει το Σάινθ.
Ο ρυθμός του Ισπανού ήταν τόσο δυνατός που η Ferrari μπόρεσε να βάλει πρώτα στα pit το Λεκλέρκ στον 31ο γύρο, καθώς η διαφορά τους είχε φτάσει στα 7sec. Ο Σάινθ μπήκε αμέσως μετά στον 32ο γύρο έβαλε τη σκληρή γόμα και διεύρυνε τη διαφορά του.
Ο Λεκλέρκ κατάφερε να την μειώσει στο μισό από τα 9sec στα 4sec αλλά ο Ισπανός οδηγώντας αλάνθαστα δεν άφησε περιθώριο για κάτι περισσότερο.
Ο Λεκλέρκ έχασε χρόνο στα ντουμπλαρίσματα, τον έφτασε ο Νόρις και ο Μονεγάσκος υπό πίεση έκανε λάθος στην τελευταία στροφή πριν την εκκίνηση και ο Νόρις πέρασε μπροστά στον 62ο γύρο. Ο Λεκλέρκ αντέδρασε μπαίνοντας στα πιτ όπου μ’ ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας σημείωσε τον ταχύτερο γύρο αγώνα. Με 1’18″336.
Πίσω από τους τρεις πρωταγωνιστές δόθηκε μια επική μάχη ανάμεσα στις Mercedes με το Χάμιλτον να επικρατεί τελικά προσπερνώντας το Ράσελ λίγο πριν το τέλος. Πίσω από τα Mercedes τερμάτισε ο Φερστάπεν που απώλεσε 10 βαθμούς διαφοράς στην κούρσα του πρωταθλήματος από το Νόρις.
Πλέον τους δυο μονομάχους χωρίζουν 47 βαθμοί ενώ απομένουν 120 να μοιραστούν. Ο επόμενος αγώνας είναι στην Βραζιλία την ερχόμενη Κυριακή 3/11 στην πίστα του Χοσέ Κάρλος Πάτσε στο Ίντερλαγος.
Η Ferrari με τους 41 βαθμούς που πήρε στο Μεξικό πέρασε στην 2η θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος κατασκευαστών και απέχει πλέον μόλις 29 βαθμούς από τη McLaren.
Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Κάρλος Σάινθ δήλωσε: «Είμαι απίστευτα χαρούμενος! Κυνηγούσα μια ακόμη νίκη από την Αυστραλία και το να τη πετύχω εδώ στο Μεξικό το κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό, καθώς σχεδόν νιώθω σαν να είμαι στο δεύτερο σπίτι μου με την απίστευτη υποστήριξη των Μεξικανών οπαδών!
Η οικογένειά μου είναι επίσης εδώ αυτό το Σαββατοκύριακο, οπότε δεν μπορώ να ζητήσω περισσότερα. Ξέραμε ότι η απώλεια μιας θέσης στην εκκίνηση θα μπορούσε να συμβεί, αλλά η επανάκτηση της γρήγορα με μια προσπέραση από την εσωτερική στην πρώτη στροφή ήταν το κλειδί για τον αγώνα. Από εκεί και πέρα, όλα ήταν θέμα διαχείρισης ελαστικών και ρυθμού, μια πολύ ομαλή λειτουργία μέχρι την καρό σημαία!
Αυτή η δεύτερη συνεχόμενη νίκη για την ομάδα αποτελεί μια ακόμη απόδειξη της δουλειάς που έχει γίνει τους τελευταίους μήνες, πλησιάζουμε όλο και περισσότερο στην κορυφή της βαθμολογίας κατασκευαστών και θα παλέψουμε μέχρι το τέλος να το κατακτήσουμε. Συγχαρητήρια σε όλους! Βραζιλία ερχόμαστε!
Ο Νόρις κατάφερε επιτέλους να μειώσει τη διαφορά του από το Φερστάπεν ενώ είδε και τον αντίπαλό του να τιμωρείται από τους αγωνοδίκες:
«Ήταν ένας καλός αγώνας αλλά πολύ δύσκολος. Στους πρώτους γύρους προσπαθούσα να μείνω στον αγώνα και να αποφύγω τυχόν ατυχήματα. Ήξερα τι να περιμένω από το Φερστάπεν και απλά προσπάθησα να το αποφύγω. Νομίζω ότι στο τέλος, πιθανότατα ήμασταν το πιο γρήγορο μονοθέσιο σήμερα.
Κάνουμε πολύ καλή δουλειά ως ομάδα, οπότε θα κρατήσουμε τα κεφάλια κάτω, θα παραμείνουμε συγκεντρωμένοι και θα συνεχίσουμε να πιέζουμε. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την ομάδα και στους οπαδούς σήμερα, κάνουν αυτόν τον αγώνα πολύ ευχάριστο».
Από την πλευρά του ο Λεκλέρκ που περιορίστηκε στην 3η θέση ήταν απογοητευμένος: «Ήταν ένας δύσκολος αγώνας και νομίζω ότι η 3η θέση ήταν το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε, έχοντας μείνει όλο το Σαββατοκύριακο λίγο πίσω.
Το πρώτο μέρος ήταν όλο θέμα διαχείρισης της θερμοκρασίας των ελαστικών, κάτι που δεν ήταν εύκολο. Μετά από αυτό, έπρεπε απλά να φέρω το μονοθέσιο στον τερματισμό και να μεγιστοποιήσω τους βαθμούς που θα πάρουμε ως ομάδα.
Ήταν ένας καλός αγώνας για τον Κάρλος και μια καλή συγκομιδή βαθμών για την ομάδα, η οποία δουλεύει πραγματικά πολύ δυνατά, επιστρέφοντας στο επίπεδο που θέλουμε να είμαστε, κάτι που είναι καταπληκτικό να το βιώνουμε. Ο στόχος μας είναι να διεκδικήσουμε τον τίτλο κατασκευαστών και πλησιάζουμε όλο και περισσότερο χάρη στις δυο συνεχόμενες νίκες. Τώρα πάμε στον τελευταίο αγώνα αυτής της τριπλέτας όπου θα πιέσουμε για να διατηρήσουμε αυτή τη δυναμική».
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ πρόσθεσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι με αυτή τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη. Ο Κάρλος είχε ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, ήταν γρήγορος από την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών και έκανε έναν πολύ έξυπνο αγώνα. Κατάφερε να περάσει το Μαξ με μια εξαιρετική κίνηση, μετά την οποία είχε τον έλεγχο του αγώνα. Ο Σάρλ είχε επίσης καλό ρυθμό, αλλά έχασε λίγο χρόνο με αργούς οδηγούς και αυτό μας στοίχισε την 2η θέση.
Αλλά, ειλικρινά, ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο και για αυτόν, ακόμα κι αν δεν ήταν ευχαριστημένος με το τελικό αποτέλεσμα, κάτι που καταλαβαίνω απόλυτα. Το μονοθέσιό μας δεν είναι σχεδιασμένο για το Μεξικό, είναι μια πολύ ιδιαίτερη πίστα. Αυτό σημαίνει ότι δεν είχαμε κανένα ιδιαίτερο πλεονέκτημα και έπρεπε να κάνουμε πολλή διαχείριση λόγω του υψομέτρου, παρακολουθώντας πάντα τη θερμοκρασία του κινητήρα και των φρένων για να τα κρατήσουμε στο όριο, οπότε σήμερα μπορούμε πραγματικά να πούμε ότι η ομάδα έκανε πολύ καλή δουλειά.
Από τη Μόντσα και μετά, το μονοθέσιό μας έχει δουλέψει καλά σε πολύ διαφορετικούς τύπους πίστας, οπότε πιστεύω ότι μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και στους υπόλοιπους αγώνες. Πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε έτσι, γιατί δεν είναι μόνο η δυναμική του μονοθεσίου αλλά και ο τρόπος με τον οποίο η ομάδα λειτουργεί στον αγώνα. Έχουμε κερδίσει δύο αγώνες στη σειρά, έχουμε κάνει καλή δουλειά, οπότε πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε για το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Δεν είναι δεδομένο ότι θα είμαστε μπροστά στο Σάο Πάολο, αυτό που είναι δεδομένο είναι ότι θα το αντιμετωπίσουμε με τον ίδιο τρόπο».
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών είναι:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι:
Ερχόμενος αγώνας αυτή την Κυριακή 3/11 στη Βραζιλία.
Διαβάστε επίσης: