ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Πειραιώς Πατήρ Θεόφιλος, ο εκπρόσωπος του Αρχηγού ΓΕΝ Πλωτάρχης Εμμανουήλ Κυπραίος, ο Πρόεδρος του Πολεμικού Μουσείου Αντιπτέραρχος ε.α. Κωνσταντίνος Καραμεσίνης, η καθηγήτρια Ε.Μ.Π. Αντωνία Μοροπούλου ειδική στην προστασία μνημείων, ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Ναυπηγείων – Ταρσανάδων κ. Βασίλης Βασιλειάδης, ο κ. Ιωάννης Παρασκευάκος μέλος του Δ.Σ του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, ο εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς Μέλος ΔΣ κ. Νίκος Ορφανός και πλήθος κόσμου. Τον χορηγό της πειραματικής κατασκευής Νικόλαο Βαφειά εκπροσώπησε ο εφοπλιστής Νικόλαος Βερνίκος Πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου- Ελλάς και ιδιοκτήτης παραδοσιακού σκάφους.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν η πειραματική κατασκευή τμήματος εικοσάκωπου μυκηναϊκού πλοίου (εικοσόρου) σε φυσικό μέγεθος (1:1), της «Διεπιστημονικής Ομάδας Ναυτικής Αρχαιολογίας Ξυλοκάστρου» μαζί με εργαλεία ναυπηγικής της Εποχής του Χαλκού, που ανακατασκεύασε η Έλενα Μαραγκουδάκη, αρχαιολόγος,Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών.
Παράλληλα πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση της 2ης έκδοσης του βιβλίου «ΝΗΕΣ ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΙ: Ομηρικά πλοία, δεινοί πλόες και Ναυτική Αρχαιολογία» (Πρόλογος Καθηγητού Θεοδόση Τάσιου), εκδ. Πεδίο, από τη ΔήμητραΚαμαρινού, αρχαιολόγο, Διδάκτορα Πανεπιστημίου Πατρών.
Ακολούθησε Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης, με διακεκριμένους ομιλητές που ανέλυσαν τις λεπτομέρειες της κατασκευής των πλοίων και τις δυσκολίες της πειραματικής διαδικασίας.
Συγκεκριμένα, μίλησαν η Έλενα Μαραγκουδάκη, αρχαιολόγος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών που ανακατασκεύασε τα εργαλεία ναυπηγικής της εποχής, ο Χρήστος Γκοβότσος, μηχανικός και υπεύθυνος των τεχνικών μελετών, ο Παναγιώτης Λεοντής,ναυπηγός που υλοποιεί τις ναυπηγικές μελέτες, και ο Κώστας Καφετζιδάκης που επιμελήθηκε την κατασκευή του ιστίου.
Η εκδήλωση αποτέλεσε μία μοναδική βιωματική εμπειρία για όσους επιθυμούσαν να μάθουν για την τέχνη της αρχαίας ναυπηγικής και να συνδέσουν τους ομηρικούς μύθους με την ιστορία και με τη σύγχρονη έρευνα και τεχνογνωσία.
Το έργο της πειραματικής κατασκευής τμήματος μυκηναϊκής εικοσόρου:
Η κατασκευή τμήματος μυκηναϊκής εικοσόρου στηρίχτηκε στην 20ετή έρευνα της «Διεπιστημονικής Ομάδας Ναυτικής Αρχαιολογίας Ξυλοκάστρου».
Η έρευνα συνδύασε τις αρχαιολογικές μελέτες της Δήμητρας Καμαρινού με τις τεχνικές μελέτες και τα πειράματα με μοντέλα πλοίων της Εποχής του Χαλκού του Σπύρου Μπισιώτη.
Τα κατασκευαστικά σχέδια επιμελήθηκε ο Χρήστος Γκοβότσος,μηχανικός Ε.Μ.Π., ενώ οι ναυπηγικές μελέτες πραγματοποιούνται από τον Παναγιώτη Λεοντή, ναυπηγό. Η ναυπήγηση υλοποιήθηκε από το ναυπηγείο Εμμανουήλ Ψαρρού και τους καραβομαραγκούς Γιάννη, Βύρωνα, Στάθη Χαλκιά και Γιώργο Μπακόπουλο. Η ιστιοφορία σχεδιάστηκε από τον Χρήστο Γκοβότσο με σύμβουλο τον Γλαύκο Καριόλου,ενώ το πανί κατασκευάστηκε από την Kafetzidakis Sails και συναρμολογήθηκε από τον Κώστα Γκουρβέλο.
Η ανακατασκευή του πλοίου έγινε με χορηγία του Νίκου Βαφειά και οι ξύλινες κατασκευές από τον Σωτήρη Βλαχοσωτήρο, μαραγκό, με τη στήριξη του Δήμου Ξυλοκάστρου.
Διαβάστε επίσης:
Σοφία Πολυζωγοπούλου: Η πρώτη δημόσια έξοδός της, μετά τον ξυλοδαρμό της από τον Απόστολο Λύτρα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Η ομάδα του Τραμπ θα συνεργαστεί με την κυβέρνηση Μπάιντεν για μια «διευθέτηση» του πολέμου στην Ουκρανία
- Τσουκαλάς: Με εκκωφαντικό τρόπο επιβεβαιώνεται «ότι οι ισχυρισμοί του κ. Μαρινάκη είναι μια συνειδητή προπαγάνδα»
- Ρωμανός: Η ακοστολόγητη εξαγγελία του ΠΑΣΟΚ περί 2% μείωσης ΦΠΑ, έγινε τμηματική μείωση «βάσει μελέτης»
- Αυστρία: Το ακροδεξιό FPÖ κερδίζει τις εκλογές στη Στυρία