Νέο αίτημα για αποζημίωση σε έργο που έχει καθυστερήσει να παραδώσει η κατασκευαστική εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ μπλοκάρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, με απόφασή του.

Το έργο δεν είναι άλλο από το νέο δημαρχείο στο Χαλάνδρι, το οποίο έχει δημοπρατηθεί εδώ και τέσσερα χρόνια και θα έπρεπε βάσει των όρων τη σύμβασης να έχει παραδοθεί από τον Μάρτιο του 2023.

Ωστόσο, αυτό δεν έχει συμβεί, ενώ η ΕΡΕΤΒΟ επικαλείται καθυστερήσεις με υπαιτιότητα του Δήμου Χαλανδρίου, γεγονός και το οποίο θα μπορούσε να σημαίνει και αποζημιώσεις για ένα έργο που «λιμνάζει» εδώ και τουλάχιστον ένα έτος.

Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είχε εκτιμηθεί στα 20 εκατ. € με την ΕΡΕΤΒΟ να το «κλειδώνει» στα 11,7 εκατ. €. Έδωσε, δηλαδή, μία από τις γνωστές εκπτώσεις-ρεκόρ της τάξης του 41,7%  που έδιναν τη δεκαετία του 2010 οι κατασκευαστικές εταιρείες πλην των μεγάλων Ομίλων, προκειμένου να εκτελεί έργα και να μην κινδυνεύσει να οδηγηθεί στην αφάνεια.

Υπολόγισε, ωστόσο, χωρίς το ξενοδόχο και πιο συγκεκριμένα τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού, την ενεργειακή κρίση και τον πόλεμο στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή με αποτέλεσμα να απευθύνεται στο υπουργείο υποδομών ώστε να λάβει αναθεώρηση τιμών για τα υλικά και τις εργασίες, οι οποίες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα από την εποχή της δημοπράτησης του έργου που ήταν το 2018.

Το ζήτημα που έχει προκύψει και για το οποίο χρειάστηκε να επέμβει ο Χρήστος Σταϊκούρας, ήταν το γεγονός ότι έχει ξεσπάσει διαμάχη μεταξύ του Δήμου Χαλανδρίου με την ΕΡΕΤΒΟ, καθώς η κατασκευαστική εταιρεία καθώς δεν έχει λάβει έγκριση για τον ανακεφαλαιωτικό πίνακα εργασιών που υπέβαλε από τον Ιανουάριο του 2024. Αυτό έχει αποτέλεσμα, σύμφωνα με τα όσα επικαλείται η ΕΡΕΤΒΟ να μη μπορεί να προχωρήσει στις υπόλοιπες εργασίες.

Στη σχετική απόφαση αναφέρεται ότι έχει ήδη δοθεί παράταση στην υλοποίηση του έργου έως τα τέλη του 2024, ενώ με την τελευταία ένσταση της ΕΡΕΤΒΟ η καταληκτική ημερομηνία παράδοσης του Δημαρχείου μεταφέρεται για το Φεβρουάριο του 2025. Δηλαδή σχεδόν δύο έτη αργότερα από τον αρχικό συμβατικό χρόνο.

Μάλιστα αναφέρεται ότι ο Δήμος δε φέρει την ευθύνη για τις καθυστερήσεις στην κατασκευή, ενώ τονίζεται ότι η ΕΡΕΤΒΟ δεν έχει προχωρήσει σε καμία εκτίμηση για τις υπολειπόμενες εργασίες. Επίσης, προσθέτει ότι εκτός από τις χρονικές καθυστερήσεις τις ΕΡΕΤΒΟ για τις δύο παρατάσεις, η κατασκευαστική εταιρεία έχει καθυστερήσει τόσο στο αρχικό της χρονοδιάγραμμα, όσο και στην αναθεώρηση που έγινε τον Ιούλιο του 2022.

Το δις εξαμαρτείν της ΕΡΕΤΒΟ

Υπάρχει άλλη μία περίπτωση,  όπου η ΕΡΕΤΒΟ καθυστερεί να παραδώσει έργα, προσπαθεί να ρίξει την ευθύνη στην αναθέτουσα αρχή και στη συνέχεια ζητά αποζημιώσεις.

Αυτό δεν είναι άλλο από τις πρόδρομες εργασίες που έχει αναλάβει για τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας. Όπως έχει ήδη γράψει το mononews, η σχετική σύμβαση υπεγράφη το 2021 και θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο.

Όμως, η ΕΡΕΤΒΟ και σε αυτή την περίπτωση έχει καθυστερήσει να παραδώσει τα εργοτάξια με αποτέλεσμα να δημιουργεί έναν ακόμα πονοκέφαλο στην Ελληνικό Μετρό, καθώς δίνει το δικαίωμα στην κατασκευαστική κοινοπραξία (ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom) να λαμβάνει τμηματικές παρατάσεις που ξεπερνούν το ένα έτος.

Επιπλέον, η αναθέτουσα αρχή αναλώνεται σε έναν αγώνα αντιμετώπισης των αιτημάτων για τις αποζημιώσεις, τα οποία και μπλοκάρει διαρκώς ο επικεφαλής της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας.

Διαβάστε επίσης:

Χρηματιστήριο: Πού είναι τα long only funds; – Πάνω από 5% πτώση από το placement η ΕΤΕ και 9,5% η Πειραιώς

Metlen: Επενδύσεις €2,14 δισ. στην τριετία- Ρεκόρ κερδών και νέα φάση ανάπτυξης

Χρυσές λίρες: Μειώθηκε κατά 16,1% το ποσοστιαίο spread των τιμών αγοράς και πώλησης από την Τράπεζα Ελλάδος