Έως και 2.500 θέσεις εργασίας σχεδιάζει να περικόψει η Airbus στο τμήμα Defence & Space (Άμυνας & Διαστήματος), επικαλούμενη ένα “σύνθετο επιχειρηματικό περιβάλλον”, ειδικά στους ζημιογόνους δορυφόρους.

Ο ευρωπαϊκός όμιλος αεροδιαστημικής τόνισε ότι το μέτρο αφορά περίπου το 7% του εργατικού του δυναμικού (το οποίο ανέρχεται σε περίπου 35.000 εργαζόμενους), στο δεύτερο μεγαλύτερο τμήμα της εταιρείας έως τα μέσα του 2026, μετά από συνομιλίες με συνδικάτα.

Οι περικοπές θέσεων εργασίας θα γίνουν επίσης αισθητές στα κεντρικά γραφεία της αμυντικής μονάδας που εδρεύει στη Γερμανία.

Σημειώνεται ότι η Airbus κατασκευάζει δορυφόρους, αεροπλάνα μεταφορών και έχει βασικά μερίδια στα ευρωπαϊκά προγράμματα πυραύλων, μαχητικών αεροσκαφών και διαστημικών εκτοξεύσεων.

Όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ από τις βαριές χρεώσεις στα διαστημικά συστήματα τα τελευταία τρίμηνα.

Περαιτέρω βήματα

Ο CEO του δεύτερου μεγαλύτερου τμήματος της Airbus βάσει εσόδων, Mike Schoellhorn, ανέφερε ότι ήρθε ο καιρός η εταιρεία να κάνει περαιτέρω βήματα, ιδίως σε μια “ολοένα και πιο δύσκολη αγορά”.

“Αυτό απαιτεί να γίνουμε πιο γρήγοροι, πιο δυνατοί και πιο ανταγωνιστικοί”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Schoellhorn.

Σύμφωνα με το CNBC, η Airbus καταρτίζει συγκεκριμένα σχέδια ανάκαμψης για την “κουρασμένη” επιχείρηση διαστημικών συστημάτων της.

Η Airbus εδρεύει στη Γαλλία με βασικές δραστηριότητες επίσης στη Γερμανία, τη Βρετανία και την Ισπανία.

Οι κυβερνήσεις των τεσσάρων χωρών έχουν ενημερωθεί για τα σχέδια αναδιάρθρωσης, αναφέρει το CNBC.

Υπενθυμίζεται ότι τα ευρωπαϊκά κράτη αύξησαν τις αμυντικές δαπάνες τους μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία το 2022.

Ωστόσο, υπήρξαν αντιδράσεις από την αμυντική βιομηχανία και κατηγορίες ότι σημαντικές δαπάνες για επανοπλισμό πηγαίνουν σε προμηθευτές των ΗΠΑ.

“Κοστοβόρες προκλήσεις”

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο,, η Airbus αναθεώρησε επί τα χείρω τους στόχους της για το 2024, με αποτέλεσμα η μετοχή της να κάνει βουτιά άνω του 12%.

Το CNBC υποστήριξε τότε ότι αυτή η αναθεώρηση συνδέεται εν μέρει με ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας στις επιχειρήσεις εμπορικών αεροσκαφών της Airbus.

Η εταιρεία είχε αναφέρει ότι αντιμετωπίζει επίμονα συγκεκριμένα προβλήματα που συνδέονται με την εφοδιαστική αλυσίδα, κυρίως σε κινητήρες και εξοπλισμό καμπίνας.

Επιπλέον, τόνιζε ότι αντιμετώπιζε προβλήματα με τα λειτουργικά κόστη στο τμήμα διαστημικών συστημάτων της, ενώ έκανε λόγο για “κοστοβόρες εμπορικές και τεχνικές προκλήσεις”.

Διαβάστε επίσης: 

United Airlines: Eπαναγορά μετοχών $1,5 δισ. – Κέρδη άνω των εκτιμήσεων

Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει 37,4 δισ. σε πλοία από το 2021 – Τα 18 δισ. δολάρια για πλοία LNG και LPG

Alibaba: Το νέο μας μεταφραστικό εργαλείο είναι ανώτερο από αυτά των Google και OpenAI