ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο λόγος είναι ότι ο νόμος Ν 5135, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 16/9/2024, με στόχο να απαλλάξει τις επιδοτήσεις αντιστάθμισης ρύπων και TCTF (επιδότηση ενεργοβόρων επιχειρήσεων για ηλεκτρική ενέργεια), από ΦΠΑ και ψηφιακό τέλος, επιβάλλει… χαρτόσημο 3,6%.
Ειδικότερα, προβλέπει στις μεταβατικές διατάξεις ότι οι όποιες συναλλαγές γίνουν έως 30.11.2024 θα χρεωθεί χαρτόσημο 3.6%.
Δηλαδή για τα ποσά που έχουν λάβει οι 39 βιομηχανίες για τις παραπάνω επιδοτήσεις, που είναι 591 εκ. ευρώ και θα πρέπει να καταβάλουν εκ των υστέρων για αυτά 21,27 εκ. ευρώ.
Το θέμα αναδεικνύει με επιστολή του ο Πρόεδρος της ΕΒΙΚΕΝ, Αντώνης Κοντολέων, (ο οποίος κατά τη χθεσινή Γενική Συνέλευση επανεξελέγη Πρόεδρος της ΕΒΙΚΕΝ).
Όπως σημειώνει στο mononews.gr, ο κ. Κοντολέων, «Η εκκαθάριση της Αντιστάθμισης έγινε με καθυστέρηση καθώς υπήρχε σε εκκρεμότητα το θέμα του ΦΠΑ (εάν θα υπήρχε ΦΠΑ ή σε τιμή %) και το πρόσφατο προκύψαν ψηφιακό τέλος συναλλαγών που εφαρμόζεται όταν δεν υπάρχει ΦΠΑ. Σημειώνω ότι το ΦΠΑ δεν είναι κόστος για τις βιομηχανίες καθώς συμψηφίζεται. Πέρασε πρόσφατα ο Ν 5135 που με παρέμβαση μας απαλλάσσει από την επιβολή του ψηφιακού τέλους συναλλαγών τις κρατικές ενισχύσεις (άρθρο 24). Ο ΔΑΠΕΕΠ έχει δώσει σταδιακά κάποια ποσά στο πλαίσιο της Αντιστάθμισης για τα έτη 2021, 2022, 2023 χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι τιμολογήσεις έως ξεκαθαρίζονταν τα παραπάνω.
Σύμφωνα με τα εκκαθαριστικά σημειώματα του ΔΑΠΕΕΠ τα τιμολόγια για την Αντιστάθμιση για τα έτη 2021,2022 και 2023 δεν θα υπήρχε ούτε ΦΠΑ ούτε ψηφιακό τέλος συναλλαγών 3.6%.
Όμως ο νέος νόμος, στο άρθρο 32 – μεταβατικές διατάξεις- προβλέπει ότι συναλλαγές, που καταρτίζονται μέχρι την 30η Νοεμβρίου 2024 επιβαρύνονται με τέλος χαρτοσήμου. Στο πλαίσιο της Αντιστάθμισης και του TCTF έχουν γίνει συναλλαγές πριν την 30/11/2024, και έχουν δοθεί συνολικά 591 εκ. ευρώ, οπότε οφείλεται τέλος χαρτοσήμου, δηλαδή ένα χαράτσι 21 εκ. ευρώ.
Με απλά λόγια οι νέες ρυθμίσεις είναι δυσμενέστερες του προηγούμενου καθεστώτος, οπότε επιβαλλόταν ΦΠΑ ανεξάρτητα του ύψους αυτού, όταν μάλιστα την ίδια στιγμή περικόπτονται τα ποσά που διατίθενται για τις εν λόγω κρατικές ενισχύσεις.
Γιατί, στις εξαιρέσεις μη επιβολής ψηφιακού τέλους συναλλαγών στο πλαίσιο του νόμου 5135/2024 άρθρο 24 , περιλαμβάνονται και τα ποσά που καταβάλλονται προς ενεργοβόρες ή άλλες επιχειρήσεις στο πλαίσιο μέτρων και μηχανισμών αποζημίωσης που εγκρίνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με το ενωσιακό πλαίσιο για τις κρατικές ενισχύσεις.
Στην αιτιολογική έκθεση στη σύνοψη των στόχων του άρθρου 24 αναφέρεται, σχετικά με τις εξαιρέσεις των περιπτώσεων στις οποίες δεν επιβάλλεται το τέλος, ότι θεσπίζεται ευνοϊκότερο καθεστώς σε σχέση με το καταργούμενο καθεστώς, με στόχο τη μη επιβάρυνση των προσώπων που καταλαμβάνουν οι ρυθμίσεις αυτές. Πλην ενώ η βούληση του νομοθέτη είναι ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο, γίνεται ακριβώς το αντίθετο. Κατόπιν αυτών θεωρούμε αναγκαία να κατατεθεί μια διευκρινιστική συμπληρωματική τροπολογία».
Και καταλήγει ο κ. Κοντολέων:
Ερωτούμε, πρόκειται περί λάθους; Αν ναι είναι πολύ απλό να διορθωθεί με μια τροπολογία διευκρινιστική σε επόμενο νομοσχέδιο.
Συγκεκριμένα:
Στο άρθρο 56 περί έναρξης ισχύος του Ν.5135/2024 προτείνουμε να προστεθεί μετά την παράγραφο 3 η ακόλουθη παράγραφος:Η παρ.2 (ι) του άρθρου 24, έχει αναδρομική ισχύ για το σύνολο των καταβληθέντων ποσών από την 01.01.2023, τα οποία δεν υπόκεινται σε τέλος χαρτοσήμου έως και την ημερομηνία έναρξης επιβολής του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής.
Διαβάστε επίσης:
ΔΕΗ: Άνοιξε το βιβλίο για το ομόλογο ύψους 500 εκατ. ευρώ – Στο 4,75% το επιτόκιο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μπέζος κατά Μασκ: 100% ψέμα πως «είπα σε όλους» πως θα χάσει ο Τραμπ
- Πηγές ΥΠΕΞ: Δεν συζητήθηκε κανένα θέμα κυριαρχίας στη συνάντηση με τον Φιντάν
- Βραζιλία: Ποινική δίωξη σε Μπολσονάρου και 36 άλλα πρόσωπα για απόπειρα πραξικοπήματος
- Πιστόριους: Απόφασή μου να μην είμαι υποψήφιος καγκελάριος με το SPD