ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Στ. Γκίκας στην τοποθέτηση του, μεταφέροντας τις θέσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργού κ. Χρήστου Στυλιανίδη, ανέφερε «Η στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την μείωση των εκπομπών GHG στην Ναυτιλία, μας καθοδηγεί και καθορίζει την πολιτική μας, προκειμένου να επιτύχουμε την απανθρακοποίηση έως τα μέσα αυτού του αιώνα».
Στην συνέχεια επεσήμανε ότι: «Εάν θέλουμε την ομαλή ενεργειακή μετάβαση της Ναυτιλίας, πρέπει να εξασφαλίσουμε την παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών και οικονομικά προσιτών καυσίμων, χαμηλών ή/και μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Επομένως είναι ζωτικής σημασίας να περάσουμε σταδιακά από την τρέχουσα αβεβαιότητα σε ένα προβλέψιμο περιβάλλον που θα καθοδηγεί τις μελλοντικές επενδύσεις και θα διασφαλίζει ανάλογες αποδόσεις».
Ο κ. Γκίκας συνέχισε: «Όλοι οι εμπλεκόμενοι με την Ναυτιλία, πρέπει να συνεργασθούν προκειμένου να υιοθετηθούν οι βέλτιστες πρακτικές για την σημαντικότερη αλλαγή που έχει δρομολογηθεί στην Ναυτιλία εδώ και έναν αιώνα».
Όσον αφορά στην Ελλάδα, τόνισε ότι:« Η Χώρα μας υποστηρίζει σθεναρά τις Παγκόσμιες Πρωτοβουλίες όπως την Πρωτοβουλία CLEΑN ENERGY MARINE HUBS (CEMH) από τον ICS, για συντονισμό και συμμετοχή στις δράσεις για απανθρακοποίηση σε Λιμάνια και Ναυτιλία».
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας επεσήμανε επίσης την ανάγκη κοινής συμπόρευσης σε αυτή την προσπάθεια, με την χρήση δημοσίων και ιδιωτικών χρηματοοικονομικών μέσων και υποστήριξε ότι και η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να στηρίξει την ανταγωνιστικότητα του Ναυτιλιακού κλάδου και την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Τέλος, αναφερόμενος τέλος στις θέσεις εργασίας στον Ναυτιλιακό Τομέα και στις ενδεχόμενες αρνητικές επιπτώσεις τόνισε ότι: «Η τεχνολογική ανάπτυξη δεν πρέπει να οδηγήσει σε μείωση ή περιορισμό των θέσεων
εργασίας ενώ η υποστήριξη του ανθρώπινου δυναμικού της Ναυτιλίας, θα πρέπει να αποτελεί βασική προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια».
Να σημειωθεί, ότι η εκδήλωση στόχευε στη δικτύωση και την ενημέρωση των φορέων της Ελληνικής Ναυτιλίας, για τις λύσεις που προσφέρουν καινοτόμες επιχειρήσεις, με προτάσεις εναρμονισμένες και υποστηριζόμενες από το κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Διαβάστε επίσης:
Moody’s: Υποβάθμισε σε κατηγορία junk την Intrum – Ca από Caa2/Caa3
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ