ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Το Moore Maritime Index (MMI), μια βάση δεδομένων που περιλαμβάνει τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1,500 πλοία, έχει ενημερωθεί και είναι διαθέσιμη με τα δεδομένα του 2023.
Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα που παράγονται από το MMI δείχνουν τον «πραγματικό κόσμο» των οικονομικών επιδόσεων του ναυτιλιακού τομέα.
Τα βασικά ευρήματα για το 2023 είναι τα ακόλουθα:
– Στα dry bulk carriers, τα επίπεδα των συνολικών λειτουργικών εξόδων παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα σε σχέση με το 2022, με μόνη εξαίρεση τα Capesize πλοία που παρουσίασαν αύξηση ύψους 7%. Πιο συγκεκριμένα, αύξηση σημειώθηκε στις δαπάνες για ασφάλειες, για επισκευές και συντηρήσεις και για τροφοδοσία των ναυτικών, ενώ αντίθετα παρατηρήθηκε ότι τα λοιπά έξοδα πληρωμάτων, όπως τα ταξιδιωτικά έξοδα και τα έξοδα εκπαίδευσης, μειώθηκαν σε όλες τις κατηγορίες bulk carriers.
Oι μισθοί πληρωμάτων, τα διοικητικά έξοδα καθώς και τα έξοδα για εφόδια, λιπαντικά και ανταλλακτικά κινήθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2022. Όσον αφορά τα έσοδα, τα επίπεδα των ναύλων εμφανίστηκαν μειωμένα το 2023. Οι κατηγορίες των Handysize, Handymax, Panamax σημείωσαν μείωση ναύλων από 44% έως 50%, ενώ τα Capesize πλοία κατέγραψαν τη μικρότερη μείωση ύψους 11%.
– Στα tankers σημειώθηκε αύξηση των συνολικών λειτουργικών τους εξόδων, με εξαίρεση τα πολύ μικρά δεξαμενόπλοια χωρητικότητας κάτω των 20,000 dwt που κατέγραψαν μία μικρή μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 5%. Όλες οι κατηγορίες δεξαμενόπλοιων εμφάνισαν υψηλά κόστη για ανταλλακτικά, ενώ και στις ασφάλειες παρατηρήθηκε αύξηση. Αντιθέτως, τα κόστη πληρωμάτων δεν μεταβλήθηκαν σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σχετικά με τα έσοδα, τα επίπεδα των ναύλων εμφανίστηκαν βελτιωμένα στα μεγαλύτερα πλοία, με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται στην κατηγορία των VLCC πλοίων έως και 110%.
Διαβάστε επίσης:
Κυτταρική θεραπεία κατά της φαλάκρας – Αναγέννηση μαλλιών έως και 90%
Η Κωτσόβολος παρουσιάζει τον ολοκληρωμένο κόσμο υπηρεσιών Κ+ μέσα από τη νέα καμπάνια της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες