ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος
Η κόντρα ξεκίνησε όταν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, κατά τις συζητήσεις για την νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, αρνήθηκαν να δώσουν αυξήσεις στους μισθούς 12% και αντιπρότειναν αυξήσεις 3%.
Στα επιχειρήματα που προβάλλουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές είναι και οι αθροιστικές ζημιές των ακτοπλοϊκών εταιρειών κατά την προηγούμενη πενταετία. Ειδικότερα, τονίζουν:
«Από τα επισήμως δημοσιοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου, από όπου με σαφήνεια προκύπτει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταγράψει αθροιστικές ζημιές ύψους 98.000.000 ευρώ».
Όσον αφορά το ύψος της αύξησης που ζητούν οι ναυτικοί, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, επισημαίνουν:
«Τούτο (το αίτημα) βρίσκεται εκτός της ελληνικής οικονομικής, κοινωνικής και εργασιακής πραγματικότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από την πορεία της εθνικής οικονομίας, τις τιμές ΑΕΠ, τον δείκτη τιμών καταναλωτή αλλά και τα επίπεδα αυξήσεων στα οποία κυμαίνεται η πλειοψηφία των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων της χώρας μας.
Η πρότασή μας για αυξήσεις σε ποσοστό της τάξεως του 3% ανταποκρίνεται στις σημερινές διαμορφούμενες συνθήκες, ενώ καλύπτει πλήρως την αύξηση του πληθωρισμού».
Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, επίσης υπενθυμίζουν ότι «βάσει των συλλογικών συμβάσεων εργασίας για τα έτη 2023-2024 που έχουν υπογράψει, τα πληρώματα της επιβατηγού ναυτιλίας έλαβαν στα δυο αυτά έτη, αθροιστικά, συνολική αύξηση των αποδοχών τους άνω του 11% (6% για το 2023 και 5% για το 2024), ποσοστό που υπερβαίνει θεαματικά τις όποιες αυξήσεις έχουν δοθεί τα χρόνια αυτά σε οποιονδήποτε κλάδο της ελληνικής οικονομίας».
Όσον αφορά, το επιχείρημα της ΠΝΟ για τις επιδοτήσεις που εισπράττουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές τονίζουν:
«Η είσπραξη επιδοτήσεων άγονων γραμμών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ύψους 150.000.000 ευρώ ετησίως, αποτελούν αποζημιώσεις για εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, προκειμένου να καλυφθεί μέρος του λειτουργικού κόστους των πλοίων που προσφέρουν την αναγκαία σύνδεση στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές για την κάλυψη της κατά ελάχιστον διασύνδεσης των νησιών προς εξασφάλιση της εδαφικής συνοχής και προστασία της νησιωτικότητας της χώρας μας».
Επισημαίνουν δε ότι «υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση για την εξόφληση των αποζημιώσεων και τον Οκτώβριο πληρώθηκαν για υπηρεσίες που προσέφεραν έως τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους».
Διαβάστε επίσης:
Μαρίν Λεπέν: Αρνείται οποιαδήποτε αδικοπραγία, στη δίκη για την κατάχρηση κοινοτικών κονδυλίων