ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εγκαίρως σας είχε επιδώσει από την 1-8-2024, όπως προβλέπεται από την νομοθεσία, τα εξώδικα με τα αιτήματα για την ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ στα Ε/Γ-Ο/Χ-Α/Κ και στα Μ/Γ-Τ/Ρ-Ε/Γ διεθνών πλόων, με ποσοστό αύξησης 12% αλλά και μια σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών αιτημάτων.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι το πρώτο και κύριο αίτημα μας είναι η κατάργηση του κατάπτυστου νόμου Ν.4150/2013 με τον οποίο 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (Μάγειροι, Λογιστές, Θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει να επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες.
Ο ίδιος νόμος έχει δώσει το δικαίωμα για τετράμηνη δρομολόγηση των ταχυπλόων σκαφών (κοινώς αρπαχτή τη θερινή σεζόν) αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν τον Ν. 4150.
Η συντριπτική πλειοψηφία των Ναυτικών εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα διαιρείται δια 12 μήνες.
Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το ΓΕΝΕ, το οποίο κυμαίνεται στο εξευτελιστικό ποσό των 350€.
Με την πρόταση που καταθέσατε στα αιτήματα μας, στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 2 Οκτώβρη 2024 μεταξύ ΣΕΕΝ και Διοίκησης της ΠΝΟ, προτείνοντάς μας μια πενιχρή αύξηση της τάξεως του 3% και αρνούμενοι να συζητήσετε οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα, ήταν ακριβώς αυτό που οδήγησε την Διοίκηση της Ομοσπονδίας να αποφασίσει ΟΜΟΦΩΝΑ την κήρυξη της προειδοποιητικής 48ωρης απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024.
Μια απόφαση, η οποία, όπως έδειξε τις ημέρες που ακολούθησαν, κατά τη διάρκεια των οργανωτικών συσκέψεων στα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά, της Πάτρας και των υπολοίπων λιμανιών, παρουσία του Γενικού Γραμματέα της ΠΝΟ, αλλά και όλων των μελών της Διοίκησης, είτε ταυτόχρονα είτε μεμονωμένα, ότι έχει αγκαλιαστεί από το σύνολο των Ναυτεργατών που εργάζονται στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων».
Ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης, σύμφωνα με την εισήγηση του στην εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ την συνέχιση της απεργίας, αρνούμενος να αποδεχθεί την αύξηση 3% στους μισθούς, αλλά ζητά μεγαλύτερο ποσοστό που να καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες των ναυτικών.
Διαβάστε επίσης:
Tesla Model Y: Διαθέσιμο και σε 7θέσια διαμόρφωση!
Χρήστος Σταϊκούρας: Στην Κρήτη για ΒΟΑΚ και αεροδρόμιο Καστελίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρηματιστήριο: Ισπανική υποχώρηση στις ελληνικές τράπεζες
- Νέα δεδομένα στην αντιμετώπιση παχυσαρκίας και διαβήτη
- ΣΕΛΠΕ: Στόχος μας είναι όλα τα μέλη να χτίσουμε μία ισχυρή κοινότητα – Η λιανική είναι η βιτρίνα της επιχειρηματικότητας
- Το story της Pam Bondi, της δικηγόρου του Τραμπ με τις αμφιλεγόμενες θέσεις που γίνεται υπουργός Δικαιοσύνης