• Business

    AHB Group: Ο Daniel δεν φρέναρε τις επενδύσεις της Θεόνη

    • Άννα Διανά

    Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΗΒ Γκρουπ, Δημήτρης Τσέλιος


    Σε μείωση των πωλήσεων κατά 6,1% ή τζίρο ύψους 1,5 εκατ. ευρώ κόστισαν στην AHB Group (Θεόνη) οι καταστροφές που προκάλεσε στη Θεσσαλία ο Daniel.

    Η εταιρεία του ελληνοαμερικανού Δημήτρη Τσέλιου με το γνωστό brand εμφιαλωμένου νερού Θεόνη, έχει πέρυσι πωλήσεις ύψους 24,327 εκατ. ευρώ και φέτος εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 30 εκατ. ευρώ όπως ανέφεραν χθες τα στελέχη της AHB Group κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης στην οποία παρουσιάστηκε η νέα συσκευασία PET με ενσωματωμένο το σύστημα γραφής και ανάγνωσης τυφλών Braille στο καπάκι.

    Η κακοκαιρία Daniel είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί η λειτουργία του εργοστασίου στο Μουζάκι Καρδίτσας για μικρό χρονικό διάστημα ενώ προκάλεσε ζημιές  σε κτιριακές εγκαταστάσεις, μηχανήματα και αποθέματα, όπου μαζί με τα διαφυγόντα κέρδη εκτιμήθηκαν στο ποσό των 2,885 εκατ. ευρώ.

    Η ασφαλιστική αποζημίωση

    Η ασφαλιστική αποζημίωση κάλυψε το ποσό των 2,7 εκατ. ευρώ και  όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα, στη χρήση του 2023 εισπράχθηκε το ποσό των 700 χιλιάδων ευρώ  και έχει εγκριθεί η είσπραξή του υπολοίπου (2 εκατ. ευρώ) εκ του οποίου για ποσό 1,791 εκατ. ευρώ έγινε εγγραφή εσόδου και απαίτησης στην χρήση.

    Τόσο οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις όσο και το κόστος των καταστροφών έχουν συμπεριληφθεί στον υπολογισμό του EBITDA, ο οποίος εμφανίστηκε αυξημένος το 2023 κατά 48,1% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το περιθώριο μικτού κέρδους ως ποσοστό επί των πωλήσεων αυξήθηκε από 45,6% σε 48,1%. Η αύξηση των εξόδων διοίκησης και διάθεσης κατά 11,6% και 1,7% αντίστοιχα, οφείλεται στα έξοδα τρίτων & νομικών υπηρεσιών και εξόδων διαφήμισης και προώθησης. Με αυτά τα δεδομένα το τελικό κέρδος ανήλθε στο ποσό των 1,522 εκατ. ευρώ έναντι 632,230 χιλιάδων ευρώ.

    Τρίτο brand στην αγορά λιανικής

    Η Θεόνη, σύμφωνα με τα στελέχη της,  έχει την τρίτη θέση στην αγορά εμφιαλωμένου νερού με μερίδιο αγοράς στη λιανική 9% ενώ προσανατολίζεται και στην ενίσχυση των εξαγωγών με την παρουσία της ήδη ορατή σε αρκετές χώρες (ΗΠΑ, ΗΑΕ, Συγκαπούρη, Ολλανδία, Κουβέιτ, Γερμανία, Ρουμανία, Ρωσία, Κίνα, Καναδά, Κύπρο, Ουκρανία, Πολωνία, Αλβανία, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένο Βασίλειο, κα) αλλά με το ποσοστό επί του συνολικού τζίρου να είναι σε χαμηλά επίπεδα (σ.σ. περίπου στο 2%).

    Πάντως, όπως αναφέρθηκε στην παρούσα φάση δεν σχεδιάζεται η είσοδος σε άλλες δραστηριότητες όπως η παραγωγή αναψυκτικών παρά το γεγονός ότι έχει γίνει τροποποίηση του καταστατικού της εταιρείας. «Είμαστε η μοναδική εταιρεία, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, που δραστηριοποιείται σε μια κατηγορία,  αυτή του νερού. Και δεν είναι στα άμεσα σχέδιά μας να μπούμε στα αναψυκτικά» επεσήμανε στέλεχος της AHB Group. Επίσης, απέκλεισε το ενδεχόμενο η  εταιρεία, στην οποία ο κ. Τσέλιος κατέχει πλειοψηφικό ποσοστό, να πουληθεί.

    Η δικαστική διαμάχη με τον δήμο Μουζακίου

    Η εταιρεία βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με τον δήμο Μουζακίου για τα δικαιώματα υδρολήψιας. Η διαφωνία έγκειται ως προς το ύψους του τέλους (υπολογίζεται ως ποσοστό επί του τζίρου) που πρέπει να καταβάλλει η εταιρεία στον δήμο, στον οποίο ανήκει η πηγή Γκούρα από όπου προέρχεται το νερό Θεόνη.  Η υποχρέωση υδροληψίας προς τον δήμο ανέρχεται στο ποσό των 876 χιλιάδων ευρώ – αφορά παλαιότερες οφειλές, προσαυξήσεις λόγω οφειλών και διαφορών και το μεγαλύτερο μέρος του αμφισβητείται από την εταιρεία η οποία έχει προσφύγει δικαστικά. Ειδικότερα, η υποχρέωση προς τον  Δήμο Μουζακίου, που προέρχεται από προηγούμενες χρήσεις (εκτός ποσού 5,118 χιλιάδων ευρώ χρήσης 2023), αμφισβητείται από την εταιρεία που έχει προσφύγει δικαστικά και όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις σύμφωνα με την εκτίμηση του δικηγόρου, υπάρχουν βάσιμες πιθανότητες για θετική έκβαση της υπόθεσης. Πάντως, όπως επεσήμαναν στελέχη της AHB Group στο περιθώριο της εκδήλωσης υπάρχει μεν η νομική διεκδίκηση αλλά γίνεται και προσπάθεια διαπραγμάτευσης ως προς τα τέλη υδροληψίας.

    Νέα συσκευασία με το σύστημα Braille στο καπάκι

    Σε ό,τι αφορά την πρωτοποριακή συσκευασία με το σύστημα braille στο καπάκι, που παρουσιάστηκε χθες παρουσία εκπροσώπων των φορέων και οργανώσεων της οπτικής αναπηρίας αλλά και του Σάκη Ρουβά που είναι brand ambassador του νερού Θεόνη, είναι αποτέλεσμα επένδυσης ύψους  5,5 εκατ. ευρώ  που ολοκληρώθηκε φέτος.  Στο πλαίσιο της στρατηγικής της εταιρείας για ενίσχυση της παραγωγικής ικανότητας, το Θεόνη επενδύει 10 εκατ. ευρώ στην κατασκευή ενός υπερσύγχρονου Logistic Center, στον Δήμο Μουζακίου. Η νέα αυτή εγκατάσταση, συνολικής έκτασης 36.000 τ.μ. και καλυπτόμενης επιφάνειας 7.618 τ.μ., θα αποτελέσει κομβικό σημείο για τις ανάγκες αποθήκευσης και διανομής της εταιρείας. Η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει 60 νέες θέσεις εργασίας στην τοπική κοινωνία, ενώ η πρώτη φάση ολοκλήρωσης αναμένεται έως το τέλος του 2024, με πλήρη λειτουργία από τις αρχές του 2025.

    Στην εκδήλωση, συμμετείχε και η Σοφία – Λευκή Χαμονικολάου, Διοικήτρια του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ), η οποία αναφέρθηκε στη σημαντικότητα της γραφής Braille στα άτομα με οπτική αναπηρία, καθώς και στις δυσκολίες που υπερνικούνται όταν διαθέτουν όλα τα εργαλεία για την ανεξάρτητη και αυτόνομη διαβίωσή τους. Η εκδήλωση έκλεισε με την παρουσία του κορυφαίου Έλληνα star Σάκη Ρουβά, πρεσβευτή του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΘΕΟΝΗ, ο οποίος υπογράμμισε τη σημασία της προσβασιμότητας και της κοινωνικής συμπερίληψης όλων των ανθρώπων.

    Το «παρών» μεταξύ άλλων έδωσαν οι εκπρόσωποι φορέων και οργανώσεων της οπτικής αναπηρίας, όπως το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ), o Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών (ΠΣΤ), o Φάρος Τυφλών Ελλάδας, καθώς και του Κοιν.Σε.Π. Black Light.

    Διαβάστε επίσης

    Απτόητη η Louis Vuitton στην Ελλάδα – Αυξάνει πωλήσεις και προσωπικό

    Γιατί Αλίκη και Νόρα Μπενρουμπή πούλησαν τώρα την εταιρεία τους στον Θεόδωρο Φέσσα

    ΑΒ Βασιλόπουλος: Εξαγοράζει τα σούπερ μάρκετ Τερζής στην Πελοπόννησο



    ΣΧΟΛΙΑ